Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Tuo topran on kyllä sitä huonointa mahdollista kuraa, etten siihen rahaa laittas kiinni vaikka miten ois halpaa.

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Potilaana -04 Octavia.
    Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
    Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
    Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä
    Jotain jännää taas tapahtui. Ekan illan vakkari toimi huonosti ja nyt kolme päivää ahkeralla käytöllä toiminut moitteettomasti.. Hitto noista ei ota selvää:think

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by smpovers View Post
    Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
    Kaveri sai risan startin ...tai toimihan se kahdesti.
    Veljellä on nyt murheena Fordin smart charging ominaisuudella oleva laturi mikä kovin smartisti pukkaa vikakoodia.

    Tuolla on vielä erinomainen systeemi nykyisin yli 50€ risojen osien palautukseen kun ehjiä saa odotella takaisin kaksi viikkoa

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Potilaana -04 Octavia.
    Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
    Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
    Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä

    Alla kuva vastaavasta osasta

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Ok. Aloittelijan jatkokysymys: Motonetin sivuilla päätermari näyttää olevan 88 asteinen ja EGR-termari 70 asteinen. Näinkö kuuluukin olla?
    Kyllä nämä ovat alkuperäisille annetut avautumislämpötilat. Moottorin lämpö tulee pysyä 88C lukemassa ajon aikana, kun termostaatit ovat kunnossa.
    Motonetista voi hyvällä tuurilla löytyä myös BMW originaalin valmistajan Behr:n valmistamia termostaatteja.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Ok. Aloittelijan jatkokysymys: Motonetin sivuilla päätermari näyttää olevan 88 asteinen ja EGR-termari 70 asteinen. Näinkö kuuluukin olla?

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by AK-87 View Post
    Onko kokemuksia/havaintoja Motonetin termostaateista? Tarvisi e91:een vaihtaa päätermari ja ERG-termari, tohtiiko laittaa Motonetin valikoimista löytyvät vaihtoehdot? Saa ehdottaa muitakin toimittajia, jos tietää hyviä.
    Termareista en ainakaan itse muita kelpuuta kuin muutaman tunnetuimman valmistajan (Wahler, Gates), ja näitäkin löytyy motonetistä. Eli kannattaa käydä katsomassa, mitä sieltä sattuu löytymään.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Onko kokemuksia/havaintoja Motonetin termostaateista? Tarvisi e91:een vaihtaa päätermari ja ERG-termari, tohtiiko laittaa Motonetin valikoimista löytyvät vaihtoehdot? Saa ehdottaa muitakin toimittajia, jos tietää hyviä.

    Leave a comment:


  • deemu79
    replied
    Lainaan ketjua m52b28 apulaitehihnojen kiristinrullia koskien. INA:n rullia saa näköjään vaihtaa yhdet per öljynvaihto. Onko noissa oem-rullissa vielä "vanhat hyvät laakerit" vai jo tätä uutta kuraa?

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by jpeltoma View Post
    Varaosa tukkujen toiminnasta suomessa, eikä tuo touhu ole muuksi muutunut kun hintatasoa uk/saksaan vertaa:

    http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201313362/304
    Nojuu. Tuohan on tosiaan vanha keissi ja maailma siinä määrin muuttunut että jokaisella suurimmalla tukkurilla on omien lippujen alla toimivat kauppiaat ja korjaamot. Oli muuten melkoisen pitkä asiakirja se juttu. Löytyy ihan netistä jos on päivä aikaa lukea läpi.

    Ja kartellioikeudenkäynnistähän tuli jo tuomiot. Nyt on käsittelyssä vahingonkorvausoikeudenkäynnit. Mutta vaatimukset on summiltaan niin suuria ettei käräjäoikeudessa ole järkeä moista käsitellä.

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Koska ne ostomiehet on monesti nysviä. Sitten tulee toki tämä katerakenne. Alhaalta ylöspäin. Eli näennäisesti kilpailukykyisen (kuitenkin pitkäksi menneen) ostohinnan päälle aletaan lätkimään katteita eri osastoille (varasto, tuotehallinta, logistiikka, hallinto, myynti, ym) saadaan korjaamon/varaosaliikkeen nettohinta. Ja niille toki oma kate päälle.
    Varaosa tukkujen toiminnasta suomessa, eikä tuo touhu ole muuksi muutunut kun hintatasoa uk/saksaan vertaa:

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oletko skruvat:lta paljon tilannut? Miten on homma toiminut? Itse vertailin hieman hintoja kun alkoivat aikoinaan radio rockilla mainostaa, mutta silloin ainakin oli todella kalliit hinnat. Nyt vilkaisin tuohon omaan esim. etujarrulevy ~134€ (TRW) ja profiteile (ATE) ~48€. Jarrupalat ~71€ (bosch) ja profiteile ~47€ (ATE). Valikoima ei ole kovin kattavan oloinen. Motonet tarjoaa melkein 50% halvemmalla nuo osat kuin Skruvat. Skruvatilta otin halvimmat, joissa oli valmistaja ilmoitettu ja Profiteileltä otin keskihintaiset. Noita missä ei ole valmistajaa edes mainittu en kyllä jarrun osiksi autooni kelpuuta.
    Oon jonkun verran skruvatilta tilaillu. Tosin sellasia "oudompia" tavaroita. 1-kopan V70:iin tilasin alipainepumpun (150€) ja kuskin oven ikkunakatkaisijakokonaisuuden (110€). Suomesta samaan hintaan sai lähinnä käytettyjä.

    Jarruja ja muita huolto-osia oon ottanut vähän mistä sattuu.

    Juu. Ja briteistä suoraan tuli Land Rover-tavaraa. Freelanderin viskokytkin ja kardaanin kannattimet tuli kotiin reilulla 500€:lla. Suomesta oli vaikea saadakin moista viskoa mutta kai sen olis tilaamalla saanut jollain 7-800€:lla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Juu en mäkään ole kuluttajakaupan kanssa ollut tekemisissä. Tukkutasolla varaosakauppaa korjaamoille. Siitä mä en tiedä sitten että oliko se parempi vai huonompi kuin kuluttajakauppa.
    Katotaan sitten mitä sitä seuraavaksi alkais tekemään. Pidetään nyt näitä pitämättömiä työttömyyspäiviä pois.

    Luettelot ei tosiaan ole kuluttajan käytettävissä. Tunnusten takana ja niiden saaminen taas edellyttää melkein Y-tunnusta.

    Tulee itsekin helposti ajeltua tuohon lohjan motonetiin jos tuotemerkki on ookoo ja hinta edes jokseenkin kartalla. Siinä on lähellä kyllä AD-varaosakauppakin mutta....
    Aikoinaan tuli tilattua Camryyn jarrusatula ja etupalat jenkeistä Amazon.comin kautta. Suomesta sai ainoastaan merkkiliikkeestä hintaan 350€ satulasta ja vajaa satku paloista. Netin kautta tuli kotiovelle about 150€:lla yhteensä.
    Toki siinä auttoi se, että amerikassa Camry on melkoisen paljon yleisempi auto. Volvoihin ja Saabeihin oon tilannut Ruotsista. Joko Skruvatin tai speedpartsin kautta.

    Oletko skruvat:lta paljon tilannut? Miten on homma toiminut? Itse vertailin hieman hintoja kun alkoivat aikoinaan radio rockilla mainostaa, mutta silloin ainakin oli todella kalliit hinnat. Nyt vilkaisin tuohon omaan esim. etujarrulevy ~134€ (TRW) ja profiteile (ATE) ~48€. Jarrupalat ~71€ (bosch) ja profiteile ~47€ (ATE). Valikoima ei ole kovin kattavan oloinen. Motonet tarjoaa melkein 50% halvemmalla nuo osat kuin Skruvat. Skruvatilta otin halvimmat, joissa oli valmistaja ilmoitettu ja Profiteileltä otin keskihintaiset. Noita missä ei ole valmistajaa edes mainittu en kyllä jarrun osiksi autooni kelpuuta.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    En käsittänytkään arvosteluksi, ihan mukava kuulla mielipide sieltä "tiskin takaa". Ihmettelin nyt lähinnä vaan hinnoittelua noissa varaosissa. Välillä ei tunnu olevan mitään logiikkaa näissä Suomen hinnoissa. Joo ei se motonet ole aina halvin, mutta aika monesti on ainakin omalla kohdallani ollut halvin paikallinen liike.

    Hintoihin lie osaltaan vaikuttaa se, että varaosien hintavertailu on melko työlästä, kun kovinkaan moni Suomalainen perinteinen varaosakauppa ei ole vaivautunut verkkokauppaa tekemään.

    Ei se hinta ole itsellä aina se tärkein kriteeri, mutta silloin kun isompaa erää/kalliimpaa tulee hankittua tulee yleensä vertailtua hintoja. Pienissä hankinnoissa kuten paisarin korkissa jne. tulee monesti haettua osa marmorilta niin saa varmasti sen toimivan. Jos hintaerot asettuisivat samalle tasolle kuin tietotekniikassa niin tulisi paljon enemmän ostettua Suomesta.
    Juu en mäkään ole kuluttajakaupan kanssa ollut tekemisissä. Tukkutasolla varaosakauppaa korjaamoille. Siitä mä en tiedä sitten että oliko se parempi vai huonompi kuin kuluttajakauppa.
    Katotaan sitten mitä sitä seuraavaksi alkais tekemään. Pidetään nyt näitä pitämättömiä työttömyyspäiviä pois.

    Luettelot ei tosiaan ole kuluttajan käytettävissä. Tunnusten takana ja niiden saaminen taas edellyttää melkein Y-tunnusta.

    Tulee itsekin helposti ajeltua tuohon lohjan motonetiin jos tuotemerkki on ookoo ja hinta edes jokseenkin kartalla. Siinä on lähellä kyllä AD-varaosakauppakin mutta....
    Aikoinaan tuli tilattua Camryyn jarrusatula ja etupalat jenkeistä Amazon.comin kautta. Suomesta sai ainoastaan merkkiliikkeestä hintaan 350€ satulasta ja vajaa satku paloista. Netin kautta tuli kotiovelle about 150€:lla yhteensä.
    Toki siinä auttoi se, että amerikassa Camry on melkoisen paljon yleisempi auto. Volvoihin ja Saabeihin oon tilannut Ruotsista. Joko Skruvatin tai speedpartsin kautta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by GameOver View Post
    Koska ne ostomiehet on monesti nysviä. Sitten tulee toki tämä katerakenne. Alhaalta ylöspäin. Eli näennäisesti kilpailukykyisen (kuitenkin pitkäksi menneen) ostohinnan päälle aletaan lätkimään katteita eri osastoille (varasto, tuotehallinta, logistiikka, hallinto, myynti, ym) saadaan korjaamon/varaosaliikkeen nettohinta. Ja niille toki oma kate päälle.
    Pikkuhiljaa alkavat kaiketi laskemaan hinnoittelua toisesta suunnasta. Eli selvitetään osan markkinahinta ja sitä kautta rakentuu ostohinta. Enää jää siis jäljelle sellaisten ostomiesten tarve joilla olisi valtakunnan suurimmat munat.

    Noi yksittäisten osien vertailu on sinänsä turhaa koska aina on joku halvempi kuin toinen. Johonkin autoon sen Nissensin syylärin tai kennon saa halvemmalla paikasta A kun toiseen autoon se on halvempi paikassa B. Mutta tuli aikanaan huomattua se että joskus motonetistä sai edullisemmin (ja helpommin) osan kuin tukkurilta henkilökuntahintaan. Yllä selitys siihen. Esim. Boschin ilmamassamittarit ne vasta vitsi onkin. Mutta menee se usein niinkinpäin ettei se välttämättä ole se kaikkein halvin se m-kauppa. Ehti tuota tukkutoimintaa sen verran nähdä että joku käsitys tuosta touhusta on. Joskin yksityisillä on aikaa käyttää siihen halvimman metsästykseen.

    Broman Groupiin nuo AD-ketju, varaosamaailma ja motonet liittyy.

    Varaosatukkutoiminta on vuosikymmeniä ollut paperikatalogien ja luettelokirjasten varassa vailla läpinäkyvyyttä. Nyttemmin isot tukkurit ovat väkisin joutuneet tarkistamaan varsin rajulla kädellä asioita kun kuluttajatkin ovat muuttuneet valveutuneemmiksi hinnoista. Näiden sähköisten luetteloiden myötä siis. Se vaan tuntuu laiva kääntyvän melkoisen hitaasti. Ensi hätään on tullut esimerkiksi vaihtoehtoisia tuotemerkkejä.

    Älä käsitä väärin. Ei ollut tarkotus arvostella sua. Kunhan halusin valottaa asioita niiltä osin kun omia kokemuksia on. Ei nekään absoluuttinen totuus ole. Ja tulee tulevaisuudessakin saksasta saamaan halvemmalla varaosia, autoja ja bisseä.

    En käsittänytkään arvosteluksi, ihan mukava kuulla mielipide sieltä "tiskin takaa". Ihmettelin nyt lähinnä vaan hinnoittelua noissa varaosissa. Välillä ei tunnu olevan mitään logiikkaa näissä Suomen hinnoissa. Joo ei se motonet ole aina halvin, mutta aika monesti on ainakin omalla kohdallani ollut halvin paikallinen liike.

    Hintoihin lie osaltaan vaikuttaa se, että varaosien hintavertailu on melko työlästä, kun kovinkaan moni Suomalainen perinteinen varaosakauppa ei ole vaivautunut verkkokauppaa tekemään.

    Ei se hinta ole itsellä aina se tärkein kriteeri, mutta silloin kun isompaa erää/kalliimpaa tulee hankittua tulee yleensä vertailtua hintoja. Pienissä hankinnoissa kuten paisarin korkissa jne. tulee monesti haettua osa marmorilta niin saa varmasti sen toimivan. Jos hintaerot asettuisivat samalle tasolle kuin tietotekniikassa niin tulisi paljon enemmän ostettua Suomesta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎