Mistähän johtuu että välillä kylmällä koneella ajaessa ei kiekka ja kulutusmittari reakoi pedaalin painamiseen? Kiekkamittari esim "jämähtää" n. 1500-2500rpm väliin vaikka kone kiertää enemmän! Kun kytkimen painaa pohjaan palautuu kiekkamittari normaaliksi! :shock: :roll:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kiekka ja kulutusmittari pimeilee
Collapse
X
-
niin tekee.. pistät diagnostiikan kuntoon niin rupee pelaamaan... itsekin aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa :?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinJa auto oli?
Monesti mittaristo-ongelmat juontavat juurensa viallisiin akkuihin, joko NiCd akkuihin (kokoa "AA") tai kondensaattoreihin (uudemmat mallit, esim. E32/E34 =>).
t: Timo
Originally posted by Axumniin tekee.. pistät diagnostiikan kuntoon niin rupee pelaamaan... itsekin aikoinaan pähkäilin ko. ongelman kanssa :?
Comment
-
-
Moikka,
Eli sinun pitää irroittaa mittaritaulu kokonaan. Kun avaat sen, löydät sieltä (kenties) NiCD tai NiMh paristot. Yleensä ne menevät sököiksi => mittariongelmat.
Joissakin uudemmissa malleissa (kenties sinullakin), moisia akkuja ei ole, löytyy vain enempi ja vähempi erilaisia kondensaattoreita. Kun ne ajanoloon väsähtävät (ja väsähtävät ne takuu varmasti, ennemmin tai myöhemmin), niiden vaihto-operaatio on edessä.
E32:n ja E34:n kohdalta asia on hyvinkin dokumentoituna internetissä. E36:n osalta en osaa sanoa. Esim. täältä löytää E34 tietoa aiheesta.
t: Timo
Comment
-
-
Mittaritaulu E28? Korjailin alustaa ja konetta: seurauksena nopeus- ja matkamittarin sekä kellon toimimattomuus. Muut osat mittaristoa toimivat. Yhtään en arvaa mistä vikaa lähtisin hakemaan, joku sähkönarukin on voinut irrota? :help:
Sähköissä on aina ollut omalaatuisuuksia, kuten jos vilkku jää päälle virta-avainta pois otettaessa palaa kuskinpuolen parkki...- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmwSähköissä on aina ollut omalaatuisuuksia, kuten jos vilkku jää päälle virta-avainta pois otettaessa palaa kuskinpuolen parkki...
Comment
-
-
hm.. itse kun avasin sen mittaritaulun e30:stä niin sieltä oli ne paristot juotettu irti mutta löysin sellaisen "diagnostic on/off" jumpperin.. laitoin offille ja pelaa niinkuin pitääkin.. en tiedä sit e36:sessa kun se hoitaa muutakin ku huoltomuistia.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Tarkennan vielä:
- Hitsasin Migillä akkun maakenkä irti.
- Kaasariversio ja olen etsinyt kakkoskurkun avautuessa nyykähtämisen takia ilmavuotoa tai suuttimen tuketta...
- Huoltovalot nollasin.
Jonkun em. homman kohdalla nopeus- ja matkamittari, sekä kello lopettivat toimintansa.
2) Juttu on tuo kaasutin eli ihan ok kunnes kakkoskurkku aukeaa - kiihtyminen loppuu kuin seinään. :( Selvennykseksi, että auto on otettu uudelleen ajoon pidemmän seisokin jälkeen. - Edit 2.7. Noo nys se rupee paranee ...- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment