Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tukkoinen 318is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BemariVompatti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 440
    • VT 6

    #16
    Täähän nyt on tämmönen tyhmä kysymys mutta ootko kattonu ohjekirjasta tai korjausoppaasta vinkkejä huonoon käyntiin ja käyny ne läpi ennen tänne tuloa?

    Mulla oli huono startti, tyhjäkäynti ja ne vähätkin hepat laitumella M10 kaasarimallista, ja vaikka vaihdettiin ja säädettiin ja paikattiin niin ei saanu kuntoon. Sitten tajuttiin ottaa lakki kouraan ja mentiin lukemaan vähän kirjatietoa niin kas kummaa: alipaineletkut kun löys(oli yks irronnu ja lähtö oli piilossa imusarjan haarassa minne ei nää kurottelematta, en ois tienny lukematta) ja laitto oikein niin sytytys parani kummasti ja seokset asettu kohilleen, ronski pakotettu käsiryyppy ilman automaattivapautusta autto tyhjäkäyntiin ja starttiin ja kun huomas että tulpillahan on ajettu se 27tkm niin Densojen vaihdon myötä motti on kun uus. Oltiin jo uusimassa venttiilien kumeja ja puuttumassa virranjakajaan kun ei tiedetty mitä tehtiin.

    Kun en ruiskuista mitään tiedä, niin en mitään sano, muuta kun että lue se kirja.

    Nii, ja ootko käyny nää jo läpi, huom. myös johdon istuvuus ja kosketuspinnat:
    Originally posted by tagagummi
    Laittaisin kyllä koemielessä vanhat johdot ja kynttilät paikoilleen ja varmistuisin näin ettei niissä ole mitään häiriötä.
    Onko tulppien ja johtojen vastusarvot ok ja tasaiset? Joskus on käynyt niin että uusista johdoista on yksi vioittunut ja siinä on tuplaten kovemmat vastusarvot kuin muissa johdoissa, näin ollen on kipinä kyllä tulpassa mutta kipinän teho niin pieni ettei taho syttyä seos.

    Tämmösiä nyt tuli ekana mieleen, toivottavasti auttaa...

    Comment

    • mikko
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1750
      • kotona

      #17
      kampi/nokka-akselin asennontunnistin, lambda...

      mielummin ehkä toi asento tunnistin kuitenki, jos ei muutu käynti 3500rpm jälkeen?

      Comment

      • Bavaria
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 494

        #18
        Originally posted by MKS
        Joo, pikkuviilausta vielä.... Siinä on ihan neljä omaa puolaa
        Kiitti oikaisusta, ei pitäisi mutuilla/ulkomuistella liikaa.

        Comment

        • Ganth
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 19
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by mikko
          kampi/nokka-akselin asennontunnistin, lambda...

          mielummin ehkä toi asento tunnistin kuitenki, jos ei muutu käynti 3500rpm jälkeen?
          Joo käynti on ihan yhtä tukkonen, on kierroksia sitten 900 tai 6000rpm.

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1750
            • kotona

            #20
            mittaapa kampiakselin asento tunnistin että löytyykö 1400ohm vastus...

            aika helppo vaihtaaki

            bosch nro sille on muuten 0 261 210 058

            Comment

            • Ganth
              Newbiemmer
              • May 2004
              • 19
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by mikko
              mittaapa kampiakselin asento tunnistin että löytyykö 1400ohm vastus...

              aika helppo vaihtaaki

              bosch nro sille on muuten 0 261 210 058
              Missäs tollasen hinnat pyörii? 100e?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎