Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin osat
Collapse
X
-
-
-
Mystisiä on Motonetin levyt :-) Toisella kierot levyt suoristuu jarruttamalla ja toisella jarrut toimii vaikkei palat osu levyihin sen vertaa että ruosteet lähtisi!
Sehän on totta että levy vetää pintaruosteeseen heti kun se kastuu vaikka pesussa ja jää seisomaan tunniksikin. Miten paljon ja miten nopeasti, sihen vaikuttaa materiaalit, sekä palan että levyn. Mutta se ohut pintaruoste kyllä lähtee ensimmäisessä jarrutuksessa jos jarrut toimii.
Optimist taitaa olla Motonetin myyjä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostNo kun jarrut siis toimivat oikein (meni läpi katsastuksesta), mutta levyihin ei muodostunut kiiltävää kohtaa lainkaan. Huollossa kysyivät, että onko auto seissyt pitkään, kun vaihtoivat uudet levyt paikoilleen. Auto siis oli koko ajan käytännössä joka päivä ajossa. Kulumaa levyissä ei ollut. Uudet levyt on pysyneet kirkkaina. Tosin on myös uudet palat nyt.
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Optimist View Post...mutta ne kohdat johon jarrupalat ottaa kiinni tietenkin pysyy kiiltävinä, jos vain jarrut toimivat niin kuin kuuluu.
..
Leave a comment:
-
-
Aina kun joku puhuu kieroista levyistä, kysyn paljonko oli heittoa ja missä kohtaa ku mittasit? Paljonko levyssä saa olla heittoa ennenkun ravistaa? En oo saanu vastausta koskaan.
Ravistaminen jarrutuksessa voi johtua n määrästä erilaisia vikoja, ja kiero levy on niistä harvinaisin.
Mä oon ehkä 4-500 jarruremonttia elämässäni tehny mutta en yhtään levyn kierouden takia.Last edited by petrolhead; 16-05-2016, 21:59.
Leave a comment:
-
-
Pari rajua jarrutusta 180-20km/h. oikaisi levyjä sen verran että nyt on ihan ok.
Varmaan johtuukin satuloitten jumituksesta, kun kaupunkiajoa ollut viime vuosi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenox View PostMotonetistä ostetut jarrulevyt (merkkiä en muista) meni vuodessa aivan ruosteeseen. Siis siten, että eivät kuluneet lainkaan, mutta pinta ei pysynyt lainkaan kiiltävänä. Jarrut kuitenkin takanakin toimivat (meni katsastuksesta läpi, peltivanteet ja kapselit, niin ei näkynyt levyjä).
Toisaalta omaan käyttikseen OEM jarrupalat olisi olleet 223,00e ja Motonetistä LPR palat samaan autoon 32,90e - hyvin pysää, eikä pölytä yhtään.
Osa jarrulevyvalmistajista ei suojamaalaa levyjä, jolloin pinta tietenkin ruostuu, mutta ne kohdat johon jarrupalat ottaa kiinni tietenkin pysyy kiiltävinä, jos vain jarrut toimivat niin kuin kuuluu.
Pintaruostehan on vain kosmeettinen asia, eikä vaikuta jarrulevyjen käyttöön millään tavalla.
Ruostesuojattuja jarrulevyjä löytyy myös markkinoilta, mutta yleensä ovat jonkun verran kalliimpia mitä nuo peruslevyt, Motonetillakin löytyy esim. Brembon levyt, jotka on suojamaalattuja.
Leave a comment:
-
-
Motonetistä ostetut jarrulevyt (merkkiä en muista) meni vuodessa aivan ruosteeseen. Siis siten, että eivät kuluneet lainkaan, mutta pinta ei pysynyt lainkaan kiiltävänä. Jarrut kuitenkin takanakin toimivat (meni katsastuksesta läpi, peltivanteet ja kapselit, niin ei näkynyt levyjä).
Toisaalta omaan käyttikseen OEM jarrupalat olisi olleet 223,00e ja Motonetistä LPR palat samaan autoon 32,90e - hyvin pysää, eikä pölytä yhtään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomppa80 View Postmotonetin jarruosat, (levyt lähinnä). Mersu ravistaa kuin piru kerjäläistä. Rahallisesti ei hirveä harmitus, mutta alkaappa taas asentamaan.
Yleisin syy miksi levyt menevät kieroksi ja alkavat täristämään on jumissa oleva jarrusatula, joka jää laahaamaan. Levy menee sitten kieroksi kuumuudesta.
Leave a comment:
-
-
Joskus ostin motonetistä Mapcon koiranluut Volvoon. Paketin aukaistuani rupesin tutkimaan osia ja osaan printatussa leimassa luki "Made in Gernany". Olisi pitänyt jo tuosta tajuta, että kuraahan ne on. Eivät kestäneet edes puoltavuotta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by smpovers View PostPotilaana -04 Octavia.
Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä
Alla kuva vastaavasta osasta
Yhdyn edellisiin. Kaikki mitä Topran tuottaa on paskaa.
Leave a comment:
-
-
motonetin jarruosat, (levyt lähinnä). Mersu ravistaa kuin piru kerjäläistä. Rahallisesti ei hirveä harmitus, mutta alkaappa taas asentamaan.
Leave a comment:
-
-
Joo topran on kyllä paskaa. Itse toprania enää osta kuin hätätilanteessa tilapäis ratkaisuksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: