Volkkariin ostaessa motonetin osat oli monesti made in vinkuintia, mutta bemariin on tullu useimmiten ihan varaosanumeroilla varustettua made in west germany -kamaa. Joitain osia joutuu kuitenkin varomaan ja selvittämään mistä on kysymys. Ero volkkarin ja bemarin välillä taitaa johtua siitä, että vokkeloon sai kaikkea semmosta roinaa motonetistä, joiden kanssa joutuu bemarin kanssa marssimaan suoraan merkkiliikkeen varaosatiskille.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin osat
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Mie olen sieltä hakenut harrasteautoon jarrusylinteriä, jarruletkua, suodatinta sulkaa jne. Kaikki on sopinut paikalleen ja hintakin ollut hyvin kilpailukykyinen.
Mm. taakse jarrusylinteri 8e / kpl vrt. merkkiliike 58e/kpl ja paikallisista tarvikeliikkeistä sitä ei saanut.
En näe mitään estettä tulevaisuudessa ostaa motonetista osia kun satun ohi kulkemaan, lähin motonet on 130km päässä.
Comment
-
-
Originally posted by viktor View Postmielenkiintoista. onkohan nyt motonetista tilaamani ja puoli vuotta alla pyörineet brembon levyt paskat koska tosiaan ostin ne motonetista?? :think
Comment
-
-
Ihan laadukasta osaa olen itsekkin motonetistä saanut ja yleensä aina tulee sieltä kaikki varaosat ostettua. Marmoritiskille en mene jos ei ole aivan pakko eli osaa ei muualta saa. Ainoo miinus, tossa motonetissä on että aika usein siellä ei myyjät tiedä mistään mitään ja antavat vääriä osia, jotka pitää käydä vaihtamassa, mutta eipä siinäkään mitään kun vaan itse on tarkkana että tulee oikeat osat.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
laatuosia motonetistä?
Aina tähän saakka käyttäny motonetin osia niin paljon kuin mahdollista. Mutta nyt riitti!
Vittu kun halpis ilmanputsari oli mennyt jo itsestään kurttuun! Onneks tarkistin putsarin kunnon 2000km jälkeen ja hitto olihan se kaikki ilma sekä paska mennyt ohi. No siinä sitten vertasin original teile ja motonetin halpis putsaria keskenään, niin olihan niissä aika pirun iso ero. Toisessa oli runko miltei pahvia ja taas toisessa se oli hiton napakkaa kumimaista ainesta. M50:sen tapauksessa kun tuo putsarin vaihto on sen verran yksinkertainen tapahtumakin.
Vastaako motonet siitä että sen toimittamat ilmanpursarit päästää kaiken paskan koneeseen?
Entäpä jos öljynputsari on revenny ja mennyt öljykanaviin? Original teilessä on pahvisuojus tukemassa putsarin rakennetta, motonetin osassa ei. Entäpä suodatusarvot? -> Helpommalla pääsin kun hain miltei saman hintaisen putsarin merkkiliikkeestä, en kerkeä lukemaan tm:n testejä siitä mikä putsari on paras. Orkkis toimii jokatapauksessa.
Tästä lähin siirryin putsari ja jarruosissa merkkiorganisaation puoleen. Arvostan vapaa-aikaani sen verran etten jaksa vaihdella kieroituineita levyjä ja ylinopeasti kuluvia paloja tämän tästä. Se että lähen arpomaan onko motonetin osat original quality vai jotain paskaa niin helpommalla pääsen kun vaihdan osan sen yhden ainoan kerran enkä revi hiuksia päästä kun se sitten hajoaa ½ vuoden päästä. Maksaa enemmän mutta ainakin auto pysyy ajossa eikä verstaalla.K12S
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostVoisitteko nyt jukulauta lopettaa niiden Motonetista ostettujen osien nimittämisen Motonet-merkkisiksi. He ovat osien välittäjiä, eivät valmistajia. Ei tästä keskustelusta tule mitään jos haukutaan "Motonetin jarrupalat" lyttyyn vaikka oikeasti niillä on jokin merkkikin.
Onko tosiaan liian vaikeaa ymmärtää ,että yhtään motonet merkkistä varaosaa ei tietääkseni ole olemassa??
Ihan sama kuin kuin sanois, jotta S-marketin maito oli pilaantunutta, K-Supermarketin sika-naudassa oli hometta, spar-marketin leipä maistu hiivalle ja Prisman vessapaperi oli jo valmiiks pyyhittyä.
Jos täällä haukutte jotain osaa, niin laittakaa hyvät ihmiset sen OSAN merkki näkyviin, suotta sitä myyvää liikettä haukkumaan!
Comment
-
-
Originally posted by sienimak View PostAina tähän saakka käyttäny motonetin osia niin paljon kuin mahdollista. Mutta nyt riitti!
Vittu kun halpis ilmanputsari oli mennyt jo itsestään kurttuun! Onneks tarkistin putsarin kunnon 2000km jälkeen ja hitto olihan se kaikki ilma sekä paska mennyt ohi. No siinä sitten vertasin original teile ja motonetin halpis putsaria keskenään, niin olihan niissä aika pirun iso ero. Toisessa oli runko miltei pahvia ja taas toisessa se oli hiton napakkaa kumimaista ainesta. M50:sen tapauksessa kun tuo putsarin vaihto on sen verran yksinkertainen tapahtumakin.
Vastaako motonet siitä että sen toimittamat ilmanpursarit päästää kaiken paskan koneeseen?
Entäpä jos öljynputsari on revenny ja mennyt öljykanaviin? Original teilessä on pahvisuojus tukemassa putsarin rakennetta, motonetin osassa ei. Entäpä suodatusarvot? -> Helpommalla pääsin kun hain miltei saman hintaisen putsarin merkkiliikkeestä, en kerkeä lukemaan tm:n testejä siitä mikä putsari on paras. Orkkis toimii jokatapauksessa.
Tästä lähin siirryin putsari ja jarruosissa merkkiorganisaation puoleen. Arvostan vapaa-aikaani sen verran etten jaksa vaihdella kieroituineita levyjä ja ylinopeasti kuluvia paloja tämän tästä. Se että lähen arpomaan onko motonetin osat original quality vai jotain paskaa niin helpommalla pääsen kun vaihdan osan sen yhden ainoan kerran enkä revi hiuksia päästä kun se sitten hajoaa ½ vuoden päästä. Maksaa enemmän mutta ainakin auto pysyy ajossa eikä verstaalla.
Vai olisiko M-Filter? Fram? Vai tosiaan se Motonet?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMikähän nämä tällaiset "Motonet" suodatin nyt sitten on?
Vai olisiko M-Filter? Fram? Vai tosiaan se Motonet?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Eikös Motonetissa ole monenmerkkistä suodatinta: Boschia (kuka sen tekee?), M-Filter, Fram, Hengst, Teho jne..Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostOstin Motonetistä E39 eteen koiranluut, reaktiotangot ja tukivarret heloineen tänään. Valmistaja on ossca, onko kokemuksia?
Reaktiotankojen helat olivat silloin kylläkin Delphiä eli varmasti ihan käypää tavaraa..Last edited by Racink; 24-01-2009, 09:23.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMikähän nämä tällaiset "Motonet" suodatin nyt sitten on?
Vai olisiko M-Filter? Fram? Vai tosiaan se Motonet?
Itse oon ostellu motonetista kaikenmoista palikkaa.. Kokemuksia on hyviä ja huonoja. Voisi tässä yhteydessä mainita, että siellä myydään e32 740/750 autoihin 730/735 tarkoitettuja etupään tukivarsia puslineen (ero on nimenomaan puslassa). Onneksi osien paketeissa oli BMW osanumerot, jotka paljastivat virheen.
Comment
-
-
Tässä mun kokemuksia Motonetin osista.
Viime kesänä vaihdoin e28:iin raidetangon pään.
Asennus meni muuten hyvin, mutta kun rupesin kirimään sitä lukkomutteria, ni se nivel pyöri mukana.
Ei muutaku poltin mutterista muovit pois ja sain sen pyöritettyä käsin "loppuun asti" ja sit laitoin lukkomutterin vielä perään.
Pakko oli tehä noi, ku oli sunnuntai ja maanantaina oli viimene päivä viiä jälkitarkastuksee ja joku sinne oli kuitenki laitettava.
En kehannu lähtee eestaas ajelee, ku talli on maalla n.60km:n päässä.
Läpi meni sillä ja vielä on ainaki pysyny paikoillaan.
Mut oli aika "laatu" osa. Merkkiä en muista, mut se oli joku italialainen.
Kaverin E34:een vaihettii kuukaus pari sitten molemmille puolille päät jälkitarkastuksee.
Katsastusmies oli laittanu, et "Raidetangonpää vas. ja oik. puolella väljä" tms.
En mä ton perusteella ainakaa osannu sanoo, et ulommat vai sisemmät. (Tai sit oon vaa vähä yksinkertane...)
Mä ehotin, et käypi kattomas, onko siellä kokonaisia tankoja molemmille puolille, koska ei ollu esim. ruuvipenkkiä käytössä ja aattelin, et voi olla tiukassa ne päät.
Ja sieltähän löyty saksalaiset tangot, mitkä oli kyl ihan eri maailmasta, ku kaverille sieltä aiemmin annetut (Delphi ja joku italialainen) päät.
Et kyllä sieltäki saa ihan laatuosia, mut näköjään pitää vähä valikoida.
Nuissaki ku hinnat oli 60e kokonaiset tangot ja 40e irralliset päät, ni säästi ainakin hermoja ton 20e:n edestä noilla kalliimmilla osilla.
Ite kyllä ainakin nuissa nivelissä otan jatkossa sen vähän kalliimman saksalaisen ku halvemman italialaisen.
Mut yleensä on ollu ihan toimivia osia, mitä oon sieltä ostanu.
Et ei oo tarvinnu palauttaa sen takia, et ei oo toiminu.e39 528iA Touring
e36 328i Cabriolet
-Official member of BTCF-Sauna team-
-KUOPION PUTKIMIEHET- team
Comment
-
Comment