Announcement

Collapse
No announcement yet.

500 sarjalaiset vm. 96-99

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duunari76
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 292

    500 sarjalaiset vm. 96-99

    En tiedä onko noissa kovasti teknisiä muutoksia kyseisellä aikavälillä, tai miten koneen koko ja käyttövoima vaikuttaa, mutta miten kallista noiden pitäminen keskimäärin on (ilman bensa- ja vakuutusmaksuja)? Nettiautossa oli 523:nen -97 rapeat 200tkm ajettu, jossa oli kuuden vuoden huoltokulut 13000€ Onko nuo tosiaan niin heikkoja, että saa kokoajan olla jotain paikkaa remppaamassa, ja osat vielä tietenkin pirun kalliita? Mitä noista yleensä pitää remppailla (="tyyppiviat")?

    Oon tässä tosiaan etsiskellyt itselle "perheautoa", ja juuri noiden vuosimallien 500 sarjalaiset on olleet vähän kuin etusijalla, ja niistä on hyvin tarjontaakin. Noilla huoltokuluilla vaan pitäis jo kahta E36:sta pihassa, ja tekis meidän reissut vaikka kahdella autolla, eikä silti tulis kalliimmaksi

    Kertokaapa mulle koko totuus ja vain totuus, mitään siihen lisäämättä ja mitään poisjättämättä...so help you God
  • jamoc8
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 277
    • Oulu

    #2
    Originally posted by duunari76
    En tiedä onko noissa kovasti teknisiä muutoksia kyseisellä aikavälillä, tai miten koneen koko ja käyttövoima vaikuttaa, mutta miten kallista noiden pitäminen keskimäärin on (ilman bensa- ja vakuutusmaksuja)? Nettiautossa oli 523:nen -97 rapeat 200tkm ajettu, jossa oli kuuden vuoden huoltokulut 13000€ Onko nuo tosiaan niin heikkoja, että saa kokoajan olla jotain paikkaa remppaamassa, ja osat vielä tietenkin pirun kalliita? Mitä noista yleensä pitää remppailla (="tyyppiviat")?

    Oon tässä tosiaan etsiskellyt itselle "perheautoa", ja juuri noiden vuosimallien 500 sarjalaiset on olleet vähän kuin etusijalla, ja niistä on hyvin tarjontaakin. Noilla huoltokuluilla vaan pitäis jo kahta E36:sta pihassa, ja tekis meidän reissut vaikka kahdella autolla, eikä silti tulis kalliimmaksi

    Kertokaapa mulle koko totuus ja vain totuus, mitään siihen lisäämättä ja mitään poisjättämättä...so help you God
    Joskus 8/98 isot pojat väittää auton parantuneen huomattavasti. Mutta kyllä tolla 97 mallilla pärjää hyvin myöskin. Nivel/hela/puslaremonttia voi olla luvassa, eipä noissa muuta tarvi juuri pelätä. Jotain antureita ovat jotkut myös joutuneet vaihtelemaan. Haulla löytynee lisää aiheesta.
    ---- Bee äm dapl juu ----

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 292

      #3
      Oliko edellinen vastaus niin tyhjentävä, ettei kenelläkään ole mitään lisättävää? Mahtaa olla kalliita puslia

      PS. huumorilla vaan

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        Käytetyn auton osto on tuuripeliä. Tutun 520 -97 on vaihdettu iskarit ja pari niveltä ja mun 523 -96 näiden lisäksi kaikenlaisia antureita ja tiivisteitä ja pikkunippeleitä. Sähköviat voivat olla hintavia. Itse ostaisin mieluummin -99 tai uudemman mahdollisimman pienillä kilometreillä ja "hyvällä" huoltohistorialla.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Itse olen viimeisen parin vuoden aikana normaali huoltojen lisäksi korjaillut seuraavaa:
          - sedanin taka-akselin automaattisen korkeudensäädön nakkasin hyllylle (ilmapalje+integroidut iskarit)
          - vesipumppu+termari+moniurahihnat+kiristinrullat+ki ristinrullien iskunvaimentimet (noista hajonneita oli termari, kiristinrullat&niiden iskunvaimentimet)

          Listalla seuraavaa:
          - apparin puolen peili ei lämpene -> peilin korjaaminen/vaihtaminen
          - automaatti-ilmastoinnin ohjauspanelin tuuletin ääntää -> tuuletin vaihtoon

          Eli kaikenkaikkiaan ei tuo nyt älyttömiä ole vaatinut. Ainoa oikeasti yhtään eksoottisempi operaatio oli tuon ilmajousituksen konversio "perinteiseksi",mutta sekin riski oli tiedossa jo ostettaessa.
          Tärkeä vinkki e39:iä ostettaessa: Osta TÄYSIN toimiva yksilö, siis jokaisen nappulan ja nippelin osalta. "Pikkuvikainen" e39 saattaa osoittautua vittumaiseksi korjattavaksi. Search tarjoaa PALJON luettavaa e39:istä.
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7398
            • Oulu

            #6
            Tuulilasi, peruutustutkan sensoreita, abs-boksi ja pallonivelet taakse tähänastinen saldo. Auto tuo alla mainittu.

            Seuraavaksi varmaan jarrulevy ja palat eteen, ja ehkä jotain etutuennan niveliä/puslia.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Originally posted by Moonshine
              Tärkeä vinkki e39:iä ostettaessa: Osta TÄYSIN toimiva yksilö, siis jokaisen nappulan ja nippelin osalta. "Pikkuvikainen" e39 saattaa osoittautua vittumaiseksi korjattavaksi. Search tarjoaa PALJON luettavaa e39:istä.
              Hyvä pointti ja lisätään vielä, että niillä varusteilla mitä itse haluaa. Kaikkea on mahdollista lisätä, mutta se maksaa yllättävän paljon. Esim. "sporttiratit" ovat melko hintavia.
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #8
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54537 melkein -99
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎