Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulutusta pienemmäksi, miten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timoskari
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 5

    #31
    Jaajaa...

    Kuulostaa hieman huolestuttavalta tuo teidän puhe... Ostin tässä muutama viikko aikaa e36 316iA Bemarin (Kansiremontti tehty joulukuussa) ja nyt on reilut 200km ajettu . Minun ajot on semmoista (käynnistys 1km, käynnistys 2km, käynnistys 1,5km, käynnistys 1km jne...) että kovinkaan pitkää matkaa ei tule ajeltua. Tuohon 200 km kävin yhden n. 20 km reissun edestakaisin ja välillä tuli sammutettua. Oli kuitenkin kovat pakkaset ja välillä tuli seisotettua autoa -30*C neljäkin tuntia ainakin 5 kertaa viikossa ilman roikkaa, MUTTA EI SE NYT PRKL SILTI VOI VIEDÄ 20L/100 KM!!!

    En tiedä, onko siinä rouskussa jotakin pahasti vialla, mutta kyllä vähän ihmetyttää... Ja vieläkin, vaikka vähän lämpenikin se syö yli 15l/100 kuitenkin. Voisko siellä olla jotkut säädöt päin vittua sen kansiremontin vuoksi vai mikä mättää?

    En tiedä, kannattaisiko tuo viedä johonkin huoltoon vai mitä pitäisi tehdä...??? Apua tarvitaan...!

    Comment

    • DiisseliKiisseli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 550
      • Uusimaa

      #32
      Originally posted by timoskari
      Kuulostaa hieman huolestuttavalta tuo teidän puhe... Ostin tässä muutama viikko aikaa e36 316iA Bemarin (Kansiremontti tehty joulukuussa) ja nyt on reilut 200km ajettu . Minun ajot on semmoista (käynnistys 1km, käynnistys 2km, käynnistys 1,5km, käynnistys 1km jne...) :
      Sunhan olis kannattanu ostaa pitkät kalsarit ja fillari.
      Last edited by DiisseliKiisseli; 04-02-2006, 00:59.

      Comment

      • tero1
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 404
        • Klaukkala

        #33
        Originally posted by DiisseliKiisseli
        Sunhan olis kannattanu ostaa pitkät kalsarit ja fillari.

        - - - - - - - -
        Joo ei ihme että toi vehje vie 20l satkul jos kylmänä pistät koneen tulille ja ajat muutaman kilometrin ja taas ja taas ja taas.. osta hyvä mies lohkolämmitin

        Prkl ostaisin muuten aidot piuhat mut oon niin skotti että en ala maksaan 50e siitä että saan sisätilanpistokkeen autoon, motonetissä kait calixin haaroitussarja joku 54e tjsp.. mielummin leikin teeseitsemiestä ja kolvaan vaikka kaijutinpiuhasta toimivan konseptin
        Last edited by tero1; 04-02-2006, 02:11.
        nyk: e46 330i cäb M
        ex: e30 318i touring brilliantrot
        ex: e30 316i taxi Schwarz
        ex: e46 320d Topazblau Metallic
        ex: e36 325iA taxi alpinweiß
        ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
        ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
        ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Omasta kokemuksesta voin kanssa sanoa että kannattaa tarkistaa vanhemmissa bemareissa polttoaine putket ja letkut. Itsellä perhana vuoti ja kulukseksi muodostui mukavat 42l/100
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #35
            Originally posted by DiisseliKiisseli
            Sunhan olis kannattanu ostaa pitkät kalsarit ja fillari.
            Sit mä repesin.

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • timoskari
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 5

              #36
              Originally posted by DiisseliKiisseli
              Sunhan olis kannattanu ostaa pitkät kalsarit ja fillari.
              Ei löytyny Bemarin merkkistä pyörää mistään ja olen niin juppi, että pakko oli semmonen saada... mutta pittääpä tarkistaa ne polttoaine letkut ym... ja jos sais vähän niitä kilometrejä niin vois seurailla kulutusta paremmin, mutta mithään pillurallia ei prkl ajella!

              Comment

              • wufwuf
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 31
                • Hellsinki

                #37
                BMW polttoainekulutus

                Moro

                Teidän aikaansaamat kulutuslukemat on aika uskomattomia.

                E30 316i M40B16 koneella, kesällä 6.5 - 7.5, kaupungissa litra enemmän.
                E36 316i M41B16 koneella, kesällä 7.0, talvella 7.5, kaupungissa se litra.

                Eka lähti kun mittarissa oli 350tkm, konetta ei avattu, tällä menossa 227tkm eikä konetta avattu. Ajotapa on ennakoiva, maantiellä ei todellakaan tientukkona ja kaupungissa ihan muun liikenteen mukana. Viimeyönä tulin 270km -25 pakkasessa, mittari kokoajan satkun paremmalla puolella. Kulutusmittari näytti noin 6 litran tietämiä. E36:ssa ei ole edes lohkolämppäriä ...

                Ensimmäinen kohta noista kulutuksista valittaessa on sen oman ajotavan tarkastaminen. Sikamainen polkeminen ja kiihdyttely vie aivan varmasti enemmän soppaa kuin fiksusti ajaminen ja pieni ennakointi. Aika harvoin on omilla pikkulohkoilla tuntunuet että jäisi liikenteen jalkoihin. Ainoastaan rekkojen ohitukset pitkissä vastamäissä ahdistavat, muuten ei todellakaan ole ongelmia.

                Tällaisia havaintoja minulta.
                --
                '89 E30 316i -ex
                '94 E36 316i - ex
                '97 E39 525tds - ex
                '04 E46 320d

                Comment

                • tero1
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 404
                  • Klaukkala

                  #38
                  nyt olen pari tankkia ajellu rauhassa ja keskikulutukseksi on tullut 11l satkul.. kaverit sanonu että ihan normaalia talvella. ja onhan se, auton on piuhassa mutta yhtä tuskainen käynnistys on oli piuhassa tai ei.. Defan&calixin sivuilta katoin että lohkolämmitin lämmittäs mooottoria niin että se näkyy auton moottorilämpötila mittarissa kun pistää virrat päälle? onko totta, ei mulla vaan
                  nyk: e46 330i cäb M
                  ex: e30 318i touring brilliantrot
                  ex: e30 316i taxi Schwarz
                  ex: e46 320d Topazblau Metallic
                  ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                  ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                  ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                  ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #39
                    Originally posted by uber3
                    nyt olen pari tankkia ajellu rauhassa ja keskikulutukseksi on tullut 11l satkul.. kaverit sanonu että ihan normaalia talvella. ja onhan se, auton on piuhassa mutta yhtä tuskainen käynnistys on oli piuhassa tai ei.. Defan&calixin sivuilta katoin että lohkolämmitin lämmittäs mooottoria niin että se näkyy auton moottorilämpötila mittarissa kun pistää virrat päälle? onko totta, ei mulla vaan
                    Kyllä mulla huomaa pienen eron viisarissa kun on lämmittänyt tolpassa 2 h. Lohkis on Defan, tai ainaki johtosarja on.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • rampale
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 249

                      #40
                      Ajoin omalla E36 318iS:llä reilut 200km ja mittasin tuolta matkalta kulutuksen. 13,5l/100km oli mennyt, ajotietokoneen mukaan vajaa 11l/100km.
                      Ajo on ollut aika lailla taajamapyörittelyä ilman lohkolämppäriä. Polttoaineletkut tosin hieman vuotavat, joten voi olla, että tuokin vähän kulutusta selittää.

                      Nyt tosin bemari sai jäädä talviunille hetkeksi, kun tuolla kulutuksella ajaminen tulee vähän turhan kalliiksi. Pitää käydä jostain korjaamolta kysymässä tuon vuodon korjaamisen kustannusarviota.

                      Ensi talveksi voisi sen lämppärin hommata.

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #41
                        Originally posted by uber3
                        nyt olen pari tankkia ajellu rauhassa ja keskikulutukseksi on tullut 11l satkul.. kaverit sanonu että ihan normaalia talvella. ja onhan se, auton on piuhassa mutta yhtä tuskainen käynnistys on oli piuhassa tai ei.. Defan&calixin sivuilta katoin että lohkolämmitin lämmittäs mooottoria niin että se näkyy auton moottorilämpötila mittarissa kun pistää virrat päälle? onko totta, ei mulla vaan
                        kyllä se pitäs viisarissa näkyä... mulla toi ix syö seka ajossa 11 ja 316 n10l sataselle... jaa että tuskainen käynnistys... onkohan mitkä öljyt koneessa ja milloin vaihdettu?
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • jurmu83
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 3

                          #42
                          Originally posted by tsbmw
                          Kannattaako jäähdyttäjä talvella peittää alaosastaan jäähdyttäjässä kiinni olevalla levyllä ja jättää 10cm ylälaidasta auki. Lämpiäminen on selvästi nopeampaa ja kone käy tasaisen kuumana. Jossain tilanteessa kone ylikuumenee ja leikkaa kiinni jos ei oo tarkkana.

                          Kuuma kone käy paremmalla hyötysuhteella ja kulutus laskee, mutta visko tulee aiemmin mukaan ja kulutus kasvaa => riippuu matkan pituudesta ja liikenteestä. Paras systeemi voisi olla sähköohjattu säleikkö syylarin edessä - tai se ikivanha mekaaninen kojelaudasta säädettävä syylarin verho?

                          Visko toimii hyvin kesäolosuhteissa, mutta Suomen talveen koneita ei ole suunniteltu.

                          ota visko pois talveksi, käy lämpimämpänä ja ei turhaan jarruta moottoria, jos lämmöt meinaa nousta niin laita lämppäri täysille jolloin se jäähdyttää..

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1494
                            • Ilvola

                            #43
                            Originally posted by jurmu83
                            ota visko pois talveksi...
                            Miten visko poistetaan, koitin vesipumppua putsatessa, mutta ei ainakaan käsivoimin vipuamalla tai vasaralla naputtaen akselista hievahdanut penkissä, kone M10B18?
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • Sickness
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 1923
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by tsbmw
                              Miten visko poistetaan, koitin vesipumppua putsatessa, mutta ei ainakaan käsivoimin vipuamalla tai vasaralla naputtaen akselista hievahdanut penkissä, kone M10B18?
                              Vasenkätinen kierre, siihen kiinni 32 millin avain ja sen päähän reilu napautus vasaralla -> kyllä lähtee.
                              E39 520iA -02

                              Comment

                              • tero1
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 404
                                • Klaukkala

                                #45
                                Originally posted by GOOFY
                                kyllä se pitäs viisarissa näkyä... mulla toi ix syö seka ajossa 11 ja 316 n10l sataselle... jaa että tuskainen käynnistys... onkohan mitkä öljyt koneessa ja milloin vaihdettu?
                                Öljyistä en tiedä mutta öljynvaihdosta on nyt semmoinen 11tkm.. ajattelin vaihtaa sitten kun oilservice valo syttyy. Eilis aamuna huomasin että on lämmöt "noussu" kun normaalisti aamulla kun lyö koneen tulille niin mittari lepää vasemmassa reunassa 5mm sinisestä pois päin, nyt oli siinä sinisen rajalla ja pakkasta kuitenkin -22.. saakohan noita defan pelkkiä lohkolämmittimiä mistään, defan kaikki johdot löytyy mutta itse lämmitintä ei ole.. Kohta varmaan jakohihnan vaihtoonkin, huoltokirjan mukaan vaihdettu 124tkm.. nyt ajettu 241tkm.. epäilen kyllä että se on vaihdettu jo tuossa välissä.. missä kannattais vaihdattaa? tuttu tarjos 200e pyöreesti vaihdosta.. PK seudulla.
                                Last edited by tero1; 07-02-2006, 12:02.
                                nyk: e46 330i cäb M
                                ex: e30 318i touring brilliantrot
                                ex: e30 316i taxi Schwarz
                                ex: e46 320d Topazblau Metallic
                                ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                                ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                                ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                                ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎