Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alatukivarren "kumihela"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olsberg
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 349
    • Jyväskylä

    Alatukivarren "kumihela"

    Elikkäs, mikä on suomeksi tuo kuvan osa nro 5?




    Kävin tänään nelipistesuuntauksessa ja etupään kulmia ei saatu kohdilleen, koska noissa heloissa on molemmilla puolilla väljää. Helat ovat aika uuden näköiset, eikä niissä ole repeämiä, mutta silti kun eturengasta kääntelee käsin ratti suoraksi lukittuna, antaa kumihela periksi sivusuunnassa niin paljon, että eturengas kääntyy noin sentin verran! Ratti on ajaessa vasemmalle kääntynyt ja auto puoltaa oikealle sekä on aika uraherkkä(yllätys).

    Minkälainen projekti nuo on vaihtaa itse? Mitä välineitä tarvitaan ja mitä tulee ottaa huomioon? Tälläkertaa vaihtaisin mielummin helat itse, kun tänään meni korjaamolle jo 200e takapään etummaisten puslien vaihdossa!
    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    6351 Alatukivarren sisäpään kumisarja




    Hinta: 22,00 EUR

    kl-varaosassa esim.

    vanha lähtee nätisti irti kun sahaa ensin sen kumen poikki ja ulosvetäjää kaveriksi... se kumen ulko metalli kehä irtoaa joko prässillä tai rautasahalla poikki... itelle vasta vaihdoin e30:een...

    -ulosvetäjä...
    -prässi... (ruuvi penkkikin käy ehk&#228
    -kärsivällisyyttä...
    -kaljaa...
    Last edited by GOOFY; 26-07-2006, 20:57.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Olsberg
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 349
      • Jyväskylä

      #3
      Onkos tuo ollenkaan normaalia, että ne kumit antaa periksi niin perhanasti? Mites, varmaan ihan paikallaan saa homman tehtyä? Nyt on rahat niin vähissä, että taidan sijoittaa ensimmäisenä asennuskaljoihin!
      Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        Originally posted by Olsberg
        Onkos tuo ollenkaan normaalia, että ne kumit antaa periksi niin perhanasti? Mites, varmaan ihan paikallaan saa homman tehtyä? Nyt on rahat niin vähissä, että taidan sijoittaa ensimmäisenä asennuskaljoihin!
        niin joo... kyllähän ne uudetkin kumet sielä joustaa... kumia kun kerta ovat... mut jos haluat sen "tönkköön" niin hommaa sinne ne uretaani puslat niin johan heittää joustamasta... oli mullakin toinen aivan ehjän näköinen mutta sen verran haprastunu kuitenkin ajan oloon että heilui aika paljon uuteen verrattuna...
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • dunkelblau
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1151
          • Uusimaa

          #5
          Pitäs kyllä olla varaa huollattaa jos on kerta varaa omistaa, mutta... E36 M3 3.2L mallissa on paremmat etualatukivarren puslat, jotka on kumia, mutta tukevammat.
          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

          Comment

          • Olsberg
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 349
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by dunkelblau
            Pitäs kyllä olla varaa huollattaa jos on kerta varaa omistaa, mutta... E36 M3 3.2L mallissa on paremmat etualatukivarren puslat, jotka on kumia, mutta tukevammat.
            Huollot on kyllä tehty kaikki ajallaan, mutta tiukalle vetää tässä kuussa erinäisten sattumusten vuoksi...

            Ei kovin pahalta projektilta näytä! Todella hyvät ohjeet on Rikke väsännyt juuri noiden osien vaihdosta.. Täytyy katsella niitä M3:sen puslia, käy nimittäin tuo etupään rauhattomuus nyppimään. Jos rengas kääntyilee itsestään yli sentin urissa, niin kyllähän se suuntavakauteen taitaa vaikuttaa. Väljää ei ollut missään muualla ja tuokin löysyys kävi ilmi vasta auton painon ollessa renkaiden päällä..
            Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Originally posted by Olsberg
              Täytyy katsella niitä M3:sen puslia, käy nimittäin tuo etupään rauhattomuus nyppimään. Jos rengas kääntyilee itsestään yli sentin urissa, niin kyllähän se suuntavakauteen taitaa vaikuttaa.
              Suuntavakaus paranee hyvällä pinnalla, mutta urissavetelyä ei kyllä kovat puslat poista, nykii varmasti koria jopa rajummin koska setti on jäykempi.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Retze
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 422
                • Keski-Suomi

                #8
                M3 mallin puslat on tiukat ja kestävät ja muuttaa muistaakseni hieman tukivarren takapään asentoa hieman ulospäin.
                Niitä kannattaisi ehkä kokeilla.
                Itse vaihoin powerflex-puslat jotka on todella jämäkät,ehkä jopa hieman liikaakin
                nyk. jalkapelillä
                ex BMW 320i

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Niin, 3.2L mallin puslat ovat juuri kylläkin keskittävällä reiällä, kuten alkuperäiset... Uretanit ovat sitten vasta niitä 'kovia'.
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by Tuoppo
                    Olisiko noihin M3 pusliin varaosanumeroa ???
                    Realoem.com

                    Comment

                    • intfreak
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 2966
                      • Uusikaupunni

                      #11
                      Originally posted by Tuoppo
                      Niin on realoem.com mutta kun se ei erottele m3 mallista 3.2 ja 3.0 mallia.
                      3.2 31129069035
                      3.0
                      31129064875
                      N62 Money Spender Club

                      Comment

                      • Olsberg
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 349
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by alspe
                        Suuntavakaus paranee hyvällä pinnalla, mutta urissavetelyä ei kyllä kovat puslat poista, nykii varmasti koria jopa rajummin koska setti on jäykempi.
                        No jos edes hyvällä pinnalla menisi suoraan, niin sekin on jo parempi! Jotenkin tuntuu, että nyt nuo puslat antavat aivan liian herkästi periksi, kun ei tavitse kuin hieman käsineen kääntää rengasta...
                        Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                        Comment

                        • Camo
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1662
                          • Lahti

                          #13
                          Itse vaihtelin nuo juuri tänä aamuna. Nuo tukivarren kaksi pulttia avattua, puslan kumit repesivät sitä hiukan vääntäessä ja kääntäessä. Jämät puslasta lähti ruuvipenkissä ja tukivarteen jäänyt pala lähti kun sahasi sen halki rautasahalla. Uusi pusla meni mainiosti kiinni ruuvipenkissä. Eipä tuossa aikaakaan mennyt kuin reilu tunti yhteensä.
                          Current:
                          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                          Previous:
                          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                          Comment

                          • dunkelblau
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 1151
                            • Uusimaa

                            #14
                            Noita vakioita puslia ei tohon hirveesti eteen kannata kyllä ostella. Eikä varsinkaan vielä siitäkin tinkiä, ku viimeks ne mulla täällä kesti jopa yhden talven. Kunnes repesivät...

                            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                            Comment

                            • Olsberg
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 349
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Noniin, kävin tilaamassa Laakkoselta M3:n puslat ja torstaina pitäisi olla osat Jyväskylässä. Hintaa tulee 53e, eli yli 2xkalliimmat, kuin tavalliset puslat. Toivottavasti ovat myös paremmat... Onko kellään tietoa, miten eroaa nuo 3.0l ja 3.2l puslat?
                              Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎