Hankin juuri Saksasta 530 da touringin vuodelta 2003. Pitääköhän autoon tehdä jotain muutoksia, jotta pärjää tulevana talvessa täällä Suomessa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saksan tuonti
Collapse
X
-
"Ei missään nimessä massaa pohjaan! E39:n kori kestää maailman tappiin tehtaan käsittelyllä."
Jos se kestää yhtä hienosti kuin e36 pohja niin massaa ihmeessä. Omasta projektista on pohjaakin saanut harsia kokoon... Mä kun luulin et ne japsit vaan mätänee
Mulla tuli paikka kuskinpuolen etusisälokariin ja kuskin puolen takajalkatilassa oleva koritulppa oli pehmentynyt oikein reilusti. Lisäksi se ihme pinnoite irtoilee siltä ja täältä vaikka mätää ei alla olekkaan... Sit takakontin maskipelti oli mätä tiivisteen alta jne... Ei nää puimuritkaan ikuisia oo. Kyllä mä ainakin massaan jatkossakin kaikki ostamani kärryt, joita on tarkoitus pitää yli vuoden. Massalla olis varmaan monta e46 konepeltiäkin pelastettu kun suunnittelu sen kohdalla oli vähän perseestä. Toisaalta mitäs sillä on väliä kun uuden saa tilalle jos takuut vielä voimassa.
Nii ja tää projekti ei oo edes suomen talvea nähnyt vaan on ihan ehta tuontiraatoLast edited by Juppe; 24-07-2006, 17:08.
Comment
-
-
Ei kai vm. -94 E36:nen välttämättä olekaan samalla tavalla suojattu tehtaalla. Kannattaa muistaa autojen hintaero uutena vaikkapa vuonna 1996, siis E36 vs. E39. Haulla luulisi löytyvän tästä aiheesta aika paljon lisää. Perhepiirissä ei ainakaan ole ollut pienintäkään ruosteen alkua E39:eissä.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe"Ei missään nimessä massaa pohjaan! E39:n kori kestää maailman tappiin tehtaan käsittelyllä."
Jos se kestää yhtä hienosti kuin e36 pohja niin massaa ihmeessä. Omasta projektista on pohjaakin saanut harsia kokoon... Mä kun luulin et ne japsit vaan mätänee
Mulla tuli paikka kuskinpuolen etusisälokariin ja kuskin puolen takajalkatilassa oleva koritulppa oli pehmentynyt oikein reilusti. Lisäksi se ihme pinnoite irtoilee siltä ja täältä vaikka mätää ei alla olekkaan... Sit takakontin maskipelti oli mätä tiivisteen alta jne... Ei nää puimuritkaan ikuisia oo. Kyllä mä ainakin massaan jatkossakin kaikki ostamani kärryt, joita on tarkoitus pitää yli vuoden. Massalla olis varmaan monta e46 konepeltiäkin pelastettu kun suunnittelu sen kohdalla oli vähän perseestä. Toisaalta mitäs sillä on väliä kun uuden saa tilalle jos takuut vielä voimassa.
Nii ja tää projekti ei oo edes suomen talvea nähnyt vaan on ihan ehta tuontiraato
Comment
-
-
Muutama vinkki .
1. Huohottimen esilämmitys muutos ( laakkosella n 100E )
2. Massaus alusta,kotelot eli täyskäsittely
3. Webaston tarkistus ja mahdollinen muutos esilämmittemeks
4. Talvirenkaat
5. Kunnon akku ettei hyydy alkutalvesta
6. Kovaa ajoa "uudella" autolla
T damadama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
-
Ruostesuojauksen suhteen täällä tuntuu olevan mielipiteitä kumpaankin suuntaan, kuten voit haulla aiemmista keskusteluista lukea.
Akun uusinta voi hyvinkin olla tarpeen ainakin mielenrauhan saavuttamiseksi.
Huohottimen lämmitystä ei ilmeisesti ole kaikissa "Suomi-autoissakaan". Vaihtoehtona on huohotinletkuston putsaaminen limasta ja ylimääräisen eristeen asentaminen.
Esilämmityksen suhteen voidaan käyttää auton omaa Webastoa. Asentamalla
C-kit pitäisi vastata jälkiasennettua Webastoa.
Vastuslämmittimenä saatavilla öljypohjan säteilylämmitin, jonka teho ei ole paras mahdollinen. Webastokäyttöä ajatellen erillinen akkulaturi olisi joka tapauksessa hyödyllinen, Defan tai Calixin oma systeemi tai itse virittelemällä esim. CTEK.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineNoin.Originally Posted by molotow
NOINKOHAN?"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
Comment