Announcement

Collapse
No announcement yet.

Happi päästöissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnikala
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 199
    • Mikkeli

    #16
    Originally posted by Jausa
    Nii no...kuitenkin luotan enemmän ammattilaiseen, joka auton on nähnyt, kuin mutu:lla toimivaan kotijobbariin.
    Silloin ei kannata foorumeilla kysellä mitään.

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #17
      On turha jauhaa ns. ammattilaisista, kun merkkiliikkeissäkin (merkistä riippumatta) on hyvin usein sellainen käytäntö että vaihdellaan vain komponentteja, turhaankin eikä vaivauduta/osata selvittää mistä vika oikeasti johtuu. Oletan kuitenkin että kysyjän perstasku ei pullota niin paljon että voisi alkaa esiintymään täällä ns. takki auki.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Originally posted by Bmw_e30
        katti likki..
        Niin millä sä selität, että katin rikkuminen nostaa hapet 10:iin? Vai tarkoitatko, että katissa on pään kokoinen reikä Sitte...
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #19
          Yksi mahdollinen mihin olen itse kerran tärmännyt on se, että mittausanturi ei mene tarpeeksi syvälle/tiiviisti putkeen. Seuraavaks kun mittaat, niin koita jollain rätillä tiivistää putken ja imurin väliä jos sillä olisi vaikutusta.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Se on kuitenkin FAKTA että niin kauan kun putki falskii, on kaikki muut kuin sen vuotavan putken korjaukseen laitettu aika/raha vain putken korjauksen siirtämistä...

            Comment

            • Jausa
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 8

              #21
              No enpä mielestäni o takki auki esiintyny, mutta tuo japin vastailu tuntu vaan menevän piruiluksi..ja rahaa tosiaanki on niin paljon, että paikkaan korjauskulut vähentämällä syömistä.

              Ku korjaamolla lupas saavansa päästöt alle viiteen tiivisteitten vaiholla ni oletan sen kans tapahtuvan..muuten voi kärri olla aika lähellä seisontaa. Putkesta vielä, että muita reikiä ei o löytyny ku takapöntöstä pieni, niin ei se käynti varmaan voi sillä heikentyä.

              Ja kiitänpä vastauksista..auttovat ku ei itte ymmärrä juurikaan mitään.

              Oli muuten ihan uus tieto mulle, että päästöt voi laillisesti ottaa putken puolivälistä, katkasemalla sen mittauksen ajaksi.

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #22
                Happi siellä päästöissähän ei ole luonnolle yhtään haitallista, ja luonnonsuojelullisista syistähän päästöjä mitataan. Hyvähän se olisi jos polttomoottoriauton putkesta tulis vaikka pelkkää happea. Mutta happi vääristää muita arvoja mitä pitäisi mitata.

                Katin takapuolella on ne "oikeat" päästöt ilmaan, takapöntön takana ne on sitten ilmalla laimennettuja, miksi siis keskeltä putkea ei voisi mitata koska siellä ovat oikeammat päästöt?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Sekin kuitenkin kannattaa huomata että tuo 5%:n jäännöshapen saavuttaminen ei vielä muuta mitään, eikä siis poista itse ongelmaa. Se on silloinkin vielä liian korkea leimalle(myös Lambda-arvo varmasti pielessä tällöin).
                  Kun kaikki on kunnossa, jää happi selkeästi alle 1%.

                  Comment

                  • Japi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 276
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Jausa
                    No enpä mielestäni o takki auki esiintyny, mutta tuo japin vastailu tuntu vaan menevän piruiluksi..ja rahaa tosiaanki on niin paljon, että paikkaan korjauskulut vähentämällä syömistä.
                    En tarkoittanut piruilla mitään, mutta kun se nyt vaan on fakta, ettet saa luotettavaa mittaustulosta pakokaasuista ennenkuin happipitoisuus on saatu laskemaan reilusti nykyisestä lukemasta (joka tulikin jo muutamassa vastauksessa ennen omaani ilmi, muttet suostunut sitä uskomaan). Tavoitteena oli siis säästää sulta aikaa ja rahaa, eikä suinkaan kääntää puukkoa haavassa saatika alkaa tavoitteellisesti vittuilemaan - jonka johdosta kaneetissa lukikin "ei herneitä, kiitos".
                    Sorry, mikäli pahoitin mielesi - se ei ollut tavoite
                    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                    -Tuntematon
                    ex-E30 318i -87
                    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                    Comment

                    • Jausa
                      Newbiemmer
                      • Jan 2006
                      • 8

                      #25
                      No alspe tuossa yläällä sano ensimmäistä kertaa, että se happi vääristää niitä muitakin arvoja...enpä tuotakaan tiennyt. Ja kun korjaamoissa hehkuttivat, että muuten päästöt on kunnossa. Ja jos viestiin lisätään "ei herneitä, kiitos", niin yleensä viesti sisältää jotaki veemäistä..? Mutta unohetaan, ettei mee kauniiksi ja rohkeiksi.

                      Comment

                      • Japi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 276
                        • Espoo

                        #26
                        Tuliko kinneri kuntoon?
                        "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
                        -Tuntematon
                        ex-E30 318i -87
                        droF Mondeo STW (eka ja vika...)

                        Comment

                        • bmwjuke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 201

                          #27
                          pakokaasu päästöissä liikaa happea

                          eli oliko vika siinä kun putki vuoti kattien jälkeen laipoista ja sieltä täältä pienistä reijistä loppu putkessa. nyt vuoto kohdat pitäs olla tukossa niin jokohan ois happiarvot kohdallaan vai voiko olla muualla vika?
                          E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2817
                            • Kuusankoski

                            #28
                            Yleisin vika happiarvon noustessa on pakoputken vuotaminen.
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎