Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiekka ja kulutusmittari pimeilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarimies
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 85
    • Jyväskylä

    Kiekka ja kulutusmittari pimeilee

    Mistähän johtuu että välillä kylmällä koneella ajaessa ei kiekka ja kulutusmittari reakoi pedaalin painamiseen? Kiekkamittari esim "jämähtää" n. 1500-2500rpm väliin vaikka kone kiertää enemmän! Kun kytkimen painaa pohjaan palautuu kiekkamittari normaaliksi! :shock: :roll:
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Ja auto oli?

    Monesti mittaristo-ongelmat juontavat juurensa viallisiin akkuihin, joko NiCd akkuihin (kokoa "AA") tai kondensaattoreihin (uudemmat mallit, esim. E32/E34 =>).

    t: Timo

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      niin tekee.. pistät diagnostiikan kuntoon niin rupee pelaamaan... itsekin aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa :?
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Bemarimies
        BTCF Member
        • Aug 2003
        • 85
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by tihuovin
        Ja auto oli?

        Monesti mittaristo-ongelmat juontavat juurensa viallisiin akkuihin, joko NiCd akkuihin (kokoa "AA") tai kondensaattoreihin (uudemmat mallit, esim. E32/E34 =>).

        t: Timo
        Auto on e36 325


        Originally posted by Axum
        niin tekee.. pistät diagnostiikan kuntoon niin rupee pelaamaan... itsekin aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa :?
        Selitätkö hieman tarkemmin että mitä teit diagnostiikalle? :shock:

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Moikka,

          Eli sinun pitää irroittaa mittaritaulu kokonaan. Kun avaat sen, löydät sieltä (kenties) NiCD tai NiMh paristot. Yleensä ne menevät sököiksi => mittariongelmat.

          Joissakin uudemmissa malleissa (kenties sinullakin), moisia akkuja ei ole, löytyy vain enempi ja vähempi erilaisia kondensaattoreita. Kun ne ajanoloon väsähtävät (ja väsähtävät ne takuu varmasti, ennemmin tai myöhemmin), niiden vaihto-operaatio on edessä.

          E32:n ja E34:n kohdalta asia on hyvinkin dokumentoituna internetissä. E36:n osalta en osaa sanoa. Esim. täältä löytää E34 tietoa aiheesta.

          t: Timo

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1494
            • Ilvola

            #6
            Mittaritaulu E28? Korjailin alustaa ja konetta: seurauksena nopeus- ja matkamittarin sekä kellon toimimattomuus. Muut osat mittaristoa toimivat. Yhtään en arvaa mistä vikaa lähtisin hakemaan, joku sähkönarukin on voinut irrota? :help:

            Sähköissä on aina ollut omalaatuisuuksia, kuten jos vilkku jää päälle virta-avainta pois otettaessa palaa kuskinpuolen parkki...
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Bmw18m40
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 85
              • Äänekoski

              #7
              Originally posted by tsbmw
              Sähköissä on aina ollut omalaatuisuuksia, kuten jos vilkku jää päälle virta-avainta pois otettaessa palaa kuskinpuolen parkki...
              Toi on ominaisuus... Sillä löytyy toi vielä jopa ainakin -98 mallisista "väyrys" mersuista. Ja sen missä bemareissa olen ton huomannu on E21 sekä E28. Mersussa toi on laitettu suoraan valokatkaisimeen, mutta bemareissa toimii noin.

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                hm.. itse kun avasin sen mittaritaulun e30:stä niin sieltä oli ne paristot juotettu irti mutta löysin sellaisen "diagnostic on/off" jumpperin.. laitoin offille ja pelaa niinkuin pitääkin.. en tiedä sit e36:sessa kun se hoitaa muutakin ku huoltomuistia.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1494
                  • Ilvola

                  #9
                  Tarkennan vielä:
                  - Hitsasin Migillä akkun maakenkä irti.
                  - Kaasariversio ja olen etsinyt kakkoskurkun avautuessa nyykähtämisen takia ilmavuotoa tai suuttimen tuketta...
                  - Huoltovalot nollasin.

                  Jonkun em. homman kohdalla nopeus- ja matkamittari, sekä kello lopettivat toimintansa.

                  2) Juttu on tuo kaasutin eli ihan ok kunnes kakkoskurkku aukeaa - kiihtyminen loppuu kuin seinään. :( Selvennykseksi, että auto on otettu uudelleen ajoon pidemmän seisokin jälkeen. - Edit 2.7. Noo nys se rupee paranee ...
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • turnet45
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 27
                    • kotoa

                    #10
                    Ootkos käyny kattoon täältä?



                    oon saman ongelman kanssa taistelemassa. Mulla vaan ei pelaa mittarit ollenkaa, sit ku ne ei pelaa
                    RideToStorm

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎