Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmittimien teho(ttomuus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #46
    Itse mittasin tuossa su:na lämmittimen(defa) tehoa noin käytännössä.
    Ulkona oli -21 astetta ja lämppäri päällä 3 tuntia. Moottorin lämpötila oli +24 astetta. Heti kun käynnisti moottorin lämmöt nousivat yli +30 asteeseen, ajoin n. 300 m ja lämmöt jo yli 40 astetta. Minusta tuo lämmittimen ei tarvitse yhtään paremmin toimia. Kyseessä siis M62 ja luonnollisesti kahdella vastuksella.

    Edittiä: Kyllähän M52:ssa yksi vastus on tehottomampi kuin M62:en kaksi vastusta se tässä ainakin on tullut selväksi.
    Last edited by Stone; 06-02-2006, 19:29.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      #47
      Originally posted by Stone
      Edittiä: Kyllähän M52:ssa yksi vastus on tehottomampi kuin M62:en kaksi vastusta se tässä ainakin on tullut selväksi.
      Joo'o, jos ei jollekin riitä M52:ssa yksi lämmitin, niin ei muutakuin asentaa sekä Defan että Calixin. Nehän ei kait estä toistensa asentamista, kun ne on niin eri kohdassa
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10046
        • KVLA

        #48
        Eräällä tutulla on KAKSI säteilylämmitintä.Toinen lämmittää vesitilaa ja toinen pienempitehoinen on öljypohjan kupeessa.Lämmitysteho yhteensä n.700W.Ja autohan on E39 523.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #49
          Tänään testasin: Lämmityksen alkaessa lämpötila -15 ja puolitoista tuntia myöhemmin +8 Mielestäni tomii suhteellisen hyvin.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7432
            • Oulu

            #50
            Originally posted by Rahu
            Tänään testasin: Lämmityksen alkaessa lämpötila -15 ja puolitoista tuntia myöhemmin +8 Mielestäni tomii suhteellisen hyvin.
            On hyvin kyllä.

            Testasin myös töissä tänään, ulkona aluksi -18 ja lopuksi -15, moottorin lämpö 8 tunnin lämmityksen jälkeen +22. Eli tuossa tuli jo 37 astetta eroa ulkoilmaan. Toki moottori oli ajon jäljiltä lämmin jo lämmityksen alussa.

            Näyttäisi tosiaan siltä että pitkää lämmitystä vaatisi tuo kuutoskoneen Defa. Pitäs vaan keksiä sisälämppärille joku ajastus ettei turhaa puhalla 1400W teholla harakoille koko aikaa.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • 540iA Tapsa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 97
              • Kangasala

              #51
              Täytyypä ensitalveksi laittaa säteilijä omaan autoonkin, jos siitä kerran jotain apua on..
              -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

              Auto: e46 330d manual touring -00
              -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
              -ex: e34 525tds touring -94
              -ex: e34 540iA
              -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

              Moottoripyörät:
              Yamaha R6 -01 kilpapyörä
              KTM EXC-F 250 -08
              ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
              ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
              ex: Gas Gas EC300
              ex: Husqvarna CR125

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #52
                M52B28 ja -28 asteen pakkasessa defan säteilylämmitin lämmitti koneen +6 asteiseseksi (ajotietokoneen test 7 mukaan). Lämmitysaika useita tunteja...
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10046
                  • KVLA

                  #53
                  Juttelin tänään yhden korjaamoesimiehen kanssa.Se oli sitä mieltä,että suurin osa säteilylämmittimien tehosta hukataan väärällä asennuksella.Lämmitin saatetaan laittaa sille kuulumattomalle "helpommalle" asennuspaikalle.Tällöin tehot ei ole täysin saatavilla.
                  Toinen virhe on kuulemma asennuspastan unohtaminen,jolloin epätasaiselle pinnalle asennusraudalla kiinnitetty elementti lämmittää "ilmaa".
                  Paras oli ollut viime viikolla eteen tullut heikkotehoinen säteilijä,jota asiakas olisi takuuseen vaihdattanut tehokkaampaan.Oli itse asentanut lämmittimen ja laittanut sen SIKAFLEXilla kiinni.Varmasti pysyi,mutta oli varmaan hyvä erite myös.
                  Varmaan tehoihin vaikuttaa myös tuo asennuspaikka.Enemmistöön autoissa lämmitin tulee vesitilalämmittimeksi ja toisissa lämmitetään vain öljypohjaa.

                  Comment

                  • juster
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 624

                    #54
                    Originally posted by Heguli 31
                    Juttelin tänään yhden korjaamoesimiehen kanssa.Se oli sitä mieltä,että suurin osa säteilylämmittimien tehosta hukataan väärällä asennuksella.Lämmitin saatetaan laittaa sille kuulumattomalle "helpommalle" asennuspaikalle.Tällöin tehot ei ole täysin saatavilla.
                    Toinen virhe on kuulemma asennuspastan unohtaminen,jolloin epätasaiselle pinnalle asennusraudalla kiinnitetty elementti lämmittää "ilmaa".
                    Paras oli ollut viime viikolla eteen tullut heikkotehoinen säteilijä,jota asiakas olisi takuuseen vaihdattanut tehokkaampaan.Oli itse asentanut lämmittimen ja laittanut sen SIKAFLEXilla kiinni.Varmasti pysyi,mutta oli varmaan hyvä erite myös.
                    Varmaan tehoihin vaikuttaa myös tuo asennuspaikka.Enemmistöön autoissa lämmitin tulee vesitilalämmittimeksi ja toisissa lämmitetään vain öljypohjaa.
                    Juuri näin asennuksella on suuri merkitys lämmitysteholle. Vielä lisäisin ohjeisiin, että asennus kohdan puhdistamien liasta on ehdottoman tärkeää.

                    Comment

                    • pete k
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 31
                      • nokia

                      #55
                      minulla pitisaada lämmitin nopeasti autoon ja sitten laitoin pienen sisätilan lämmittimen moottoritilaan ja hyvin lämpenee nyt auto 530da

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by pete k
                        minulla pitisaada lämmitin nopeasti autoon ja sitten laitoin pienen sisätilan lämmittimen moottoritilaan ja hyvin lämpenee nyt auto 530da
                        Savun hälvettyä vakuutusyhtiö tuskin korvaa täyttä summaa...
                        E39 528iA

                        Comment

                        • 540iA Tapsa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2005
                          • 97
                          • Kangasala

                          #57
                          ei varmasti korvaa yhtään euroa ku se on laiton asennus.. aikamoinen palovaara olemassa
                          -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

                          Auto: e46 330d manual touring -00
                          -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
                          -ex: e34 525tds touring -94
                          -ex: e34 540iA
                          -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

                          Moottoripyörät:
                          Yamaha R6 -01 kilpapyörä
                          KTM EXC-F 250 -08
                          ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
                          ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
                          ex: Gas Gas EC300
                          ex: Husqvarna CR125

                          Comment

                          • VK982
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 2271
                            • Kuopio

                            #58

                            Joo kyllä varmasti tykkää vakuutusyhtiö hyvää. Luulis nyt että jos tuon hintainen auto on niin siihen ois varaa laittaa edes "oikea lämmitin".
                            BMW E60 530xd
                            Honda Varadero "sotanorsu

                            Comment

                            • e46 ci
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 583

                              #59
                              Mulla oli kans edellisessä 328 säteilijä ja aina vitutti kun työni ei ole ns 8-16 eli kylmään autoon aina kalisemaan nahkalle suorissa housuissa kun ei usein teidä etukäteen milloin mennään. Nykyisin lämmin talli ja laitoin kaukokäynnistyksellä varustetun hälyn ja eipä ole webastoa tarvinnut.. Onneksi ei mikään möykkäputki niin tyhjäkäynti muutaman minuutin onnistuu.. Tosi kovat pakkaset, pysyn kotona tai menen taksilla.
                              ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #60
                                Originally posted by e46 ci
                                Mulla oli kans edellisessä 328 säteilijä ja aina vitutti kun työni ei ole ns 8-16 eli kylmään autoon aina kalisemaan nahkalle suorissa housuissa kun ei usein teidä etukäteen milloin mennään. Nykyisin lämmin talli ja laitoin kaukokäynnistyksellä varustetun hälyn ja eipä ole webastoa tarvinnut.. Onneksi ei mikään möykkäputki niin tyhjäkäynti muutaman minuutin onnistuu.. Tosi kovat pakkaset, pysyn kotona tai menen taksilla.

                                Kokeile seuraavaksi nahkahousuilla niin ei tule vilu niin yllättäen
                                Vitsi vitsinä... Taksilla on muuten pirun kätevä mennä työmatkat. Aina lämmin ja tulee paikalle kun käsketään!!
                                Sorry OT
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎