Vähän vastaavaa, mä totesin että seuraavan kalvotuksen minkä teen, teen kliinisessä puhtaassa tilassa, ilman vaatteita.
Prkl kissankarvoja kalvon ja lasin välissä vaikka kuinka paljon, vaikka putsasin lasit huolella, ja yritin tehdä muka hyvin.. Vaatteista kai sitten pölissy kuitenkin. Harmittaa.
olis kyllä kiva olla aitio paikalla katsomassa sun seuraavaa kalvon laittoa jos oot alasti...
olis kyllä kiva olla aitio paikalla katsomassa sun seuraavaa kalvon laittoa jos oot alasti...
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Elämä opettaa, vielä en ite ole luovuttanut, siirrytään sivulaseihin ja toiseen autoon.
Meinaatko kaulia kelmut laseihin, lasien ollessa autossa kiinni, vai puratko lasit irti? Kiinnostais tietää millä ne kelmut saa siististi sinne oven karmien ja lasin väliin. Meinaatko leikata kalvon lasin ulklopuolen mittojen mukaan?
Pitäis varmaan itekkin kokeilla tota joskus.... viimeks tuli kelmutettua MKII Esco kultaisella 90-luvulla
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Laitas Zoui kuvia nyt siitä lopputuloksesta ja onnea/menestystä seuraavaan yritykseen!
Tuossa omassa vessassa on kyllä todella hyvin laitetut kalvot. En ole yhtään ilmakuplaa/roskaa havainnut niissä. Ammattimies ne on tosin laittanutkin sitten.
niin ja muuten käytin bilteman kalvoa... joka oli 10e 50x300cm... ihan toimivaa kampetta verrattuna muihin ns. kalliisiin merkki kalvoihin verrattuna, mitä oon laittanu...
Eilen just ihmettelin noita Bilteman halpiskalvojen speksejä. Eli suodattaa valosta 80-90%, MUTTA lämmöstä ainoastaan 10%. Tuo on kyllä todella heikkoa. Ne vaan suodattaa ainoastaan näkyvän valon aaltopituuksia, mutta ei niitä aaltopituuksia joilla lämpöenergia on. Ne kolmenkympin kalvot sitten toimii myös lämmön osalta niinkuin pitääkin. Muuten en tiedä noista Bilteman kalvoista mitään.
Itse asentelin Sungardin 50% endurancea eilen takasivuihin. Muutamaan vuoteen ei oo tullu kalvoja laitettua ni ekan kalvon kanssa oli vähän säätöä. Mutta toinen meni jo paremmin, muutama neulanpään kokoinen roska (siitepölyä?) jäi sinne tänne reunoihin. Mutta ei kyllä huomaa kuin ihan todella läheltä syynäämällä. Puhtaus on kyllä tärkeää. Jos haluaa priimaa jälkeä, ei varmaankaan kannata ulkona asennella, jos on siitepölyä/muuta pölyä ilmassa.
Mistäs saa ostettua noita sungardin tai 3m yms. kalvoja?
Myykö noi kalvonasentajat niitä jos menee kysymään?
Kannattaa varmaan kysyä suoraan maahantuojalta, missä on lähin jälleenmyyjä. Ehkä maahantuojaltakin voi tilata.
Itse ostin Sungardit Tampereelta Polar-autovarusteesta, nekin tilas ne ilmeisesti suoraan maahantuojalta, tuli seuraavana päivänä. Google kertoo maahantuojat.
Mites muuten ammattimiehet leikkaa kalvon aukeavan ikkunan yläreunasta? Pitääkö jättää väliä siihen reunaan, vai mitenkä sen saa hyvin? Sillei sahaustyylillä ihan sen ikkunan reunan myötäisesti? Ongelma on vaan kun se ikkunan reuna on pyöristetty. Vai sitten kieli keskellä suuta kalvon reuna mahdollisimma lähelle ikkunan reunaa, veitsen terän kärki lasia vasten?
Edit: vastaan itselleni, eli kannattanee leikata reuna viistosti sahaustyylillä sitten kun kalvo on vähän kuivahtanut, ettei reuna irtoa leikatessa. Tai itseasiassa sahausliike vain kalvon puolelta lasia kohti. Ja tosiaan jos kalvottelet E36:n takasivuja, niin ne on niin helppo irroittaa, että kannattaa ottaa irti.
Jos ei halua ihan amistyylin mustia ikkunoita, niin voin suositella tuota lievästi peilaavaa sungardin endurance 50%.
Vähän asian vierestä mutta kuitenkin...Mites kun olette laittanut noita peilaavia kalvoja, niin onko radion antennin toiminta kärsinyt siitä(lähinnä takalasin tummennuksissa ja hiacessa takasivulasien kohdalla)?
Joskus luin joltain jenkkifoorumilta (melkein serkkupoika juttuja ) radion häiriöistä kun oli laitettu metallipitoisia kalvoja autoon.
ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Mikähän on kun takalasista on "pisteosuudelta" kalvo irti? Ammattilainen laittoi kalvot kiinni mutta silti törkeät ilmatilat ilmestynyt. Reklamoida aion, mutta onko tuo korjattavissa?
"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Jos Hämeenlinnaan asti viittitte ajella, tai joku muu täältäpäin haluaa tummennuksia, niin ottakaa yhteyttä [email protected] . Tummentelen autoja sivuhommana iltaisin.
Työn jälki on varmasti hyvää, mutta nuihin Lustigin 10-15min takalasi(?) aikoihin en kyllä pääse, se täytyy tunnustaa. Kalvona käytän SolarGard:ia (kalvolla 5 vuoden takuu).
Comment