Announcement

Collapse
No announcement yet.

huoltovalojen nollaus johdonpätkällä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jkurtti
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 92

    huoltovalojen nollaus johdonpätkällä...

    Kysynpähän nyt, vaikka asiaa on puitu varmasti jo tuskastumiseen asti - - itse homma on selvä, mutta siellä täällä kehotetaan käyttämään sulaketta johdon jatkeena jos tulee tuikattua...kröhöm...väärään reikään, niin tällä välttää itkun ja hammastenkiristelyn - - ja kerrotaan, että sulake olisi 1000 ohmin tai 25A:n vehkeitä. Sähkötietämys on meikällä sähköhammasharjan tasolla, joten mikä sulake ja minkä vahvuinen se nyt sitten kannattaisi olla? Kiitoshh...

    -Janne
    Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen
  • jakusa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 515
    • Lempäälä

    #2
    Jotkut puhuvat 5 ampeerin sulakkeesta. Itse olen käyttänyt johdonpätkää ilman sulaketta ilman ongelmia.
    -after all is said and done more is said than done-


    Comment

    • -JMV-
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 840
      • Etelä-Pirkanmaa

      #3
      Itse aina nollaillu ilman sulaketta..
      Kato pitää osata törkätä sinne oikeaan reikään, niin ei tule ongelmia...
      F82 harraste

      Comment

      • KaitsunM5
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 56
        • Tampere

        #4
        Aikoinaan yritin johdolla nollailla E36 328 -96 huoltovaloja enkä onnistunut siinä sitten mitenkään! Vaikka noudatin ohjeita oli jopa kuvalliset ohjeet käsillä mutta eipä nollaantunut... :think
        E39 528i M Sport

        Comment

        • -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by KaitsunM5 View Post
          Aikoinaan yritin johdolla nollailla E36 328 -96 huoltovaloja enkä onnistunut siinä sitten mitenkään! Vaikka noudatin ohjeita oli jopa kuvalliset ohjeet käsillä mutta eipä nollaantunut... :think
          Se on sitten tosi tarkka siitä ajasta.
          F82 harraste

          Comment

          • pmtk
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1560
            • Iisalmi

            #6
            On tullut nollailtua muutamaan otteeseen muutamasta autosta, täältä löydettyjen ohjeiden avulla. Aina on onnistunut ihan ilman sulakkeita. Seuraa vaan ohjeita tarkkaan, eikä töki vääriin reikiin
            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

            Comment

            • jkurtti
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 92

              #7
              häipyykö tuo kellonkuvakin sitten samalla - - vai vasta jarrulitkujen lisäyksenIvaihdon jälkeen?:think
              Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

              Comment

              • petepii
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 280
                • Joensuu

                #8
                se inspection (kello)valo häipyy kun pidät pitempään oliko se 13 sec sitä johtoo siinä

                Originally posted by jkurtti View Post
                häipyykö tuo kellonkuvakin sitten samalla - - vai vasta jarrulitkujen lisäyksenIvaihdon jälkeen?:think

                Comment

                • coupebemaristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 220
                  • 03

                  #9
                  Voisitteko vähän opastaa muakin tossa asiassa? Mulla on nyt toinen bemari menossa eikä ole vieläkään suomenkielistä käsikirjaa Tossa nykyisessä autossa palaa inspection näytössä punaset valot ja kellon kuva, edellisessä paloi muistaakseni kaikki vihreätkin... Eikös tosta jotain huollon ajankohtaa katsota ja miten sen saa nollattua? En tiedä tästä kyseisestä asiasta vielä mitään
                  E30 325 iX -90 touring
                  Vw Passat 1.8 T -01
                  Ex BMW:t
                  E36 320 i -92 coupe
                  E36 328 i -95 coupe
                  E36 325 iA -94 sedan
                  E34 520 i 24V -95 touring
                  E34 540 iA -94 sedan
                  E39 525 TDS -98 touring

                  Originally posted by TareJR
                  Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                  Comment

                  • petepii
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 280
                    • Joensuu

                    #10
                    kokeilkaapa oisko tuosta apuu https://www.btcf.fi/forum/showthread...ovalon+nollaus

                    Comment

                    • coupebemaristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 220
                      • 03

                      #11
                      Originally posted by petepii View Post
                      Kiitti! Nyt olen jo paljon viisaampi.
                      E30 325 iX -90 touring
                      Vw Passat 1.8 T -01
                      Ex BMW:t
                      E36 320 i -92 coupe
                      E36 328 i -95 coupe
                      E36 325 iA -94 sedan
                      E34 520 i 24V -95 touring
                      E34 540 iA -94 sedan
                      E39 525 TDS -98 touring

                      Originally posted by TareJR
                      Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #12
                        enpä saanut kanssa 328sista nollattua 325sessa onistui kyl ihan hyvin eikä ollut edes kauheen tarkka ajoista.
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • petepii
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 280
                          • Joensuu

                          #13
                          Itellä tuossa 328:ssa ekallakerralla onnistui heti ekalla yrittämällä,ja toisen kerran kun nollasin niin joutu useampaan kertaan yrittämään joten se ajoitus on aika tarkka.

                          Originally posted by Ändi View Post
                          enpä saanut kanssa 328sista nollattua 325sessa onistui kyl ihan hyvin eikä ollut edes kauheen tarkka ajoista.

                          Comment

                          • coupebemaristi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • 03

                            #14
                            Saako sen kellon kuvan nollattua sieltä jotenkin? Onko faktaa että se häviää kun pitää napoja yhdistettynä 40 sekuntia? Vai kärähtääkö siinä ajassa jotain muutakin? :think
                            E30 325 iX -90 touring
                            Vw Passat 1.8 T -01
                            Ex BMW:t
                            E36 320 i -92 coupe
                            E36 328 i -95 coupe
                            E36 325 iA -94 sedan
                            E34 520 i 24V -95 touring
                            E34 540 iA -94 sedan
                            E39 525 TDS -98 touring

                            Originally posted by TareJR
                            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by coupebemaristi View Post
                              Saako sen kellon kuvan nollattua sieltä jotenkin? Onko faktaa että se häviää kun pitää napoja yhdistettynä 40 sekuntia? Vai kärähtääkö siinä ajassa jotain muutakin? :think
                              Ainakin tuossa yhdessä nollauslaitteen kyljessä jonka ostin pilkkahinnalla sanotaan noin ja se aika on tosiaan melko pitkä kun "Jahrensinspektion" symboli nollaantuu.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎