Kirjoitin tästä jo menneellä viikolla yhden vanhan topicin jatkoksi, mutta asia ei tullut täysin vielä selväksi. Vaikka Hemi ansiokkaasti avuttomalle neuvoja jakoikin.
Koitetaan tarkentaa hieman...
Vanha teksti:
Eli, luettiin tossa omasta autosta (320 -99) vikakoodit, ihan huvikseen. Mitään vikaa siis en ole havainnut autossa. Yllätykseksi se kuitenkin ilmoitti että 1 vikakoodi löytyy: (P0340 Camshaft sensor) Nollattiin ko. koodi, ja ajettiin testilenkki, pari kertaa sammutettiin ja käynnistettiin. Vika ei ilmaantunut takasin? Kyseessähän on tuo nokka-akselin asentotunnistin, eikö? Vanhassa autossa sen jouduin vaihtamaan ja sillon siinä oli vikaakin -> eli ei lähtenyt kun sahaamalla käyntiin. Nyt kuitenkin tämä uusi käynnistyy aina iloisesti heti (koputetaan puuta) ja muitakaan oireita ei ole havaittavissa.
Kysymys kuuluu: Mistä tuo koodi johtuu? Onko todella mahdollista että tuo anturi olisikin sökö, vaikka oireita ei ole?
Eli pitäskö toi oikeen vaihtaakin?
Hemi, jo kommentoi asiaa seuraavasti:
Edelleen jäi kuitenkin hämäämään, että voiko tuo sensori olla rikki vaikka en olekaan huomannut mitään vikaa? Autohan on laiska jo syntyessään, johtuen alikokoisesta moottorista
. Sitten, eikö tuossa ole noita sensoreita kaksi, toinen imu ja pako puolelle? Mistä voin tietää, kumpaa tuo edellä mainittu vikakoodi herjasi?
Lyhyesti: Voiko tuo sensori olla siten rikki, että sitä vikaa ei normaalisti huomaa? Vaan jos sen vaihtaisi, niin esim. yllättäisi auto suorituskyvyllään??
Alavääntöä sais kyllä olla lisää...
Vanha teksti:
Eli, luettiin tossa omasta autosta (320 -99) vikakoodit, ihan huvikseen. Mitään vikaa siis en ole havainnut autossa. Yllätykseksi se kuitenkin ilmoitti että 1 vikakoodi löytyy: (P0340 Camshaft sensor) Nollattiin ko. koodi, ja ajettiin testilenkki, pari kertaa sammutettiin ja käynnistettiin. Vika ei ilmaantunut takasin? Kyseessähän on tuo nokka-akselin asentotunnistin, eikö? Vanhassa autossa sen jouduin vaihtamaan ja sillon siinä oli vikaakin -> eli ei lähtenyt kun sahaamalla käyntiin. Nyt kuitenkin tämä uusi käynnistyy aina iloisesti heti (koputetaan puuta) ja muitakaan oireita ei ole havaittavissa.
Kysymys kuuluu: Mistä tuo koodi johtuu? Onko todella mahdollista että tuo anturi olisikin sökö, vaikka oireita ei ole?
Hemi, jo kommentoi asiaa seuraavasti:
Originally posted by Hemi
Lyhyesti: Voiko tuo sensori olla siten rikki, että sitä vikaa ei normaalisti huomaa? Vaan jos sen vaihtaisi, niin esim. yllättäisi auto suorituskyvyllään??
Ensin kaivat vanhan topikin ylös ja sitte teet uuden
Any ideas? Nyt olis taas apu ja lisähermot paikallaan? Ei pysty käsittään, miks se noin nopeesti laukes!
Comment