memebuy23buy

Apuvirran anto Bemarista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dunkelblau
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 1151
    • Uusimaa

Originally posted by arska84
    4.Miinuskaapelin toinen pää käynnistettävän moottorin sylinterilohkoon tai siinä kiinni olevaan paljaaseen metalliosaan.
    Aahhahahaaaaaaa! Ehh, enkös mä juuri..?
    Last edited by dunkelblau; 30-03-2006, 22:31.
    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1355
      • Seinäjoki

Ai mitä? jos tarkotat samaa kun minä että miinus kaapeli sinne perkeleen runkoon ja sahaa sen auton käyntiin niin ollaan samaa mieltä. NMutta kun nuo jotkut ei sitä tajuu
      Last edited by arska84; 30-03-2006, 22:36.
      BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

No en jaksa skannata tätä niin kirjotan mitenkä vr6 golffin ohjekirjassa sanotaan

Pidä virtaa antavan auton moottori käynnissä

Kytke käynnistyskaapelit seuraavasti

1. Pluskaapeli (punainen) purkautuneen akun plusnapaan.

2.Pluskaapelin toinen pää virtaa antavan akun plusnapaan

3.Miinuskaapeli (musta) virtaa antavan akun miinusnapaan.

4.Miinuskaapelin toinen pää käynnistettävän moottorin sylinterilohkoon tai siinä kiinni olevaan paljaaseen metalliosaan.

sitte lukee vielä seuraavaa: Miinuskaapelia ei saa yhdistää purkautuneen aku miinusnapaan. Muuten voi kipinöinti sytyttää akusta virtaavan kaasun.
        Se oli volkkari.

1 ja 2 ihan sama missä järjetyksessä kun virtapiiri on avoin vielä.
        3 ja 4 jos pelkää tyhjentyneen akun kaasujen räjähtävän, niin laittaa ensin autettavaan autoon piuhan ja sitten auttavaan? Noh jos huono kontakti niin voihan se kipinöidä... Aina on vähän hitsannu kun olen virtaa antanut.

3 ja 4 eli tarkoitus on saada autettava käyntiin, eli mahdollisimman hyvä maadoitus. Esim. tojotassa maa on jollain 4mm kaapelilla akusta siihen (pahviseen)koriin, niin suosittelen moottoriin maadoittamista. Eli tätä ennen olet +navan jo laittanut auttavan (jatkeen) +napaan, ja nyt kipinöiden säestämänä etsit maadoittavaa paikkaa autettavasta, ja heti perään sahausta, kyllä se starttaa!

OT:olisi kyllä kiva tietää "perssoni" jonka pultti on kiinni iskarin sylinterin kautta maihin? Minun omistamissa autoissa ne on ollu aina kiinni siinä "perssonin" kupissa. Ja molemmat päät kumipuslien varassa ainakin.
        ...

Comment

• arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1355
          • Seinäjoki

No kai se riippuu autosta että antaako iskarin päästä maihin,en ala siitä väittämään,mutta eiköhän jokainen löydä kohdan mistä antaa maihin

Itse en ole ketaakaan nähnyt että joku tunkis sen -kaapelin autettavan auton napaan vaan just suoraan runkoon...

Mutta jokainen tyylillään. En varsinaisesti pelkää akun räjähtämistä,vaan oletan että starttaa paremmin kun sen maadoittaa suoraan runkoon.
          BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

No kai se riippuu autosta että antaako iskarin päästä maihin,en ala siitä väittämään,mutta eiköhän jokainen löydä kohdan mistä antaa maihin

Itse en ole ketaakaan nähnyt että joku tunkis sen -kaapelin autettavan auton napaan vaan just suoraan runkoon...

Mutta jokainen tyylillään. En varsinaisesti pelkää akun räjähtämistä,vaan oletan että starttaa paremmin kun sen maadoittaa suoraan runkoon.
            Eli tarkotat varmaan koria, jos pilkkua viilataan? Itse olen syntynyt 70-luvulla ja en tiedä montakaan rungollista henkilöautoa joka olisi kanssani syntynyt näinä vuosina Jokunen maasturi...
            ...

Comment

• Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

Originally posted by reddewil
              OT:olisi kyllä kiva tietää "perssoni" jonka pultti on kiinni iskarin sylinterin kautta maihin?
              Tuollahan puhuttiin sanatarkasti iskarin päässä olevasta pultista, ei perssonin yläpään pulteista. Tosin useimmissa autoissa on kyllä suojukset siinä iskarin pultin päällä, ettei siihen ihan vahingossa kaapelia saa kiinni... Paitsi siinä just larmatinin myymässä iX:ssä jossa oli väärän mallin iskari hitsattu kiinni tolppaan, ei mahtunut suojuskaan enää päälle.
              Eioo penaria alla enää.. :(

Comment

• arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1355
                • Seinäjoki

Jep koria tarkoitin

Mulla ei iskarin pultin päällä kyllä oo mitään suojusta,mutta eipä siinä vakio iskarit enää alla olekaan
                BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

Mulla ei iskarin pultin päällä kyllä oo mitään suojusta,mutta eipä siinä vakio iskarit enää alla olekaan
                  Rupesin miettimään ja totesin että eihän se suojus taida tosiaan kauhean yleinen edes olla. Mutta E30 koriin sellaiset kuitenkin kuuluu.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

Comment

• arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1355
                    • Seinäjoki

No ei oo mulla e30 enää,mutta en kyllä muista että oliko siinäkään niitä. Siihen muistan kun annoin porukoitten autosta siihen virtaa niin imusarjasta vaan maadoitus ja hyvin lähti bemu käyntiin
                    BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• larmatin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1118
                      • Perttula

larmatin: Mitä? Iskari rikki kun menee virrat läpi? Eihän edes mee silloin mitkään virrat siitä läpi!
                      no jos maakaapelin siihen kiinni laitat ja starttaa niin meneehän siitä silloin startti virrat läpi.
                      sitten kun mietit miten se sähkö siellä iskarissa kulkee niin huomaat että se menee iskarin läpi, palloniveltenläpi. sitten kun tiedetään että sähkö suurina määrinä kulkiessaan saa aikaan "pieniä hitsauksia" noihin yhdyskohtiin niin kauanko meinaat että iskari on tiivis jos siinä sylinterissä on pieniä hitsautumia?

yläpäästään iskarihan on kumeilla eristetty rungosta.

kyllä se kannattaa edelleen koneen runkoonlaittaa se maakaapeli.

Comment

Working...
                      X