Announcement

Collapse
No announcement yet.

Epäkeskokone myllytykseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 651

    #16
    Originally posted by Stone
    Olen todennut, että käsin se vaha on paras levittää ja poistaa. Kokeiltu on laikkaa, mutta roiskuu, jättää vahan pyörteiseksi, ja tukkii laikan poistettaessa jne. Jos sulla on nestemäinen vaha niin levitä se sienellä niin on huomattavsti nopeampaa, mutta kiinteään vahaan ei ole muuta vaihtoehtoa levitykseen kun puuvillakangas. Poistoon AINA pehmeä nukkaamaton puuvillakangas. En ole mikään ammatti "meikkari", joten parempiakin keinoja varmasti on ja toivottavasti joku tulee ja kertoo ne. Tässä oli nyt jotain juttuja mitä olen itse käyttänyt.

    Ed: Jos tuollaisen epäkeskon jostain saat esim. biltema niin se on varmasti hyvä vaihtoehto ainakin vahan levitykseen. Ei kaiketi roisku ja jätä vahaan pyörteitä niinkuin pyörivä laikka tekee..
    Täysin samaa mieltä. Kiillotusainetta (mikä on polish suomeksi?) tosin ei kannata pyörittää vaan levittää edestakaisilla liikkeillä.

    Puuvillaa parempi on mikrokuituliina mutta niiden kanssa on oltava tarkkana sillä myynnissä on kahta laatua, hyviä ja huonoa. Huonot tekevät hiusnaarmuja lähes yhtä paljon kuin pesusieni mutta hyvät ovat aivan loistavia loppukiillotukseen.

    Pyörivällä laikalla voi saada vahan levityksessäkin paljon pyörteitä aikaiseksi eivätkä ne ole pelkästään vahassa. Mikäli vahaa välttämättä haluaa levittää koneella on epäkesko oikea valinta ja siihen viimeistelylaikka (yleensä väriltään musta).

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #17
      Menee vähä jeesusteluks, ajakaa ny vaan niillä puoli vuotta vanhoilla autoillanne Ei siinä mitään loistelamppuja tarvita kun autoa katselee, jos puolen metrin päähän näyttää hyvällä, niin se on hyvä.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 651

        #18
        Originally posted by alspe
        Menee vähä jeesusteluks, ajakaa ny vaan niillä puoli vuotta vanhoilla autoillanne Ei siinä mitään loistelamppuja tarvita kun autoa katselee, jos puolen metrin päähän näyttää hyvällä, niin se on hyvä.
        Ehei, mun lintta pitää olla tiptop kunnossa. Aina.

        Comment

        • easy_ac
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 452
          • Tampere

          #19
          sen takia ne vehkeet on että ne on vahassa ja että ne kiiltää

          ite vahaan oman ruoskani toistaseks käsin, vahan levitys sieni on todella nopea levittämiseen ja kiillottamiseen sellainen mikrokuitu liina tais maksaa kutakuinkin 15e merkkiä en muista mutta tuohon kiillotus hommaan on kyllä itellä tarkotus hommata kone kun on sen verran hommaa aina siinä vahan hankaamisessa.

          oman auton käytin myllytyksessä niin vahdin vieressä hetken aikaa ja kaveri käytti nimenomaan pyörivää laikkaa ja vuorotellen lisäsi hioma ainetta ja ruiskutti vettä pinnalle. Itse olen tyytyväinen siiihen että mitä se sai irti 15 vuotiaan auton pinnasta!

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Joko FlyingFinn olet koneen saanut? Jos niin kerrohan kokemukset ja laita vaikka tuloksia näytille.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 651

              #21
              Originally posted by Stone
              Joko FlyingFinn olet koneen saanut? Jos niin kerrohan kokemukset ja laita vaikka tuloksia näytille.
              Jep jep, kone ja laikkasetti tuli varsin nopeasti Jenkkilästä. Siihen piti tietysti hommata vielä muuntaja että saan pistorasiasta jenkkisähköä ulos. Sellainen järjestyi üübernopeasti Saksasta. Kumma juttu ettei Suomesta saa paljon mitään jos yrittää hommata vähänkin pro tavaraa.

              En ole muiden kiireiden takia kokeilemaan muuta kuin että laitteet toimii. Tarkoitus olisi lähiaikoina testailla. Täytyy sanoa että etenkin kiillotuslaikat vaikuttavat todella laadukkailta kun vertaa täältä rautakaupoista saataviin mistään Biltemoista tai Motoneteistä nyt puhumattakaan.

              Comment

              • FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 651

                #22
                Originally posted by Stone View Post
                Joko FlyingFinn olet koneen saanut? Jos niin kerrohan kokemukset ja laita vaikka tuloksia näytille.
                No niin, tulipa lopulta testattua ja hienosti toimii. Ohessa kuvat ennen ja jälkeen. Eron huomaa näistäkin mutta livenä ero on vielä paljon suurempi. Tähän autoon en edes viitsinyt uhrata mitään kunnollisia aineita mutta silti lopputulos on kiitettävä. Pitää vielä ottaa huomioon että lähtökohtana oli 20 vuotta vanha auto josta ei ole pidetty enää pitkään aikaan kunnolla huolta. Maalipinta oli pahasti hapettunut, pinttynyt ja täynnä lumiharjan tms. naarmuja.

                Työvälineenä oli siis Porter Cable epäkeskokone, lake countryn oranssi hybridilaikka ja valkoinen kiillotuslaikka. Tässä autossa olisi ehdottomasti pitänyt käyttää keltaista leikkaavaa laikkaa mutta kävihän se näinkin. Aineina käytin Zainon ZPC:tä ja loppukiilloitukseen oli jossain paketissa aiemmin tullut Mothersin näytepullo jotain cleanerin ja carnauban yhdistelmää. Putsasin pinnan myös Motherin clay barilla. Paremman ja kestävämmän loppukiillon saa siis aivan varmasti paremmilla aineilla vaikka onhan tuo nytkin jotain Auto Glym tasoa. En vain viitsinyt tähän tapaukseen uhrata kun nämäkin vehkeet maksavat enemmän kuin koko auto .

                Työn edetessä tein ihan mielenkiinnosta mittauksia elektronisella maalipinnan paksuusmittarilla. Tarkoituksena oli seurata paljonko maalipinta ohenee. Oheneminen oli niin vähäistä että kymmenestä kohdasta otettujen mittaustulosten keskiarvo oli käytännössä sama ennen ja jälkeen myllytyksen. Tämä mittari mittaa 0,1µm tarkkuudella joten voitaneen sanoa että kyseinen menetelmä on täysin turvallinen maalipinnalle ja uuden auton pinta kestää kymmeniä ellei satoja myllytyksiä. Eli jos pinnan käy läpi kerran-oari vuodessa niin maalipinnan yleinen kestoikä tulee vastaan ennemmin kuin pinta kuluu puhki. Pyörivällä laikalla olevat koneet ovatkin sitten kokonaan toinen juttu...

                P.s. Arvatkaa mikä auto.
                Attached Files

                Comment

                • Juho_P
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 313
                  • p-pohjanmaa

                  #23
                  Kyllähän tuostakin jo huomaa että ritmon pelti kiiltää aivan erilailla.
                  Pitää varmaan itsekin alkaa hommata jonkulainen kone niin saa talven aikana kiillotella autoja.
                  pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 651

                    #24
                    Originally posted by Juho_P View Post
                    Kyllähän tuostakin jo huomaa että ritmon pelti kiiltää aivan erilailla.
                    Pitää varmaan itsekin alkaa hommata jonkulainen kone niin saa talven aikana kiillotella autoja.
                    Kiiltää joo mutta tärkeintä on että kaikki ekassa kuvassa näkyvät naarmut/pyörrejäljet ovat poissa ja pinta on täysin virheetön. Seuraavaksi sitten oma E90 lintta työn alle kunhan tässä ehtii.

                    Ai joo, ei ole Ritmo

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by FlyingFinn View Post
                      Työvälineenä oli siis Porter Cable epäkeskokone, lake countryn oranssi hybridilaikka ja valkoinen kiillotuslaikka.
                      Mistä tilasit, ostitko laikatkin sieltä, mitä maksoi, paljon postikuluja, jäikö tulliin/paljon meni tullia/alv:ia?
                      E39 528iA

                      Comment

                      • bmwbmw
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1370
                        • Kainuu

                        #26
                        Originally posted by FlyingFinn View Post
                        P.s. Arvatkaa mikä auto.
                        ladahan se on
                        sigpic
                        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                        Comment

                        • Juho_P
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 313
                          • p-pohjanmaa

                          #27
                          Originally posted by bmwbmw View Post
                          ladahan se on
                          Veikkaisin italoksi.. Oisko Uno?

                          Tai sitte se on se sarana.
                          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                          Comment

                          • bmwbmw
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1370
                            • Kainuu

                            #28
                            Originally posted by Juho_P View Post
                            Veikkaisin italoksi.. Oisko Uno?

                            Tai sitte se on se sarana.
                            eikun perhana. eihän ladassa ole tuollaisia pokkauksia konepellissä. kyllä se taitaa olla uno.
                            sigpic
                            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #29
                              Ford Escort sen täytyy olla

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 651

                                #30
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Mistä tilasit, ostitko laikatkin sieltä, mitä maksoi, paljon postikuluja, jäikö tulliin/paljon meni tullia/alv:ia?
                                www.autogeek.net. Tilasin sellaisen setin missä oli aika hyvin laikkoja mukana. Laikat ovat Wolfgang nimellä mutta ovat samoja Lake Countryn laikkoja mitä Jenkeissä kaikki tuntuvat hypettävän ja hyviähän nuo ovatkin.

                                Hintoja en muista, näkyvät kyllä siellä nettisivuilla, ja jäi tulliin. Postikuluja tuli aika reippaasti kun tilasin kaikkea muutakin sälää siinä samalla. Kyseisestä firmasta kyllä ottavat yhteyttä sitten kun tilaus on tehty ja ilmoittavat postikulut. En muista tullin määrääkään, ei kuitenkaan paljon mitään, mutta alv. on tietysti 22%.

                                Sinänsä aika säälittävää ettei Suomesta saa juuri mitään kun aletaan puhumaan vähän vakavammasta harrastamisesta mutta ei kuitenkaan vielä mistään ihan pro tavarasta. Pitää varmaan perustaa oma firma mikä myy kaikkea mitä mä itsekin tarvitsen
                                Last edited by FlyingFinn; 06-11-2006, 10:38.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎