Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin irroitus, pultit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1223
    • Pori

    Moottorin irroitus, pultit?

    Auto -91 325, onko kaikkein paras ottaa kone pois laatikon kanssa, tuleeko edes?
    Last edited by Juspa; 04-08-2006, 13:11.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • Rundari
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 440
    • Rauma

    #2
    Ainakin e30 ja e28 tulee helposti laatikon kanssa pois... Ja helpompaa niin onkin koska laatikon pultit on todella v.mäisessä paikassa.


    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Tietenkin laatikon kanssa...

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1223
        • Pori

        #4
        Originally posted by Hemi
        Tietenkin laatikon kanssa...
        Tietenkin, kiitos
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1223
          • Pori

          #5
          Asiasta Aku Ankkaan....

          Oletteko laittaneet uudet pultit kiertokankien ja kampiakselin laakerikansiin? Vissiin kai koulun oppien mukaan kuuluis.....
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            ..........olleet.
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:35.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1223
              • Pori

              #7
              Mistä niitä pultteja kannattaa kysellä?
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1223
                • Pori

                #8
                Kai noihin käy ihan vaikka rautakaupasta ostetut pultit, joissa on kierteen nousu ja lujuus oikea?
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • Cee.Koo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 354
                  • Twilight zone

                  #9
                  Originally posted by Juspa
                  Kai noihin käy ihan vaikka rautakaupasta ostetut pultit, joissa on kierteen nousu ja lujuus oikea?
                  Veivin pultteja et kyllä löydä muualta kuin BMW:ltä, eikä ne ole edes kalliita.
                  Runkolaakeri pukkeihin saattaa löytyä pultit jostain pulttikaupasta.

                  Mutta kannattaako riskeerata pulttien laadussa? Itse en luottais mihinkään kiinan paskaan noin kriittisissä paikoissa, vaikka lujuudet olisikin "oikein".
                  With jap crap, life sucks and then you die

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    "Rautakaupan" voi sitten tässä kohtaa unohtaa ihan suosista, sillä sieltä ei todellakaan löydy BMW:n alakerran pultteja. Jos kyse on ihan vakiokoneesta niin mitään syytä ei ole lähteä vaihtelemaan alakerran pultteja. Kansipultit voi olla eri juttu.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Kuten Hemi jo oikein edellä totesikin:
                      Vakio- ja siviilikäytössä olevan moottorin voi ihan huoletta kasata alkuperäisillä kiertokangen- ja runkolaakeripulteilla.
                      Kunnolla viritettyyn, tai kilpamoottoriin ainakin kiertokangenpultit AINA uudet.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 685

                        #12
                        Itellä M50 rempassa ja meinasin kyllä kkangen ja runkolaakeri kansien pultit vaihtaa. Runkolaakeri kansien pultit saisi kyllä muuten pulttikaupasta mutta pultit ovat 75 mm pitkiä ja pulttikaupassa vain tasakympein noita pituuksia. Jos hinnat kiinostaa niin voin huomenna laittaa kunhan käyn sunilta pultit hakemassa.


                        Mahtuuko kone ja vaihteisto paketti tulemaan etuapurungon yli e36: ssa vai pitääkö se irroittaa? Tossa kattelin että taitaa se öljypohjassa oleva syvennys olla melko siinä ja siinä että mahtuuko.
                        Last edited by Kouris; 06-08-2006, 09:49.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          Takaisin alkuperäiseen aiheeseen, niin saahan sen otettua silleestikkin, että irroittaa vaihteiston takapäästään, ja kaikki kiinnikkeet. Sit saa keploteltua ne vaihteiston yläpuolen pultit auki. Tosin helpoimmalla varmaan pääsee toki kun ottaa konepellin, jäähdyttäjän ja maskin irti ja vetää etukautta koko setin.

                          Comment

                          • jappi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 206

                            #14
                            Merkkiliikkeessä maksoi pari viikkoa sitten runkolaakeripultit euron pala ja kiertokangen pultit luokkaa 4 euroa kipale.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Varmasti ei kustanna paljon, mutta nuo alakerran pultit eivät bemussa ole kuluvaa tavaraa, joten mitään järkeä niiden vaihtamisessa ei ole? Eikä varsinkaan rautakauppalaatuisten iskumaista kuormitusta huonosti venymättä kestäviin, mutta toki saman maksimivetolukuuden "purukumipultteihin". Orggispultit valmistettu kylmävetämällä/takomalla, jolloin ne ovat huomattavasti kovemmat=venymättömämmät kuin rautakauppapultit. Eli "rautakauppapultti" voi venyä jopa 30% ennenkuin se saavuttaa maksimi vetolujuutensa ja katkeaa, kun taas bemun orggispultti venyy korkeintaan muutaman prosentin.Toisin sanoen jos tuolle linjalle lähdetään, niin vaihdettavaa tavaraa kertyy kyllä sitten paljon muualtakin kuin näistä pulteista.
                              Virikoneisiin suuremman vetolujuuden, sekä vieläkin venymättömämpien pulttien vaihto varsinkin kiertokankiin voi olla perusteltua.
                              Last edited by Hemi; 06-08-2006, 12:01.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎