memebuy23buy

328i ravistaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D-sub328i
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 32

    #16
    Kierrokset laskee viiveellä vieläkin. En ole kummemmin jaksanut etsiä siihen ratkaisua vaan olen tyytynyt kohtalooni Lisäksi auto nytkähtelee valoissa satunnaisesti, mutta tämä ei ole mitenkään häiritsevää. Kaikennäköiset muut remontit ovat ajaneet ohi.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6949
      • N/A

      #17
      Öö.. tyhmä kysymys mutta onko puolat tarkastettu?

      Comment

      • soldia
        Banned
        • Feb 2006
        • 725
        • Planet X

        #18
        Originally posted by Antti O View Post
        Öö.. tyhmä kysymys mutta onko puolat tarkastettu?
        Väitän ettei ollenkaan tyhmempi kysymys...

        Comment

        • D-sub328i
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 32

          #19
          Puolia en ole tarkastanut, mitä nyt vilkaisin tulppia vaihtaessa etteivät ole hapettuneet. Luulisi, että auto kävisi koko ajan huonosti pienillä kierroksilla mikäli jokin puola olisi sökönä. Nykäisyt ovat niin harvassa, että varmaan on aika vaikea löytää sitä rikkinäistä kokeilemalla uutta puolaa erikseen jokaisen tulpan jatkoksi.

          Noissahan on ollut ongelmia nokka- ja kampiakselin asentotunnistimissa. Löylyä koneesta tuntuu löytyvän juuri niinkuin pitääkin, eli mitään puutumista ei millään kierrosalueella tapahdu.

          Oli vika missä tahansa, ei näin sinänsä harmittoman vian selvittämiseen viitsisi hirveitä summia uhrata. :think

          Comment

          • jakki2
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 84
            • Finland - Kerava

            #20
            no hei, mullahan on muuten ihan samanmoisia ongelmia, toimenpiteina olen tehnyt toistaiseksi lahes saman eli putsasin ICV:n (mikali se oli juurikin se, ei yhtaan samanlainen kuin noissa ohjeissa ??? Auto 10/96 328i tour) mutta ei huomattavaa apua.
            vika oli pahempi ennen mutta siihen oli vikana viallinen kampuratunnari minka vaihdon jalkeen ainoastaan kevytta tyhjakaynti hairiota seka kaasun hidas vastaaminen varsinkin pienilta kierroksilta.
            puola on minullakin epailyssa seuraavaksi, vaihdin jo puolan "johdon" 4:seen kun siella oli selkeasti havaittavissa "epamaaraisyyksia" mutta ei toistaiseksi apua. taidan ostaa toisenkin moisen 3:selle ja sitten varmaan puolaa.
            4:ssa muuten oli kosteutta tulpan paassa... vesihan tunnetusti ei edesauta autonkayntia

            itsekin otan mielellaan apuja vastaan jos ideoita kenellakaan.
            316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

            Comment

            • jakki2
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 84
              • Finland - Kerava

              #21
              palaten aiheeseen. uusia kysymyksiä

              Moi,

              eli tuo pieni ärsyttävä vika edelleen päällä.
              vkl:na tarkistin kaikki puolat ja mittailin, kaikki tuntuivat käyttäytyvän samalla tavalla ja toivottavasti oikein Eli heti kun mittaa irroituksen jälkeen niin nasta 1 (kai) ja tulpalle tulevan johtimen väli oli n. 10k ohmia, n. 30 min myöhemmin arvo oli kivunnut n. 30k ohmiin. taisi ruveta jopa laskemaan siitä. Kaikki puolat siis käyttäytyivät näin.
              nastojen 1 ja 3 väli oli kaikissa n. 0,7 ohmia. Muita lukemia en niistä irti saanut en nastojen enkä rungon (puolan rungon) välissä. ne siis ok kai ???

              Toinen huomio liittyy itse tulppiin, pyttyjen 4 ja 6 tulpat oli palaneet ihan erillä tavalla ja olivat huomattavan punaiset verrattuna muihin (muut oli kauniin vaaleita, ei edes vaalean punaisia vaan lähes valkoisia).

              Voiko tuo johtua esim. nokkatunnistimesta ? tai mista eikös niitä kaksi ole ?

              Tai onko jotain muuta ideaa mistä ??

              Kiitos ja anteeksi pitkä selostus

              Jake
              316 / 77 -> 328 / 96 -> 316i / 02 -> 325Ci / 02 -> 330e / 17 --> i4 eDrive40

              Comment

              • Seve
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 268
                • "Kauhava"

                #22
                Originally posted by Terou View Post
                Mites se kampiakselin asentotunnistin, mittaat vaikka ite yleismittarilla, vastus pitäis olla ykkös ja kakkospinnien välillä 1280 ±10% ohm.
                Onkos 318iS -92 sama vastusarvo?
                sigpic

                Comment

                • redxeye
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 31

                  #23
                  kierokset jää

                  mulla sama ongelma että kierokset nousee ehkä 100 ja jää sekunti pari paikalleen kun painaa kytkintä! 328/-96 coupee.ois kiva tietää mistä johtuu!!?

                  Comment

                  • redxeye
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 31

                    #24
                    taitaa olla se tyhjäkäynti pumppu ku on likanen,niin ne ainakin sanoi merkkiliikkeessä ku mun piti ostaa nokkaakselin anturi!(että kierokset jää ylhäällä)

                    Comment

                    Working...
                    X