Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megasquirt etaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hednam
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 959

    Megasquirt etaan?

    Elikkäs toimiiko suoraan omalla suorasytyllä vai pitäiskö olla jokin muu?

    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!
  • Velmu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 47

    #2
    Jos käytät alkuperästä jakajaa, niin et tartte muuta kun kuin sytkäyksikön ja kolme tappia hihnapyörälle. Hall-anturinkin saat suoraan sopimaan kun paikka on valmiina. Ja mega on helppo kolvata suoraan alkuperäseen johtosarjaan. Ainoastaan sytkävermeiden johdot joudut vetämään, ja jokusen anturin piuhan.
    e30 323 2.7tic

    Comment

    • hednam
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 959

      #3
      Originally posted by Velmu
      Jos käytät alkuperästä jakajaa, niin et tartte muuta kun kuin sytkäyksikön ja kolme tappia hihnapyörälle. Hall-anturinkin saat suoraan sopimaan kun paikka on valmiina. Ja mega on helppo kolvata suoraan alkuperäseen johtosarjaan. Ainoastaan sytkävermeiden johdot joudut vetämään, ja jokusen anturin piuhan.
      Siis miten tapit ja riittää varmaa joku bossilainen yksikkö 7-pinninen? Ja omaan johtosarjaan se menee mut pitäis tuosta sytkästä vaan ottaa vähän enemmän selvää

      2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

      Comment

      • Rundari
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 440
        • Rauma

        #4
        Tapit tulee 120asteen välein trikkeriin.. ja bossilaisen 7pinninen yksikkö on hjuva. Tossa liitteenä mun tekemä yksinkertaistettu kytkykaavio...
        Last edited by Rundari; 23-04-2007, 20:41.


        Comment

        • hednam
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 959

          #5
          Originally posted by Rundari
          Tapit tulee 120asteen välein trikkeriin.. ja bossilaisen 7pinninen yksikkö on hjuva. Tossa liitteenä mun tekemä yksinkertaistettu kytkykaavio...
          Kuvasta tykkäsin jos en muuta Kiitän avusta ja se vielä kelpaako tuo auton oma tunnistin vai pitää käydä jostai muusta autosta repimässä irti? Ja ne tapit on varmaan yks ja sama mistä ne tekee?

          2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

          Comment

          • Rundari
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 440
            • Rauma

            #6
            Honeywell 2AV54 Hall-anturi 29.00 € vpv:ltä http://www.vpv-motorracing.com/
            tollasta liitintä poijjaat tuntuu käyttävän. ja tapit voi olla melkeen mitä vaan... jotain metallia kuiteski.


            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #7
              Ja eri vaihtoehto käytännön toteutukselle onkin sitten useita. Voit käyttää omaa anturia, mutta vaatii signaalimuokkauspiirin. Sytkänohjaukseen voi käyttää VB921:ä, jolloin erillinen sytkäyksikkö jää pois jne.
              Ja löytyy MS koottuna, VB921:siä ja tuollainen signaalimuokkauspiiri ellei kasaaminen kiinnosta.

              Petteri
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • hednam
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 959

                #8
                Originally posted by Rundari
                Honeywell 2AV54 Hall-anturi 29.00 € vpv:ltä http://www.vpv-motorracing.com/
                tollasta liitintä poijjaat tuntuu käyttävän. ja tapit voi olla melkeen mitä vaan... jotain metallia kuiteski.
                Joo, eli nyt rupee selventyyn tää touhu, ainut mikä vielä on auki niin on se että mihin tulee ns. nollakohta vai onko väliä? Ja senhän pitäis toimia rälläkän viillolla periaatteessa tai tekee saumalla "tapin" sinne mig:llä??

                Originally posted by petteriu
                Ja eri vaihtoehto käytännön toteutukselle onkin sitten useita. Voit käyttää omaa anturia, mutta vaatii signaalimuokkauspiirin. Sytkänohjaukseen voi käyttää VB921:ä, jolloin erillinen sytkäyksikkö jää pois jne.
                Ja löytyy MS koottuna, VB921:siä ja tuollainen signaalimuokkauspiiri ellei kasaaminen kiinnosta.

                Petteri
                Siis sulta löytyy valmiiks koottu kaikki muutaku löis kiinni jos nyt tajusin oikein? Ja jos tajusin oikein niin laittaisitko yv:llä vaikka jonkun hinnan tai jotai
                Last edited by hednam; 31-08-2006, 00:16.

                2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                Comment

                • Pluto
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1860
                  • Raisio

                  #9
                  Originally posted by hednam
                  Joo, eli nyt rupee selventyyn tää touhu, ainut mikä vielä on auki niin on se että mihin tulee ns. nollakohta vai onko väliä? Ja senhän pitäis toimia rälläkän viillolla periaatteessa tai tekee saumalla "tapin" sinne mig:llä??
                  Saa valita..
                  "For correct code operation you need a vane edge to pass the trigger when the engine is at 60-90BTDC OR 5-15BTDC"

                  Tuolla on kyllä melko tarkkaan selostettu mitä pitää tehdä: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
                  BMW F32 435d

                  Comment

                  • hednam
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 959

                    #10
                    Originally posted by Pluto
                    Saa valita..
                    "For correct code operation you need a vane edge to pass the trigger when the engine is at 60-90BTDC OR 5-15BTDC"

                    Tuolla on kyllä melko tarkkaan selostettu mitä pitää tehdä: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
                    Tuosta taas ei selvinny mitää. Nyt joku suomentaa mulle hyvät ohjeet että mitä teen

                    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                    Comment

                    • hill-tun
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 166
                      • savo

                      #11
                      Olisko tosta mitään apua http://www.finsquirt.net/forum/index.php
                      ja http://www.finsquirt.net/

                      Comment

                      • hednam
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 959

                        #12
                        Originally posted by hill-tun
                        Ei oikeen, ainut mikä on auki on että miten ne tapit tulee..

                        2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                        Comment

                        • Rundari
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 440
                          • Rauma

                          #13
                          Hallihan tulee 60astetta ennen ykk http://www.roadrunner.1g.fi/kuvat/bm...halli.JPG/full
                          niin ja tuossa kuvassa kone pyörii vastapäivään. näin ainakin itse olen ymmärtänyt


                          Comment

                          • Velmu
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 47

                            #14
                            Eli pyörität koneen niin että se on vaikka tuo 60 astetta eykk, sitten anturi haluamaasi paikkaan ja siihen kohtaan eka tappi. Ja loput tulee sitten tietenkin 120 asteen välein. Tuossa kehno kuva omasta toteutuksesta:

                            Last edited by Velmu; 27-08-2007, 17:18.
                            e30 323 2.7tic

                            Comment

                            • hednam
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 959

                              #15
                              Originally posted by Velmu
                              Eli pyörität koneen niin että se on vaikka tuo 60 astetta eykk, sitten anturi haluamaasi paikkaan ja siihen kohtaan eka tappi. Ja loput tulee sitten tietenkin 120 asteen välein. Tuossa kehno kuva omasta toteutuksesta:

                              [ATTACH]28453[/ATTACH][ATTACH]28454[/ATTACH]
                              Joo nyt tajusin Kiitoksia Vieläku jaksais tehä nuo tapit

                              2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎