Mistähän johtuu että välillä kylmällä koneella ajaessa ei kiekka ja kulutusmittari reakoi pedaalin painamiseen? Kiekkamittari esim "jämähtää" n. 1500-2500rpm väliin vaikka kone kiertää enemmän! Kun kytkimen painaa pohjaan palautuu kiekkamittari normaaliksi! :shock: :roll:
Kiekka ja kulutusmittari pimeilee
Collapse
X
-
Tags: None
-
niin tekee.. pistät diagnostiikan kuntoon niin rupee pelaamaan... itsekin aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa :?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Auto on e36 325Originally posted by tihuovinJa auto oli?
Monesti mittaristo-ongelmat juontavat juurensa viallisiin akkuihin, joko NiCd akkuihin (kokoa "AA") tai kondensaattoreihin (uudemmat mallit, esim. E32/E34 =>).
t: Timo
Selitätkö hieman tarkemmin että mitä teit diagnostiikalle? :shock:Originally posted by Axumniin tekee.. pistät diagnostiikan kuntoon niin rupee pelaamaan... itsekin aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa :?
Comment
-
Moikka,
Eli sinun pitää irroittaa mittaritaulu kokonaan. Kun avaat sen, löydät sieltä (kenties) NiCD tai NiMh paristot. Yleensä ne menevät sököiksi => mittariongelmat.
Joissakin uudemmissa malleissa (kenties sinullakin), moisia akkuja ei ole, löytyy vain enempi ja vähempi erilaisia kondensaattoreita. Kun ne ajanoloon väsähtävät (ja väsähtävät ne takuu varmasti, ennemmin tai myöhemmin), niiden vaihto-operaatio on edessä.
E32:n ja E34:n kohdalta asia on hyvinkin dokumentoituna internetissä. E36:n osalta en osaa sanoa. Esim. täältä löytää E34 tietoa aiheesta.
t: Timo
Comment
-
Mittaritaulu E28? Korjailin alustaa ja konetta: seurauksena nopeus- ja matkamittarin sekä kellon toimimattomuus. Muut osat mittaristoa toimivat. Yhtään en arvaa mistä vikaa lähtisin hakemaan, joku sähkönarukin on voinut irrota? :help:
Sähköissä on aina ollut omalaatuisuuksia, kuten jos vilkku jää päälle virta-avainta pois otettaessa palaa kuskinpuolen parkki...- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Toi on ominaisuus... Sillä löytyy toi vielä jopa ainakin -98 mallisista "väyrys" mersuista. Ja sen missä bemareissa olen ton huomannu on E21 sekä E28. Mersussa toi on laitettu suoraan valokatkaisimeen, mutta bemareissa toimii noin.Originally posted by tsbmwSähköissä on aina ollut omalaatuisuuksia, kuten jos vilkku jää päälle virta-avainta pois otettaessa palaa kuskinpuolen parkki...
Comment
-
hm.. itse kun avasin sen mittaritaulun e30:stä niin sieltä oli ne paristot juotettu irti mutta löysin sellaisen "diagnostic on/off" jumpperin.. laitoin offille ja pelaa niinkuin pitääkin.. en tiedä sit e36:sessa kun se hoitaa muutakin ku huoltomuistia.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Tarkennan vielä:
- Hitsasin Migillä akkun maakenkä irti.
- Kaasariversio ja olen etsinyt kakkoskurkun avautuessa nyykähtämisen takia ilmavuotoa tai suuttimen tuketta...
- Huoltovalot nollasin.
Jonkun em. homman kohdalla nopeus- ja matkamittari, sekä kello lopettivat toimintansa.
2) Juttu on tuo kaasutin eli ihan ok kunnes kakkoskurkku aukeaa - kiihtyminen loppuu kuin seinään. :( Selvennykseksi, että auto on otettu uudelleen ajoon pidemmän seisokin jälkeen. - Edit 2.7. Noo nys se rupee paranee ...
- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Ootkos käyny kattoon täältä?
oon saman ongelman kanssa taistelemassa. Mulla vaan ei pelaa mittarit ollenkaa, sit ku ne ei pelaaRideToStorm
Comment
Comment