Announcement

Collapse
No announcement yet.

Termostaatin hajotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mtofinland
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 35
    • Kontula, Suomen Monaco!

    #16
    Jos sä ajat talvella (-25C) sillai, että termari päästää kokoajan vettä syyläristä koneeseen, niin kulutus nousee ja kaikkee muutakin. Kone käy liian kylänä ja varsinkin lämpenee liian hitaasti.
    Onneks (ja epäonneks) mullei oo tota autoa enään talvipakkasilla
    E30 316 -84

    Comment

    • B-Tuning
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 69
      • lappeenranta

      #17
      satuinkin löytämään searchilla tämän threadin. eli oon ite aatellu tehä samanlaisen ratkaisun omaan pimmeriin. eli voisitteko kertoa miten tuo termarin ohitus tarkalleen tehdään? millä ja miten ootte tukkinu ylimääräisiksi jääneet holet? olisko kenelläkään mitään kuvia tuosta?

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #18
        Originally posted by nootti84 View Post
        No kyllä noissa "haitaripaskoissa" vesi kiertää ihan hyvin jos ei ole lytyssä tai vastaavaa, jos lämmöt nousevat ja nestettä ei häviä niin kannattas kattella vesipumpun kunto ja järjestelmän ilmaus. Tai miksipäs siellä ei voisi olla tukosta!?
        EDIT:Pyöriikö flekti?
        Tuo järjestelmän ilmaus voisi olla hyvä alku. Minkä vuotinen tuo sun auto on, eli onko siinä paisuntasäiliötä ja paineentasaus korkki? Niitä korkkeja on meinaan uusittu kun ne ei toimi kunnolla, eli järjestelmään muodostuu liikaa painetta ja jotkut on poraillu siihen korkkiin reikiäkin. Toinen vaihtoehto voi olla syylärissä, eli järjestelmä vuotaa hiukan jostain ja kerää ilmaa syylärin yläosaan. Kun ilmapatsas tulee tarpeeks isoksi, niin kierto loppuu ja kone kiehahtaa.

        Itellä oli samaa vikaa 320i:n kanssa ja siihen vaihdettiin pari kertaa termari ja ilmattiin, jonka jälkeen toimi hienosti seuraavat puoli vuotta kunnes yht'äkkiä taas löi lämmöt korkeelle. Omassa ainakin kierto loppu ku seinään ja mittari nousi punaselle 10 sekunnissa.

        Tämä siis vinkkinä ennenkuin alat termaria hajottamaan tai kiertämään

        Originally posted by B-Tuning
        satuinkin löytämään searchilla tämän threadin. eli oon ite aatellu tehä samanlaisen ratkaisun omaan pimmeriin. eli voisitteko kertoa miten tuo termarin ohitus tarkalleen tehdään? millä ja miten ootte tukkinu ylimääräisiksi jääneet holet? olisko kenelläkään mitään kuvia tuosta?
        Last edited by NokiLeka; 21-03-2007, 09:50.
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • B-Tuning
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 69
          • lappeenranta

          #19
          mutta onko kukaan tehny tuota edellämainittua termarin ohitusta? kuvat tuosta patentista olis ihan tervetulleita.

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #20
            Originally posted by bemu-freak View Post
            Minulla on 3 termostaattia jäänyt talliin makoilemaan. Jos on kyse noista kolmen letkun väliin laitettavista termareista. Yksi niistä (muovinen musta) on sellainen, että siinä ei ole termaria sisällä, mutta ilmeisesti sinne saa termarin, kun avaa kotelon. Vaikuttaisi, että siinä on kierteet.

            Tule hakemaan pois.
            Tyhmä kysymys mutta miten päin tuon termarin kuuluisi olla tuolla?? tällä hetkellä tuo mutka on ylöspäin
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #21
              Originally posted by makkis View Post
              Tyhmä kysymys mutta miten päin tuon termarin kuuluisi olla tuolla?? tällä hetkellä tuo mutka on ylöspäin
              tollain päin
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • JaSi78
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 225
                • St.River

                #22
                Originally posted by GOOFY View Post
                ei mulla ole autossa noin paljoa letkuja... no termari nyt ainakin on oikein päin ja omasta mielestä ilmannut sitä oikein mutta muut letkut on kuumi amutta alaletku on kylmä.. onko oikein???
                monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

                F10 520d

                Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎