Jos sä ajat talvella (-25C) sillai, että termari päästää kokoajan vettä syyläristä koneeseen, niin kulutus nousee ja kaikkee muutakin. Kone käy liian kylänä ja varsinkin lämpenee liian hitaasti.
Onneks (ja epäonneks) mullei oo tota autoa enään talvipakkasilla
satuinkin löytämään searchilla tämän threadin. eli oon ite aatellu tehä samanlaisen ratkaisun omaan pimmeriin. eli voisitteko kertoa miten tuo termarin ohitus tarkalleen tehdään? millä ja miten ootte tukkinu ylimääräisiksi jääneet holet? olisko kenelläkään mitään kuvia tuosta?
No kyllä noissa "haitaripaskoissa" vesi kiertää ihan hyvin jos ei ole lytyssä tai vastaavaa, jos lämmöt nousevat ja nestettä ei häviä niin kannattas kattella vesipumpun kunto ja järjestelmän ilmaus. Tai miksipäs siellä ei voisi olla tukosta!?
EDIT:Pyöriikö flekti?
Tuo järjestelmän ilmaus voisi olla hyvä alku. Minkä vuotinen tuo sun auto on, eli onko siinä paisuntasäiliötä ja paineentasaus korkki? Niitä korkkeja on meinaan uusittu kun ne ei toimi kunnolla, eli järjestelmään muodostuu liikaa painetta ja jotkut on poraillu siihen korkkiin reikiäkin. Toinen vaihtoehto voi olla syylärissä, eli järjestelmä vuotaa hiukan jostain ja kerää ilmaa syylärin yläosaan. Kun ilmapatsas tulee tarpeeks isoksi, niin kierto loppuu ja kone kiehahtaa.
Itellä oli samaa vikaa 320i:n kanssa ja siihen vaihdettiin pari kertaa termari ja ilmattiin, jonka jälkeen toimi hienosti seuraavat puoli vuotta kunnes yht'äkkiä taas löi lämmöt korkeelle. Omassa ainakin kierto loppu ku seinään ja mittari nousi punaselle 10 sekunnissa.
Tämä siis vinkkinä ennenkuin alat termaria hajottamaan tai kiertämään
Originally posted by B-Tuning
satuinkin löytämään searchilla tämän threadin. eli oon ite aatellu tehä samanlaisen ratkaisun omaan pimmeriin. eli voisitteko kertoa miten tuo termarin ohitus tarkalleen tehdään? millä ja miten ootte tukkinu ylimääräisiksi jääneet holet? olisko kenelläkään mitään kuvia tuosta?
Minulla on 3 termostaattia jäänyt talliin makoilemaan. Jos on kyse noista kolmen letkun väliin laitettavista termareista. Yksi niistä (muovinen musta) on sellainen, että siinä ei ole termaria sisällä, mutta ilmeisesti sinne saa termarin, kun avaa kotelon. Vaikuttaisi, että siinä on kierteet.
Tule hakemaan pois.
Tyhmä kysymys mutta miten päin tuon termarin kuuluisi olla tuolla?? tällä hetkellä tuo mutka on ylöspäin
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
ei mulla ole autossa noin paljoa letkuja... no termari nyt ainakin on oikein päin ja omasta mielestä ilmannut sitä oikein mutta muut letkut on kuumi amutta alaletku on kylmä.. onko oikein???
monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!
F10 520d
Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic
Comment