Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakio nopeuden säätimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jleino
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 204

    Vakio nopeuden säätimen asennus

    Onko kallista/työlästä laittaa näin jälkikäteen? Autona olis kaverin e39 525tdsa touring. Entäpä sit vanhempaan, softakin on olemassa vaikkei sitä itse säädintä olekaan..
    Last edited by jleino; 04-09-2006, 06:09.
    Voimaa...
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    #2
    Uudemmasta en tiedä, mutta vanhempaan e34:seen on ihan plug & pray homma Itse sen tehneenä, ei mennyt tuntia pidempään.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

    Comment

    • jleino
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 204

      #3
      Vai että plug&PRAY! Mistäs hommasit ne rojut, ja paljonko maksoi? Onkos siinä muuten mukana ohjeita että menis ihan vaan sillä "plugilla
      Voimaa...

      Comment

      • jleino
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 204

        #4
        Kaverin autoon (e39) sitä lähinnä kyselin mut nyt alko kiinnostaa tohon omaan "kolmineloseen!
        Voimaa...

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #5
          Vuosi sitten tein tuollaisen päivityksen 05/91 525 bemuun, tossa kuvassa on muuten kaikki mitä siihen tarvii paitsi kytkinpolkimelle tuleva katkaisin. Maksoin noista kamoista 100€ ja Leban linjoilla eli "tunti" puheineen meni asennuksessa
          Last edited by schwarze; 21-09-2007, 21:45.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • jleino
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 204

            #6
            Mistäs sä noi kamat oikein hommasit?
            Voimaa...

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Ostin tän foorumin kautta purkuautosta kannattaa panna ostoilmo tai kysellä purkureilta, niitä on bensakoneisiin vähintäänkin kahta mallia http://www.realoem.com/bmw/
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • Leba
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2101
                • Espoo

                #8
                Itsekin ostin foorumin kautta eräästä purkuautosta. Maksoin kaikkine hilppeineen 80 € + postit (Ruotsista).

                Eli tarvitset:

                Kuskinjalkatilaan, kickpaneelin taakse menevän ohjainboksin. Itsellä oli liitin valmiina. Sitten tarvitset konehuoneeseen vakionopeudensäätimen moottorin ja kaasuvaijerin. Sitten tarvitset ohjaus "viiksen." Lopuksi tarvitset vielä "tappokytkimen" kytkinpolkimelle, mitä tuossa kot8630:n kuvassa ei ollut näkyvillä. Kytkinpolkimen "tappokytkin" ei ole pakollinen, että toimii varmasti ilman sitäkin. Itselläni oli siis kaikki mahdolliset piuhat ja liittimet valmiina, että oli tosiaan ihan plug & pray homma.
                Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                Comment

                • janson
                  Newbiemmer
                  • Jul 2005
                  • 24

                  #9
                  ei ole välttämättä helppo homma e34:een. Vuosi sitten meinasin hommata orkkiscruisen mutta homma kaatui siihen, että mun autossa ei ollut johtosarjaa valmiina. Outo juttu sinänsä, kun se muuten ihan hyvin varusteltu 525IA.

                  Comment

                  • jleino
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 204

                    #10
                    Mulla taas on diiseli, mut vikakoodeja nollatessa sieltä löyty se softa sille säätimelle jotenka ajattelin ettei se ehkä ihan niin kauhee homma olis Mut miten lie, se on varmaan erilainen tähän disuun ku bensaan vai?!
                    Voimaa...

                    Comment

                    • erese
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 478
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by jleino
                      Mulla taas on diiseli, mut vikakoodeja nollatessa sieltä löyty se softa sille säätimelle jotenka ajattelin ettei se ehkä ihan niin kauhee homma olis Mut miten lie, se on varmaan erilainen tähän disuun ku bensaan vai?!
                      Diiseleissä taitaa vakkarin ohjaus olla rakennettuna valmiiksi moottorinohjaukseen, tarvii vakkarin viiksen ja johtosarjan tms. Eli eri juttu kuin bensavärkeissä
                      F40 -20
                      F20 -13
                      E46 320D Touring -01
                      E36 "nokivasara" Touring -99

                      Comment

                      • O.K.
                        Moderator
                        • Nov 2003
                        • 4854
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by jleino
                        Mulla taas on diiseli, mut vikakoodeja nollatessa sieltä löyty se softa sille säätimelle jotenka ajattelin ettei se ehkä ihan niin kauhee homma olis Mut miten lie, se on varmaan erilainen tähän disuun ku bensaan vai?!
                        Hommaat alkuperäisen viiksen (esim. varaosahaku.fi tai eBay) ja juotat vastukset kiinni. Tulee siistimpi kuin itse tehtynä esim. napeilla. Oli aiemminkin keskustelua E34 tds: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=7669

                        Työkaveri teki tuon pari viikkoa takaperin, kun mainostin sen helppoutta diisseliin (itsellä siis sama projekti menossa 525i:n kanssa).
                        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                        E34 525i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎