Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sedanista avoksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rphx
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 107
    • Puolanka

    Sedanista avoksi

    Oisko kellään piirustuksia tai jotain 2-ovisen avoksi muuttamisesta(E30)
    Kaikki on vielä hyvin jos väliin mahtuu kymppi, mut ei kahta vitosta
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    #2
    ......

    No nyt on kyllä pakko sanoa että ei onnistu....eikä kannata !! Perus 2d korihan on jo rakenteeltaan, vahvistuksiltaan ym. aivan erilainen kuin cäbi.....

    tai no, laikka-avo pellolle on sitten jo eri femma

    Ei herneitä !!
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      hohooD ei muuta ku rälläkäl katto pois, siin on vankka korinen avo

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Jooh, tuli mieleen että jos sedanista vetää rälläkällä katon pois leikkaamatta muita tukirakenteita ja laittaa rättikaton niin onkohan tuo millainen ongelma katsastuksessa?
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          #5
          järkyttävän persoonallinen ajatus...

          .....
          Last edited by nullzwei; 07-01-2007, 18:26.

          Comment

          • ässä lavaan
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1717
            • Savo

            #6
            onnea projektiin...
            E91

            Exät:
            E36 325i -93 Cabriolet
            E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
            E36 325i -91 Sedan
            E30 325i -85

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              VW kuplaan sai aikoinaan ihan muutos-sarjaa (piirustukset, rättikatto ja palkin pätkät) , mutta tässä tapauksessa unohda koko juttu
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Originally posted by Axum
                VW kuplaan sai aikoinaan ihan muutos-sarjaa (piirustukset, rättikatto ja palkin pätkät) , mutta tässä tapauksessa unohda koko juttu
                Joo se on "vähän" helpompaa noissa rungollisissa vehkeissä.
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  No vastataan nyt varsinaiseen kysymykseen, tosin voi olla vanhentunutta tietoa, en jaksa tuoreempaakaan etsi'.

                  Auton korirakenteen saa muuttaa vastamaan toista mallisarjaan kuuluvaa mallia, tässä tapauksessa se on lähes mahdotonta ja ainakin äärimmäisen kallista ja hakalaa, valmiin tuloksen hinnalla saat osettua 10kpl valmiita originel cabrioita.

                  Auton korirakenteen saa muuttaa itse avoksi, mikäli pystyy toteen näyttämään että korin jäykkyys ja turvallisuus tekijät ovat riittäviä, tämä tosin on luvan varaista, luvan anominen maksaa useita satoja siitä riippumatta saatko myöntävän vai kieltävän päätösken. Tälläisessa tapauksessa lopputulokset ovat yleensä kauhistuttavia räpellyksiä, joissa on aluperäiseen e30 cabrioon verrattuna uskomatton rumat linjat ja ruma turvakaari, joka on pakollinen kaikissa itse laikatuissa.

                  Nyt en viimeisimpiä tarinoita ole seurannut enkä edelleenkään jaksa tarkistaa tilannetta, mutta saako auton koria nykyään vaihtaa, näistä huonoista vaihtoehdoista se on kuitenkin se ainoa edes jollain tapaa perusteltava, tosin silloinkin tulisi löytää valmiiksi todella edullinen kori, jos tuossa korissa on paperit olisi siltikin varmaan helpompi verottaa tuo kori jonkun toisen auton tekniikalla.
                  Olli.

                  Comment

                  • JD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1194
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by rphx
                    Oisko kellään piirustuksia tai jotain 2-ovisen avoksi muuttamisesta(E30)
                    Täysin mahdoton ajatus (taloudellisesti, ajallisesti, ulkonäöllisesti, nautittavuudeltaan...) sillä cabriokori on ihan eri tavaraa kuin sedanit. Jo pelkät helmat on ainakin 5cm korkeammat ja auton sisäpuolellakin menee palkkeja ja peltejä vaikka kuinka paljon... takapenkkikin on kaventunut 2 paikkaiseksi.

                    Korinvaihtokin on nykyään kiellettyä.

                    Helpompi tapa saada halpa avo on tehdä tälläisestä:


                    tai ostaa saksasta saksan huonoimman ja kasaa sen pikkurahalla, verot vanhaan ja huonoon lienee vain satasia.

                    JD
                    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Nooohh, mitä ne sanoo konttorilla jos tuollaseen E30:een tekee vähän isomman kattoluukun ja heittää siihen jonkun ressun päälle?
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1194
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Kentsu
                        Nooohh, mitä ne sanoo konttorilla jos tuollaseen E30:een tekee vähän isomman kattoluukun ja heittää siihen jonkun ressun päälle?
                        No AKEn sivuilta tietysti kannattaa ensin lukea säännöt, periaate karkeasti että pitää todistaa kuinka alkuperäinen vahvuus ja turvallisuus on muutoksien jälkeen toteutunut.



                        Baur Cabriossakin (E21) on tolpat järeämmät kuin sedaneissa.

                        JD
                        Attached Files
                        Last edited by JD; 09-08-2006, 15:37.
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #13
                          Mutta entäs E30:

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎