Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulutusmittari????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 0200227
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 285
    • Lappeenranta

    Kulutusmittari????

    Eli hölmöllä on hölmö kysymys....
    Auto on vm.90 E34 518i. Kojetaulussa syttyi pieni kellon näköinen valo (huoltovalo?), mutta samalla pamahti kulutusmittari sekaisin.
    Eli kulutusmittari näyttää kokoajan 18l/100km. Kun auto on paikallaan, niin mittari on aivan normaali samoin moottorijarrutuksessa, mutta kun kaasupolkimeen hieman koskee niin mittari näyttää 18l/100km. Ja vaikka kaasun painaa pohjaan niin kulutusmittari ei juuri yli 20l nouse....
    Mistä moinen voi johtua? Joku letku vuoto... Yms....?
    Kurkkuputki on ehjä. Ja auto tuntuu toimivan aivan normaalisti.
    G30 530e

    Ex tötteröt:
    F11 523iA
    E61 525iA
    E46 325ciA
    E39 523i
    E36 320i
    E38 740iA
    E34 535i
    E34 518i
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #2
    1. veikkaus: Lambda-anturi pamahtanut

    2. veikkaus: imuilmavuoto

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Juho_P
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 313
      • p-pohjanmaa

      #3
      veikkaus 3. jostain alipaineletku vuotaa tai on poikki tms.
      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

      Comment

      • KeDa21
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322

        #4
        onkos muuten normaalia että esim. 2:lla lyödessä kaasun pohjaan kulutusmittari menee ihan tappiin asti..? kun taas esim. 4:lla kaasupohjaan ja kulutusmittari pysähtyy tuonne 24l/km..Autona toimii e36 325...

        Comment

        • masi300
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 262
          • Pori

          #5
          Originally posted by 0200227 View Post
          Eli hölmöllä on hölmö kysymys....
          Auto on vm.90 E34 518i. Kojetaulussa syttyi pieni kellon näköinen valo (huoltovalo?), mutta samalla pamahti kulutusmittari sekaisin.
          Eli kulutusmittari näyttää kokoajan 18l/100km. Kun auto on paikallaan, niin mittari on aivan normaali samoin moottorijarrutuksessa, mutta kun kaasupolkimeen hieman koskee niin mittari näyttää 18l/100km. Ja vaikka kaasun painaa pohjaan niin kulutusmittari ei juuri yli 20l nouse....
          Mistä moinen voi johtua? Joku letku vuoto... Yms....?
          Kurkkuputki on ehjä. Ja auto tuntuu toimivan aivan normaalisti.
          paha sanoo..m10..m40? Noista kolmesta veikkauksest lambda?..varsinkin jos on alkanut kuluttaa huomattavasti enemmän, talvella huomaa myö runsaan savutuksen

          Originally posted by KeDa21 View Post
          onkos muuten normaalia että esim. 2:lla lyödessä kaasun pohjaan kulutusmittari menee ihan tappiin asti..? kun taas esim. 4:lla kaasupohjaan ja kulutusmittari pysähtyy tuonne 24l/km..Autona toimii e36 325...
          Ihan normaalia mun mielestä....
          - Muutamia riisejä
          - Muutamia saksalaisia
          - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
          - Ex E30 320i -84

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Originally posted by KeDa21 View Post
            onkos muuten normaalia että esim. 2:lla lyödessä kaasun pohjaan kulutusmittari menee ihan tappiin asti..? kun taas esim. 4:lla kaasupohjaan ja kulutusmittari pysähtyy tuonne 24l/km..Autona toimii e36 325...
            on normaalia. ja vitosella vielä vähemmän kun nelosella...

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by 0200227 View Post
              Eli hölmöllä on hölmö kysymys....
              Auto on vm.90 E34 518i. Kojetaulussa syttyi pieni kellon näköinen valo (huoltovalo?), mutta samalla pamahti kulutusmittari sekaisin.
              Eli kulutusmittari näyttää kokoajan 18l/100km. Kun auto on paikallaan, niin mittari on aivan normaali samoin moottorijarrutuksessa, mutta kun kaasupolkimeen hieman koskee niin mittari näyttää 18l/100km. Ja vaikka kaasun painaa pohjaan niin kulutusmittari ei juuri yli 20l nouse....
              Mistä moinen voi johtua? Joku letku vuoto... Yms....?
              Kurkkuputki on ehjä. Ja auto tuntuu toimivan aivan normaalisti.
              Koittappa nollata ne huoltovalot. Mulla oli joskus 318i, jossa oli sama ilmiö, kun se kellonkuva tai oilservice syttyi, niin kulutusmittari sekosi. Kun valot kuittasi, mittari taas toimi. Vissiin ehkä niissä mittariston akuissa vähän sanomista.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #8
                Originally posted by Risto113 View Post
                on normaalia. ja vitosella vielä vähemmän kun nelosella...
                Okei, hyvä ettei tuosta tarvitse enää huolestua ja kiitokset!

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  auto kyseessä on 520i -89 ja moottori ilmeisesti M20, manuaali askilla.
                  onkos porukalla miten tuollainen lastu aiheuttanut savutusta ja käyntihäikkää?? tuohon kun on laitettu joku lastu. myös takapönttö on vaihdettu tuningmalliin, mutta se tuskin vaikuttaa. foorumilta tilattu tuo lastu ilmeisesti.
                  nyt kun ei lämpimässä kelissä ole pystynyt testaamaan kun auto vasta tuli pihaan mutta, oireet seuraavanlaiset:

                  -savuttaa bensasavua varsin paljon, ei öljystä johtuvaa, ja gaso myös haisee varsin reilusti, myös lämpimänä. bensiini 98. tyhjäkäynnillä huomattavasti, mutta myös ajossa tasakaasulla.

                  -tyhjäkäynti seilaa kylmänä reilusti ja lämpimänäkin hieman. eli tippuu varsin alas ja korjaa sitä sitten takaisin ylöspäin. samoin meinaapi sammua kun kylmänä painaa kytkimen pohjaan tai laittaa vapaalle, eli tyhjäkäynti ongelmaa tämäkin ikäänkuin. lämpimänä ei niin vaivaa. ikinä ei ole sammunut kun saa lopulta korjattua seokset ilmeisesti.

                  kulutuskin on ehkä hieman ylhäällä, mutta se varmaankin johtuu myös kelistä..

                  voisiko olla lambdavikaa? vai jotain imuvuotoja? tulpat pitäis ottaa varmaan auki että miltä ne näyttää. vinkkejä kaivataan, vai yritänkö vain heittämällä orkkislastun paikalleen? onko ne minkälaista kuraa yleensä?
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎