Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälkikäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • draiveri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 42

    Jälkikäynti

    Sytytys ilmeisen pahasti pielessä kun useasti sammutuksen jälkeen vielä hörähtää kone? Mikäköhän tuon sitten voisi aiheuttaa? Jokin asento-anturi kenties...?
  • hednam
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 957

    #2
    Originally posted by draiveri View Post
    Sytytys ilmeisen pahasti pielessä kun useasti sammutuksen jälkeen vielä hörähtää kone? Mikäköhän tuon sitten voisi aiheuttaa? Jokin asento-anturi kenties...?
    Aloitetaan siitä että mikä auto Villi veikkaus että kaasutin-vehje?

    2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      eikös se noissa taunuksissa oo iha normaalia...
      oikeesti eikös sitä vois vähä panostaa näihi juttuihi ja kertoo esim mikä merkki malli ja kone on kyseessä
      yleisesti sanottuna väärä bensa tekee myös jälkikäyntiä
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • draiveri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 42

        #4
        Originally posted by hednam View Post
        Aloitetaan siitä että mikä auto Villi veikkaus että kaasutin-vehje?
        Hemmetti aina se vaan unohtuu mainita mikä auto ja moottori kyseessä

        eli e36 ja m50b25

        Comment

        • hednam
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 957

          #5
          Originally posted by draiveri View Post
          Hemmetti aina se vaan unohtuu mainita mikä auto ja moottori kyseessä

          eli e36 ja m50b25
          Koita toista bensaa, käy lukemassa vikakoodit jossain niin saattaa selvitä Ku ruiskuvehkeissä kaikki bensansyöttö laitteet "kuolee" ku virrat kääntää pois, korjatkaa jos oon ymmärtäny väärin

          2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

          Comment

          • draiveri
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 42

            #6
            Originally posted by hednam View Post
            Koita toista bensaa, käy lukemassa vikakoodit jossain niin saattaa selvitä Ku ruiskuvehkeissä kaikki bensansyöttö laitteet "kuolee" ku virrat kääntää pois, korjatkaa jos oon ymmärtäny väärin
            On kokeiltu eri bensoja -> ei vaikutusta
            Oon jo muutaman kerran käynyt vikakoodeja luetuttamassa eri vikojen takia ja alkaa pikkuhiljaa usko mennä siihenki aina kyllä löytyy muutama ilmotus, muttei mitään mikä voisi aiheuttaa ko. vian. Onko tuttu tarina myös muille?

            Voiko vuotavat suuttimet aiheuttaa tuommosta btw? kellään kokemusta?

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Itelläni sama m50b25 motti. Tekee ihan samaa, mutta tosi tosi harvoin.
              Jos epäilet vuotavia suuttimia, kannattaa varmaan kokeilla jotain bensan sekaan kaadettavaa suuttimien putsaustökötiä..

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11723
                • Kouvola

                #8
                Kokeilisin ihan ensimmäistä testiä...
                Meet motarille ja annat sen koneen laulaa ja poltat karstat pois!
                Bensalaadun vaihdolla et tohon koneeseen saa mitään vaikutusta kyllä...

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #9
                  Sytytystulppien karstasuus tai väärä lämpöarvo?
                  Last edited by Rado; 22-09-2006, 20:30.

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by Esko View Post
                    Kokeilisin ihan ensimmäistä testiä...
                    Meet motarille ja annat sen koneen laulaa ja poltat karstat pois!
                    Bensalaadun vaihdolla et tohon koneeseen saa mitään vaikutusta kyllä...
                    Tätä mäkin suosittelen. "Unohdat" kolmosen päälle moottoritiellä. Tai tietty isommankin vaihteen, jos haluat ajaa vähän kovempaa

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • draiveri
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 42

                      #11
                      Originally posted by Esko View Post
                      Meet motarille ja annat sen koneen laulaa ja poltat karstat pois!
                      Mutku siel on niitä hirviä

                      Eiku oikeesti kyllähän tuotakin on kokeiltu eikä tunnu vaikuttavan asiaan. Ainoa millä näyttäis tässäkin asiassa (myös vaeltelevan tyhjäkäynnin yhteydessä) olevan merkitystä on ilman lämpötila. Hellekeleillä oli pahimmillaan tuo jälkiornahtelu mutta tänäänkin kun oli alta kymmenen lämpöä niin oli taas kerran loistava ajaa eikä mitään onkelmia. Onneks on taas talvi tulossa! Enpä ois uskonu ikänä näin toteavani Sen verta lämpöhakuisia tässä ollaan...
                      Last edited by draiveri; 22-09-2006, 20:36.

                      Comment

                      • Rado
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 716

                        #12
                        Ne sytystulpat!!

                        Comment

                        • draiveri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 42

                          #13
                          Originally posted by Rado View Post
                          Ne sytystulpat!!
                          Ne kyllä tarkastetaan, huomenna!

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #14
                            Originally posted by draiveri View Post
                            Sytytys ilmeisen pahasti pielessä kun useasti sammutuksen jälkeen vielä hörähtää kone? Mikäköhän tuon sitten voisi aiheuttaa? Jokin asento-anturi kenties...?
                            Ei ole sytyksen myöhäisyydellä tai aikaisuudella merkitystä itse jälkikäyntitapahtumaan, koska sytytysvirta katkeaa siinä silmänräpäyksessä kun virrat käännetään pois. Se on karsta ym. mikä jää hehkumaan ja sytyttää palotilaan jääneitä palamattomia polttoaine"höyryjä" ja aiheuttaa moottorin ryntäilyä.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • draiveri
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 42

                              #15
                              Originally posted by 525TDS Touring View Post
                              Ei ole sytyksen myöhäisyydellä tai aikaisuudella merkitystä itse jälkikäyntitapahtumaan, koska sytytysvirta katkeaa siinä silmänräpäyksessä kun virrat käännetään pois. Se on karsta ym. mikä jää hehkumaan ja sytyttää palotilaan jääneitä palamattomia polttoaine"höyryjä" ja aiheuttaa moottorin ryntäilyä.
                              Mitenköhän tuon ilman lämpötilan vaikutuksen sitten selittäisi...? olen huomannut todellaki, että kylmällä (about alle 10C) ei ornahtele eikä tyhjäkäyntikään juuri vaeltele. Viileämpi ilma kenties 'sammuttaa' tuon karstahehkun niin nopeasti, ettei ryntäile...
                              Last edited by draiveri; 22-09-2006, 22:46.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎