Auto -91 325, onko kaikkein paras ottaa kone pois laatikon kanssa, tuleeko edes?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottorin irroitus, pultit?
Collapse
X
-
Asiasta Aku Ankkaan....
Oletteko laittaneet uudet pultit kiertokankien ja kampiakselin laakerikansiin? Vissiin kai koulun oppien mukaan kuuluis.....E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by JuspaKai noihin käy ihan vaikka rautakaupasta ostetut pultit, joissa on kierteen nousu ja lujuus oikea?
Runkolaakeri pukkeihin saattaa löytyä pultit jostain pulttikaupasta.
Mutta kannattaako riskeerata pulttien laadussa? Itse en luottais mihinkään kiinan paskaan noin kriittisissä paikoissa, vaikka lujuudet olisikin "oikein".With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Kuten Hemi jo oikein edellä totesikin:
Vakio- ja siviilikäytössä olevan moottorin voi ihan huoletta kasata alkuperäisillä kiertokangen- ja runkolaakeripulteilla.
Kunnolla viritettyyn, tai kilpamoottoriin ainakin kiertokangenpultit AINA uudet..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Itellä M50 rempassa ja meinasin kyllä kkangen ja runkolaakeri kansien pultit vaihtaa. Runkolaakeri kansien pultit saisi kyllä muuten pulttikaupasta mutta pultit ovat 75 mm pitkiä ja pulttikaupassa vain tasakympein noita pituuksia. Jos hinnat kiinostaa niin voin huomenna laittaa kunhan käyn sunilta pultit hakemassa.
Mahtuuko kone ja vaihteisto paketti tulemaan etuapurungon yli e36: ssa vai pitääkö se irroittaa? Tossa kattelin että taitaa se öljypohjassa oleva syvennys olla melko siinä ja siinä että mahtuuko.Last edited by Kouris; 06-08-2006, 09:49.
Comment
-
-
herrakani
Takaisin alkuperäiseen aiheeseen, niin saahan sen otettua silleestikkin, että irroittaa vaihteiston takapäästään, ja kaikki kiinnikkeet. Sit saa keploteltua ne vaihteiston yläpuolen pultit auki. Tosin helpoimmalla varmaan pääsee toki kun ottaa konepellin, jäähdyttäjän ja maskin irti ja vetää etukautta koko setin.
Comment
-
Varmasti ei kustanna paljon, mutta nuo alakerran pultit eivät bemussa ole kuluvaa tavaraa, joten mitään järkeä niiden vaihtamisessa ei ole? Eikä varsinkaan rautakauppalaatuisten iskumaista kuormitusta huonosti venymättä kestäviin, mutta toki saman maksimivetolukuuden "purukumipultteihin". Orggispultit valmistettu kylmävetämällä/takomalla, jolloin ne ovat huomattavasti kovemmat=venymättömämmät kuin rautakauppapultit. Eli "rautakauppapultti" voi venyä jopa 30% ennenkuin se saavuttaa maksimi vetolujuutensa ja katkeaa, kun taas bemun orggispultti venyy korkeintaan muutaman prosentin.Toisin sanoen jos tuolle linjalle lähdetään, niin vaihdettavaa tavaraa kertyy kyllä sitten paljon muualtakin kuin näistä pulteista.
Virikoneisiin suuremman vetolujuuden, sekä vieläkin venymättömämpien pulttien vaihto varsinkin kiertokankiin voi olla perusteltua.Last edited by Hemi; 06-08-2006, 12:01.
Comment
-
Comment