Kierrokset laskee viiveellä vieläkin. En ole kummemmin jaksanut etsiä siihen ratkaisua vaan olen tyytynyt kohtalooni
Lisäksi auto nytkähtelee valoissa satunnaisesti, mutta tämä ei ole mitenkään häiritsevää. Kaikennäköiset muut remontit ovat ajaneet ohi.
328i ravistaa tyhjäkäynnillä
Collapse
X
-
Puolia en ole tarkastanut, mitä nyt vilkaisin tulppia vaihtaessa etteivät ole hapettuneet. Luulisi, että auto kävisi koko ajan huonosti pienillä kierroksilla mikäli jokin puola olisi sökönä. Nykäisyt ovat niin harvassa, että varmaan on aika vaikea löytää sitä rikkinäistä kokeilemalla uutta puolaa erikseen jokaisen tulpan jatkoksi.
Noissahan on ollut ongelmia nokka- ja kampiakselin asentotunnistimissa. Löylyä koneesta tuntuu löytyvän juuri niinkuin pitääkin, eli mitään puutumista ei millään kierrosalueella tapahdu.
Oli vika missä tahansa, ei näin sinänsä harmittoman vian selvittämiseen viitsisi hirveitä summia uhrata. :think
Comment
-
no hei, mullahan on muuten ihan samanmoisia ongelmia, toimenpiteina olen tehnyt toistaiseksi lahes saman eli putsasin ICV:n (mikali se oli juurikin se, ei yhtaan samanlainen kuin noissa ohjeissa ??? Auto 10/96 328i tour) mutta ei huomattavaa apua.
vika oli pahempi ennen mutta siihen oli vikana viallinen kampuratunnari minka vaihdon jalkeen ainoastaan kevytta tyhjakaynti hairiota seka kaasun hidas vastaaminen varsinkin pienilta kierroksilta.
puola on minullakin epailyssa seuraavaksi, vaihdin jo puolan "johdon" 4:seen kun siella oli selkeasti havaittavissa "epamaaraisyyksia" mutta ei toistaiseksi apua. taidan ostaa toisenkin moisen 3:selle ja sitten varmaan puolaa.
4:ssa muuten oli kosteutta tulpan paassa... vesihan tunnetusti ei edesauta autonkayntia
itsekin otan mielellaan apuja vastaan jos ideoita kenellakaan.316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40
Comment
-
palaten aiheeseen. uusia kysymyksiä
Moi,
eli tuo pieni ärsyttävä vika edelleen päällä.
vkl:na tarkistin kaikki puolat ja mittailin, kaikki tuntuivat käyttäytyvän samalla tavalla ja toivottavasti oikein
Eli heti kun mittaa irroituksen jälkeen niin nasta 1 (kai) ja tulpalle tulevan johtimen väli oli n. 10k ohmia, n. 30 min myöhemmin arvo oli kivunnut n. 30k ohmiin. taisi ruveta jopa laskemaan siitä. Kaikki puolat siis käyttäytyivät näin.
nastojen 1 ja 3 väli oli kaikissa n. 0,7 ohmia. Muita lukemia en niistä irti saanut en nastojen enkä rungon (puolan rungon) välissä. ne siis ok kai ???
Toinen huomio liittyy itse tulppiin, pyttyjen 4 ja 6 tulpat oli palaneet ihan erillä tavalla ja olivat huomattavan punaiset verrattuna muihin (muut oli kauniin vaaleita, ei edes vaalean punaisia vaan lähes valkoisia).
Voiko tuo johtua esim. nokkatunnistimesta ? tai mista eikös niitä kaksi ole ?
Tai onko jotain muuta ideaa mistä ??
Kiitos ja anteeksi pitkä selostus
Jake316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40
Comment
Comment