Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jakusa
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mikähän nämä tällaiset "Motonet" suodatin nyt sitten on?
    Vai olisiko M-Filter? Fram? Vai tosiaan se Motonet?
    Voisko mitenkään, siis MITENKÄÄN, olla motonetista OSTETTU suodatin. Siis kun joku sanoo motonet-mikä-tahansa-osa niin ite ainakin tajuan sen niin että motonetista OSTETTU minkä-merkkinen-tahansa osa. Ja luonnollisesti kokemukset ko. osasta liittyvät aina sen merkkiseen osaan kuin kulloinkin on ostettu.

    Itse oon ostellu motonetista kaikenmoista palikkaa.. Kokemuksia on hyviä ja huonoja. Voisi tässä yhteydessä mainita, että siellä myydään e32 740/750 autoihin 730/735 tarkoitettuja etupään tukivarsia puslineen (ero on nimenomaan puslassa). Onneksi osien paketeissa oli BMW osanumerot, jotka paljastivat virheen.

    Leave a comment:


  • Racink
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Ostin Motonetistä E39 eteen koiranluut, reaktiotangot ja tukivarret heloineen tänään. Valmistaja on ossca, onko kokemuksia?
    Kokemuksia ei ole mutta ovat "Made in China", joten minulta ainakin jäi Ossca:n osat ostamatta sen perusteella. Ehkä olin turhan ennakkoluuloinen, tai sitten en...
    Reaktiotankojen helat olivat silloin kylläkin Delphiä eli varmasti ihan käypää tavaraa..
    Last edited by Racink; 24-01-2009, 09:23.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Eikös Motonetissa ole monenmerkkistä suodatinta: Boschia (kuka sen tekee?), M-Filter, Fram, Hengst, Teho jne..

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mikähän nämä tällaiset "Motonet" suodatin nyt sitten on?
    Vai olisiko M-Filter? Fram? Vai tosiaan se Motonet?
    Jaksat paasata samaa asiaa moneen kertaan, vastaa mieluummin mun ylempänä olevaan kysymykseen, vai eikö ole kokemuksia ko. merkistä?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by sienimak View Post
    Aina tähän saakka käyttäny motonetin osia niin paljon kuin mahdollista. Mutta nyt riitti!

    Vittu kun halpis ilmanputsari oli mennyt jo itsestään kurttuun! Onneks tarkistin putsarin kunnon 2000km jälkeen ja hitto olihan se kaikki ilma sekä paska mennyt ohi. No siinä sitten vertasin original teile ja motonetin halpis putsaria keskenään, niin olihan niissä aika pirun iso ero. Toisessa oli runko miltei pahvia ja taas toisessa se oli hiton napakkaa kumimaista ainesta. M50:sen tapauksessa kun tuo putsarin vaihto on sen verran yksinkertainen tapahtumakin.

    Vastaako motonet siitä että sen toimittamat ilmanpursarit päästää kaiken paskan koneeseen?

    Entäpä jos öljynputsari on revenny ja mennyt öljykanaviin? Original teilessä on pahvisuojus tukemassa putsarin rakennetta, motonetin osassa ei. Entäpä suodatusarvot? -> Helpommalla pääsin kun hain miltei saman hintaisen putsarin merkkiliikkeestä, en kerkeä lukemaan tm:n testejä siitä mikä putsari on paras. Orkkis toimii jokatapauksessa.

    Tästä lähin siirryin putsari ja jarruosissa merkkiorganisaation puoleen. Arvostan vapaa-aikaani sen verran etten jaksa vaihdella kieroituineita levyjä ja ylinopeasti kuluvia paloja tämän tästä. Se että lähen arpomaan onko motonetin osat original quality vai jotain paskaa niin helpommalla pääsen kun vaihdan osan sen yhden ainoan kerran enkä revi hiuksia päästä kun se sitten hajoaa ½ vuoden päästä. Maksaa enemmän mutta ainakin auto pysyy ajossa eikä verstaalla.
    Mikähän nämä tällaiset "Motonet" suodatin nyt sitten on?
    Vai olisiko M-Filter? Fram? Vai tosiaan se Motonet?

    Leave a comment:


  • Makee28
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Voisitteko nyt jukulauta lopettaa niiden Motonetista ostettujen osien nimittämisen Motonet-merkkisiksi. He ovat osien välittäjiä, eivät valmistajia. Ei tästä keskustelusta tule mitään jos haukutaan "Motonetin jarrupalat" lyttyyn vaikka oikeasti niillä on jokin merkkikin.
    Sentäs ainakin yksi fiksu ihminen tässäkin topicissa.
    Onko tosiaan liian vaikeaa ymmärtää ,että yhtään motonet merkkistä varaosaa ei tietääkseni ole olemassa??
    Ihan sama kuin kuin sanois, jotta S-marketin maito oli pilaantunutta, K-Supermarketin sika-naudassa oli hometta, spar-marketin leipä maistu hiivalle ja Prisman vessapaperi oli jo valmiiks pyyhittyä.
    Jos täällä haukutte jotain osaa, niin laittakaa hyvät ihmiset sen OSAN merkki näkyviin, suotta sitä myyvää liikettä haukkumaan!

    Leave a comment:


  • Biimer_90
    replied
    Meillä on isäntä ostanut aina jarruosat motonetistä ja viimeksi osti iskarit, hyvin on kaikki palikat toiminu mitä ollaan ostettu. Elikkäs ei mitään moitittavaa.

    Leave a comment:


  • sienimak
    replied
    laatuosia motonetistä?

    Aina tähän saakka käyttäny motonetin osia niin paljon kuin mahdollista. Mutta nyt riitti!

    Vittu kun halpis ilmanputsari oli mennyt jo itsestään kurttuun! Onneks tarkistin putsarin kunnon 2000km jälkeen ja hitto olihan se kaikki ilma sekä paska mennyt ohi. No siinä sitten vertasin original teile ja motonetin halpis putsaria keskenään, niin olihan niissä aika pirun iso ero. Toisessa oli runko miltei pahvia ja taas toisessa se oli hiton napakkaa kumimaista ainesta. M50:sen tapauksessa kun tuo putsarin vaihto on sen verran yksinkertainen tapahtumakin.

    Vastaako motonet siitä että sen toimittamat ilmanpursarit päästää kaiken paskan koneeseen?

    Entäpä jos öljynputsari on revenny ja mennyt öljykanaviin? Original teilessä on pahvisuojus tukemassa putsarin rakennetta, motonetin osassa ei. Entäpä suodatusarvot? -> Helpommalla pääsin kun hain miltei saman hintaisen putsarin merkkiliikkeestä, en kerkeä lukemaan tm:n testejä siitä mikä putsari on paras. Orkkis toimii jokatapauksessa.

    Tästä lähin siirryin putsari ja jarruosissa merkkiorganisaation puoleen. Arvostan vapaa-aikaani sen verran etten jaksa vaihdella kieroituineita levyjä ja ylinopeasti kuluvia paloja tämän tästä. Se että lähen arpomaan onko motonetin osat original quality vai jotain paskaa niin helpommalla pääsen kun vaihdan osan sen yhden ainoan kerran enkä revi hiuksia päästä kun se sitten hajoaa ½ vuoden päästä. Maksaa enemmän mutta ainakin auto pysyy ajossa eikä verstaalla.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Ostin Motonetistä E39 eteen koiranluut, reaktiotangot ja tukivarret heloineen tänään. Valmistaja on ossca, onko kokemuksia?

    Leave a comment:


  • Erh4be
    replied
    Ihan laadukasta osaa olen itsekkin motonetistä saanut ja yleensä aina tulee sieltä kaikki varaosat ostettua. Marmoritiskille en mene jos ei ole aivan pakko eli osaa ei muualta saa. Ainoo miinus, tossa motonetissä on että aika usein siellä ei myyjät tiedä mistään mitään ja antavat vääriä osia, jotka pitää käydä vaihtamassa, mutta eipä siinäkään mitään kun vaan itse on tarkkana että tulee oikeat osat.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by viktor View Post
    mielenkiintoista. onkohan nyt motonetista tilaamani ja puoli vuotta alla pyörineet brembon levyt paskat koska tosiaan ostin ne motonetista?? :think
    Ei kun se on siinä, että kun et ole pikkutakki päällä käynyt hymyssä suin maksamassa millekkään merkkiorganisaatiolle heidän vaatimiaan suhteettomia katteita....et ole parasta A-ryhmää, vaan surkea kitisevillä jarruilla ajava pelle....

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Mie olen sieltä hakenut harrasteautoon jarrusylinteriä, jarruletkua, suodatinta sulkaa jne. Kaikki on sopinut paikalleen ja hintakin ollut hyvin kilpailukykyinen.
    Mm. taakse jarrusylinteri 8e / kpl vrt. merkkiliike 58e/kpl ja paikallisista tarvikeliikkeistä sitä ei saanut.
    En näe mitään estettä tulevaisuudessa ostaa motonetista osia kun satun ohi kulkemaan, lähin motonet on 130km päässä.

    Leave a comment:


  • Räsis
    replied
    E30 ostin tuollaisen 55l bensatankin, Hinta oli huokea 139.90€ Mutta tankki vaatii näpräämistä ennen kuin se käy paikoilleen. mm reikien porausta. Eikä siinä ole tyhjennysprokkua pohjassa, eikä myöskään pohjassa sitä pumpun kohdalla olevaa reikää.

    Leave a comment:


  • Morkai
    replied
    Volkkariin ostaessa motonetin osat oli monesti made in vinkuintia, mutta bemariin on tullu useimmiten ihan varaosanumeroilla varustettua made in west germany -kamaa. Joitain osia joutuu kuitenkin varomaan ja selvittämään mistä on kysymys. Ero volkkarin ja bemarin välillä taitaa johtua siitä, että vokkeloon sai kaikkea semmosta roinaa motonetistä, joiden kanssa joutuu bemarin kanssa marssimaan suoraan merkkiliikkeen varaosatiskille.

    Leave a comment:


  • Reka
    replied
    Hienoa Motonetissa on niiden runsas valikoima, normaali huoltoihin osat löytyy yleensä heti hyllystä (tämä koskee varmaan ennen muuta "pääkonttoreita"). Se tosiaan on kumma, että listan ohi ei tilaaminen juuri onnistu, vaikka noita toimittavia tukkukartelleja ei suomessa niin montaa ole.
    Tarvittavien suodattimienkaan kanssa ei ole ilmennyt ongelmia, niitähän voi vaihtaa tiuhempaan jos epäilee toimintaa. Volvon oma öljysuodin bensakoneeseen puolihintaan volvoon saa jotain hyvää myös Biltemasta.
    Opeleihin, Fordeihin, Nissaneihin yms. kiinankikkareihin Motonet = merkkiliike, no problem.
    Mutta kun nyt oli kyse hiukan raskaamman sarjan isodieselkoneisesta-automaatti-farmari Bemarista, johon ei sovikaan kaikki samat alusta osat kun papan 520 sedaniin... eikä tällä perheautolla todellakaan kurvailla radalla
    Eteenpäin!!! Missä myydään Ferodon etujarrupaloja Volvo T5?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎