Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksan tuonti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakkeus
    Newbiemmer
    • Jul 2006
    • 3

    Saksan tuonti

    Hankin juuri Saksasta 530 da touringin vuodelta 2003. Pitääköhän autoon tehdä jotain muutoksia, jotta pärjää tulevana talvessa täällä Suomessa?
  • Vasara
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 310
    • Hesa

    #2
    Lohkolämppäri ja sisätilapistoke on kivoja, jos ei ole autotallia.
    -> E92 325i -07
    ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

    Comment

    • BemariVompatti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 440
      • VT 6

      #3
      Alusta kannattais varmaan massata. Jos kaikki polttoainesuodattimet sun muut on alkuperäisiä niin niistä ei tarvinne murehtia.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Ei missään nimessä massaa pohjaan! E39:n kori kestää maailman tappiin tehtaan käsittelyllä.

        Comment

        • molotow
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 450
          • pohjanlahden rannoilla

          #5
          Originally posted by Lanttu
          Ei missään nimessä massaa pohjaan! E39:n kori kestää maailman tappiin tehtaan käsittelyllä.
          NOINKOHAN?
          sigpic
          F11 520d 2014

          Comment

          • AkiV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 329

            #6
            lohkolämmitin? ...eikös webasto noissa vakiona

            mää vien ainakin inspektion2:seen... syylarin pakkasenkesto pitää saada -35C:n..nyt näyttäs olevan -25

            ai hito kun verottaja yllätti ilosesti

            -A-
            E39 530dA Touring -00

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              "Ei missään nimessä massaa pohjaan! E39:n kori kestää maailman tappiin tehtaan käsittelyllä."

              Jos se kestää yhtä hienosti kuin e36 pohja niin massaa ihmeessä. Omasta projektista on pohjaakin saanut harsia kokoon... Mä kun luulin et ne japsit vaan mätänee

              Mulla tuli paikka kuskinpuolen etusisälokariin ja kuskin puolen takajalkatilassa oleva koritulppa oli pehmentynyt oikein reilusti. Lisäksi se ihme pinnoite irtoilee siltä ja täältä vaikka mätää ei alla olekkaan... Sit takakontin maskipelti oli mätä tiivisteen alta jne... Ei nää puimuritkaan ikuisia oo. Kyllä mä ainakin massaan jatkossakin kaikki ostamani kärryt, joita on tarkoitus pitää yli vuoden. Massalla olis varmaan monta e46 konepeltiäkin pelastettu kun suunnittelu sen kohdalla oli vähän perseestä. Toisaalta mitäs sillä on väliä kun uuden saa tilalle jos takuut vielä voimassa.

              Nii ja tää projekti ei oo edes suomen talvea nähnyt vaan on ihan ehta tuontiraato
              Last edited by Juppe; 24-07-2006, 17:08.

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Ei kai vm. -94 E36:nen välttämättä olekaan samalla tavalla suojattu tehtaalla. Kannattaa muistaa autojen hintaero uutena vaikkapa vuonna 1996, siis E36 vs. E39. Haulla luulisi löytyvän tästä aiheesta aika paljon lisää. Perhepiirissä ei ainakaan ole ollut pienintäkään ruosteen alkua E39:eissä.

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by Juppe
                  "Ei missään nimessä massaa pohjaan! E39:n kori kestää maailman tappiin tehtaan käsittelyllä."

                  Jos se kestää yhtä hienosti kuin e36 pohja niin massaa ihmeessä. Omasta projektista on pohjaakin saanut harsia kokoon... Mä kun luulin et ne japsit vaan mätänee

                  Mulla tuli paikka kuskinpuolen etusisälokariin ja kuskin puolen takajalkatilassa oleva koritulppa oli pehmentynyt oikein reilusti. Lisäksi se ihme pinnoite irtoilee siltä ja täältä vaikka mätää ei alla olekkaan... Sit takakontin maskipelti oli mätä tiivisteen alta jne... Ei nää puimuritkaan ikuisia oo. Kyllä mä ainakin massaan jatkossakin kaikki ostamani kärryt, joita on tarkoitus pitää yli vuoden. Massalla olis varmaan monta e46 konepeltiäkin pelastettu kun suunnittelu sen kohdalla oli vähän perseestä. Toisaalta mitäs sillä on väliä kun uuden saa tilalle jos takuut vielä voimassa.

                  Nii ja tää projekti ei oo edes suomen talvea nähnyt vaan on ihan ehta tuontiraato
                  Ei taida oikein massa päästä liimasauman väliin. Eli ei olisi mitenkään auttanut e46:sissa ja e39:seissä näkyviin luukkujen saumojen ruosteisiin. Kyseessä ei niinkään ole suunnitteluvirhe vaan tietyissä tuotantoerissä ollut laatuvirhe liimasaumassa. Vai väitätkö, että kaikissa e46:sissa on ruosteiset konepellin reunat? Oviin ja luukkuihin auttaa massausta enemmän se, että kuivaa ne ovien välit pesun jälkeen.

                  Comment

                  • dama
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 77
                    • Helsinki

                    #10
                    Muutama vinkki .
                    1. Huohottimen esilämmitys muutos ( laakkosella n 100E )
                    2. Massaus alusta,kotelot eli täyskäsittely
                    3. Webaston tarkistus ja mahdollinen muutos esilämmittemeks
                    4. Talvirenkaat
                    5. Kunnon akku ettei hyydy alkutalvesta
                    6. Kovaa ajoa "uudella" autolla

                    T dama
                    dama
                    ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Ruostesuojauksen suhteen täällä tuntuu olevan mielipiteitä kumpaankin suuntaan, kuten voit haulla aiemmista keskusteluista lukea.

                      Akun uusinta voi hyvinkin olla tarpeen ainakin mielenrauhan saavuttamiseksi.

                      Huohottimen lämmitystä ei ilmeisesti ole kaikissa "Suomi-autoissakaan". Vaihtoehtona on huohotinletkuston putsaaminen limasta ja ylimääräisen eristeen asentaminen.

                      Esilämmityksen suhteen voidaan käyttää auton omaa Webastoa. Asentamalla
                      C-kit pitäisi vastata jälkiasennettua Webastoa.

                      Vastuslämmittimenä saatavilla öljypohjan säteilylämmitin, jonka teho ei ole paras mahdollinen. Webastokäyttöä ajatellen erillinen akkulaturi olisi joka tapauksessa hyödyllinen, Defan tai Calixin oma systeemi tai itse virittelemällä esim. CTEK.

                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • DiisseliKiisseli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 550
                        • Uusimaa

                        #12
                        Roiskeläpät eteen.

                        Comment

                        • Artoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 342
                          • Oulu

                          #13
                          Öljyt,suodattimet ja yleistä tarkastelua..
                          Kesäkumit katuun ennen liukkaita

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by molotow
                            NOINKOHAN?
                            Noin.
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Moonshine
                              Noin.
                              Originally Posted by molotow
                              NOINKOHAN?
                              Niin... mikäli ohjeen mukaiset paikkaukset on tehty ajoissa...
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎