Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aurauskulmista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaSi78
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 225
    • St.River

    Aurauskulmista

    tuossa katselin eturenkaita ja huomasin et alkaa oleen melko sileät sisäpuolelta vaik n.1,5kk sit ku vaihdoin renkaat ni oli viel kuvio. no aurauskulmien säätämisellähän siit pääseen mut ongelma onkin siin et osaisko joku sanoa minkä hintainen se on n.suurinpiirtein? tietäis et ajaako heti maanantaina johonkin korjausliikkeeseen vai odotteleeko kuun loppuun..
    voiko niitä itse säätää? varmaan voi jos osaa mut onko se vaikeaa?
    monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

    F10 520d

    Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic
  • cck
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 178
    • Naantali

    #2
    No turussa NELIpyöräsuuntaus maksaa sen 4x euroa(en muista tarkkaan) ...
    Ex- E36 318is -92
    Ex- CBR 1000rr -06
    Ex- Mazda 6 -03
    Ex- Suzuki Hayabusa -08
    Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
    Ex- BMW E60 530iA -03/04
    Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

    Comment

    • bayern
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1109
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by JaSi78
      tuossa katselin eturenkaita ja huomasin et alkaa oleen melko sileät sisäpuolelta vaik n.1,5kk sit ku vaihdoin renkaat ni oli viel kuvio. no aurauskulmien säätämisellähän siit pääseen mut ongelma onkin siin et osaisko joku sanoa minkä hintainen se on n.suurinpiirtein? tietäis et ajaako heti maanantaina johonkin korjausliikkeeseen vai odotteleeko kuun loppuun..
      voiko niitä itse säätää? varmaan voi jos osaa mut onko se vaikeaa?
      Noi hinnat pyörii yleensä 40-60€ hujakoilla, tarkkana vaan onko mittaus erikseen ja työt erikseen.
      Itse et voi säätää kohdalleen ellei sulta löydy tallista mittauslaitetta; ainahan voi tietysti yrittää, mut sanoisin et 99.9% todennäköisyydellä ei ole kohdallaan jos ilman laitteita lähdet yrittämään.
      EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Periaattessa itse voit mitata kokonaisaurauksen vanteiden etu- ja takareunoista, mutta se ei vielä kerro ovat renkaat oikeassa asennossa siltikään.

        Ihan vinkiksi, että jos on tärinöitä, puoltamista ym. niin kannattaa ensin mennä johonki korjaamolle ja pyytää vääntelemään löytyykö väljää. Muuten ei onnistu säätö, tai säädöt pysy asetuksissa.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Tuo renkaiden sisäreunojen kuluminen ei kuitenkaan liity aurauskulmiin vaan camberkulmiin, eli pyörät edestä katsoen on nyt näin: /-\ kun pitäisi olla näin:l-l. Eli niin paljon ei voi mitkään auraukset olla pielessä että renkaat kuluu 1.5kk:ssa sileiksi. Takaa onnistuu säätö mikäli pultin saa ehjänä auki. Etupäähän pitää hommata kaulukseton perssonin ylin kiinnikepultti.

          Comment

          • JaSi78
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 225
            • St.River

            #6
            Kiitos tiedoista
            ei se nyt niin hirveän kalliilta kuulosta, et taidampa maanantaina soittaa nuo parit korjaamot läpi ja katsoa mistä sais nopeiten ajan.
            se kyl puoltaa toiselle puolen mut en kyl muista nyt et kumpaan ja oikeastaan ku vaihtoi kesärenkaat paikoille niin se tuntui muutenkin oudolta ajaa verrattavissa syksyyn. Jospa se ens viikol korjauntuis..
            Niin, tuli tuos viel yks kyssäri mieleen et jos vaihtaa isompiin vanteisiin niin pitäiskö silloinkin säädättää kulmat? nyt on 16" ja ajattelin viel kesän aikana vaihtaa ainakin 17" mut ehkä 18tuumaisiin..

            Ps:Eihän bemari kansa ole niin Vmäistä sakkia kuin annetaan ymmärtää kun heti saa neuvoa muilta ku kysyy
            monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

            F10 520d

            Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

            Comment

            • mikko
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1749
              • kotona

              #7
              epäilisin että ollaan harituksen puolella PAHASTI kun noin nopeena on syöny, tietty riippuen kuin paljon olet ajanu tossa ajassa

              Comment

              • JaSi78
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 225
                • St.River

                #8
                Originally posted by mikko
                epäilisin että ollaan harituksen puolella PAHASTI kun noin nopeena on syöny, tietty riippuen kuin paljon olet ajanu tossa ajassa
                Sehän tässä hauskaa onkin ku ei sillä oikeastaan ajeta paljon mitään, viikossa ehkä n.300km ja auto seisoo muutenkin kokoajan paikoilla vähintään to-su sil ei ajeta ollenkaan
                Eli siel on jotain kyl pielessä, helmikuus kyl katsastettiin ja ei siel silloin ainakaan mitään välystä tai muutakaan löysää ollut..
                monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

                F10 520d

                Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Originally posted by JaSi78
                  Sehän tässä hauskaa onkin ku ei sillä oikeastaan ajeta paljon mitään, viikossa ehkä n.300km ja auto seisoo muutenkin kokoajan paikoilla vähintään to-su sil ei ajeta ollenkaan
                  Eli siel on jotain kyl pielessä, helmikuus kyl katsastettiin ja ei siel silloin ainakaan mitään välystä tai muutakaan löysää ollut..
                  Katsastaminen ei kyllä sano vielä mitään väljyydestä. Joskus ne väljät vaan on ja niitä ei löydä millään, viat poistuvat laittamalla uutta osaa. Eli kannattaa mennä vääntelyttämään alusta ennenkuin varaat ajan suuntaukseen.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • mikko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1749
                    • kotona

                    #10
                    käyppä säädättää ja laita kuvaa tuloksesta, veikkaan 4mm haritusta ennen säätöä..

                    nii ja muuten minkä merkin renkaat sulla olikaa?

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15225
                      • Ajamisen Iloa

                      #11
                      sun autoa lienee madallettu rankasti?
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • kehveli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 276
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Tuo renkaiden sisäreunojen kuluminen ei kuitenkaan liity aurauskulmiin vaan camberkulmiin, eli pyörät edestä katsoen on nyt näin: /-\ kun pitäisi olla näin:l-l. Eli niin paljon ei voi mitkään auraukset olla pielessä että renkaat kuluu 1.5kk:ssa sileiksi. Takaa onnistuu säätö mikäli pultin saa ehjänä auki. Etupäähän pitää hommata kaulukseton perssonin ylin kiinnikepultti.
                        Ajattelin kysyä kun näytät tietävän näistä kulmien säädöistä, niin mitkä tekiät auton alustan osissa vaikuttavat siihen että renkaat menenvät näin: /-\.

                        Olisi kiva tietää, että pitääkö puslat vaihtaa, jouset, iskarit, reaktiotangot, jotain muuta??? Kun puhutaan sellaisesta autosta, jota ei ole madallettu.


                        E34 korinen kyseessä. pitäis saada kulmat kohdilleen, ettei hyökkäilis uraisilla teillä.
                        Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                        Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #13
                          Originally posted by kehveli
                          Ajattelin kysyä kun näytät tietävän näistä kulmien säädöistä, niin mitkä tekiät auton alustan osissa vaikuttavat siihen että renkaat menenvät näin: /-\.

                          Olisi kiva tietää, että pitääkö puslat vaihtaa, jouset, iskarit, reaktiotangot, jotain muuta??? Kun puhutaan sellaisesta autosta, jota ei ole madallettu.


                          E34 korinen kyseessä. pitäis saada kulmat kohdilleen, ettei hyökkäilis uraisilla teillä.
                          Minäkin vastaan nyt oman tietämykseni mukaan, että /-\:n vaikuttaa vai madallus? Eihän alustassa yleensäkään ole kuin jouset ja iskarit joita voit alkuperäisestä muuttaa. Kaikki muut alustan osat laitetaan aina uutta samanlaista tilalle. Siis jousien ja iskarien pituus voi muuttua, mutta ei sinne alustaan tukivarsia ym. myydä erilaisia kuin alkuperäiset (+kovemmat Powerflex ym.). Tämän varmaan tiesitkin, niinku kaikki muutkin.
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • kehveli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 276
                            • Lappeenranta

                            #14
                            Originally posted by alspe
                            Minäkin vastaan nyt oman tietämykseni mukaan, että /-\:n vaikuttaa vai madallus? Eihän alustassa yleensäkään ole kuin jouset ja iskarit joita voit alkuperäisestä muuttaa. Kaikki muut alustan osat laitetaan aina uutta samanlaista tilalle. Siis jousien ja iskarien pituus voi muuttua, mutta ei sinne alustaan tukivarsia ym. myydä erilaisia kuin alkuperäiset (+kovemmat Powerflex ym.). Tämän varmaan tiesitkin, niinku kaikki muutkin.
                            Noh. anna kun selvennän. Eivätkös ne puslat siellä AUTON ALLA KULU, JA VAIKUTA ALUSTAAN????

                            Minun autossani ei ole madallusta ja camperkulma vituillaan. Auton renkaat kuluvat sisäpinnasta ja ajettavuus uraisella tiellä on vetelevää eli auto pyrkii aina jompaankumpaan suuntaan, eli vasemmalle tai oikealle. Auto myös vähän täristää. MITÄ OSIA PITÄÄ VAIHTAA?????

                            Vingutus meningit voi unohtaa, mutta tuo Hemin kertoma pultti sydeemi vois olla kokeilun arvoinen.
                            Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                            Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                            Comment

                            • JaSi78
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 225
                              • St.River

                              #15
                              Tuossa konttasin auton alle ja katsoin että se kuluttaa ihan pirusti rengasta kuskin puolelta sisälaidasta. katsoin ja vertailin talvirenkaita niin niissä ei kyl näkynyt et mikään rengas olis kulunut toista enempää mistään.
                              pitääs tunkata toi renkas irti ja ktsoa soviutus palat ja muut mikä ihme siel olis vialla. autoa on laskettu n.-40mm weitekin jousilla. ja se outous tässä onkin että se on alkanut kuluttaan rankaitten vaihdon jälkeen, ku muistaakseni kaikki renkaat oli "hyvät" ku laitoin alle. ja nyt toinen puoli renkaasta on sileämpi kuin F1:n sliksit
                              Ei voi ymmärtää mutta koitetaan ottaa selvää
                              monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

                              F10 520d

                              Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎