Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teholastun takia päästöt pilvissä?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akke
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 48

    #31
    Uuden lambdan piuhat väriltään musta, harmaa ja kaks valkosta. Vanhan lambdan piuhat musta, punanen, valkonen ja sit tais olla keltanen... Mikä kuuluu mihinki? :think

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #32
      Tällä yksi jolla teholastun kanssa EI ongelmia päästöissä. Lastu ostettu Benzinolta.

      Päästöt M50b20-koneessa ilman koneen huudatusta :

      2100 rpm:
      HC 0 (100)
      CO 0,20 (0,50)
      O2 0,40 (5,00)
      co2 15,30
      CO oli myös matkalla kohti nollaa, mutta ei sitten odotettu kun oli jo rajoissa.

      Tyhjäkäynnillä päästöt hieman enemmän, mutta lähellä nollaa "haitalliset" päästöt.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #33
        BMW värit:
        valkoinen-lämmitys
        punainen-lämmitys
        musta-lukutieto(tai millä nimellä sanotaan)
        keltainen-lambdan maa eli miinus

        Tarvike värit:
        valkoinen-lämmitys
        valkoinen-lämmitys
        musta-lukutieto
        harmaa-lambdan maa

        Eli katkaise vanhasta rikkinäisestä lambdasta piuha poikki. Mutta sillain, että jää pistokkeen jälkeen noita orkkis värejä. Siihen vain sitten tinailee uuden lambdan.

        Joku kyllä voi vielä varmistaa, että minun antamat tiedot on oikein.

        Comment

        • pete-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 389
          • Helsinki

          #34
          mitäs teille sanoo tämmöiset arvot?
          J=joutokäynti S=sallittu Y=yli 2000rpm


          J S Y S
          CO= 0,42 0,5 0,61 0,30
          HO= 275 100 86 100

          lambda arvo 1,01 eli hyvä

          lastu on kiinni, aikaisemmissa katsastuksissa ollut pois.
          olisko lastusta kiinni ettei mennyt leimasta läpi?
          F31 330d -13
          ex:
          F31 320d -13
          E91 320d -08
          E39 528i -96
          E34 535i -90
          E34 535i -89
          E36 325i -91
          E30 316i -89

          Comment

          • suprajohde
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 40
            • Nivala

            #35
            ei pitäs kyllä olla lastun takia.
            e30 vm.-85 316(exä)
            e30 vm.-89 320i(exä)
            e28 vm.-85 518i




            Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla, sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta.

            Comment

            • pete-
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 389
              • Helsinki

              #36
              mistäköhän vois johtua?
              täytyy nyt kuiteskin vaihtaa se lastu ja käydä mittauttamassa.

              edit: koneena siis m50b25
              Last edited by pete-; 08-03-2008, 18:07.
              F31 330d -13
              ex:
              F31 320d -13
              E91 320d -08
              E39 528i -96
              E34 535i -90
              E34 535i -89
              E36 325i -91
              E30 316i -89

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #37
                Mikäs siinä on ettei voi luottaa niihin bmw:n insinöörien työhön vaan pitää tunkea jotain pilipali lastua ja avaruussuppiloa sinne konehuoneeseen, kun kyseessä on käyttöauto joka on arkikäytössä eikä missään rata-ajossa. BMW:llä on varmasti otettu optimiarvot moottoriohjaukseen tehojen, kulutuksen kestävyyden ja päästöjen suhteessa. Tätä suhdetta ei millään aftermarket pilipalipaskalla paremmaksi saa.

                1.kartiofiltterin öljy on tukkinut/rikkonut ilmamassamittarin
                2.kone on mennyt varaohjelmalle
                3.varaohjelma tai virivirilastu on noennut lamban
                4.kone karstaantunut

                Lopputulos: Päästöt persiillään, kulutus normaalia suurempi, tehoja vähemmän kuin vakiossa.

                Comment

                • bmwpowerman
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 190
                  • Lestijärvi

                  #38
                  Originally posted by K.S. View Post
                  Mikäs siinä on ettei voi luottaa niihin bmw:n insinöörien työhön vaan pitää tunkea jotain pilipali lastua ja avaruussuppiloa sinne konehuoneeseen, kun kyseessä on käyttöauto joka on arkikäytössä eikä missään rata-ajossa. BMW:llä on varmasti otettu optimiarvot moottoriohjaukseen tehojen, kulutuksen kestävyyden ja päästöjen suhteessa. Tätä suhdetta ei millään aftermarket pilipalipaskalla paremmaksi saa.

                  1.kartiofiltterin öljy on tukkinut/rikkonut ilmamassamittarin
                  2.kone on mennyt varaohjelmalle
                  3.varaohjelma tai virivirilastu on noennut lamban
                  4.kone karstaantunut

                  Lopputulos: Päästöt persiillään, kulutus normaalia suurempi, tehoja vähemmän kuin vakiossa.



                  yhdyn tähän vastaukseen ei paremmin voisi sanoa
                  e91 320d -05
                  ex:
                  e46 328ci -99
                  e36 316i -92
                  e30 325i -86

                  Comment

                  • goldenm
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 544

                    #39
                    Siihen vain sitten tinailee uuden lambdan.
                    Ja noita lambda-anturin johtimia ei sitten saa tinata! Vain ja ainoastaan puristusliitoksella.
                    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #40
                      Originally posted by goldenm View Post
                      Ja noita lambda-anturin johtimia ei sitten saa tinata! Vain ja ainoastaan puristusliitoksella.
                      Voisitko perustella väitettäsi hieman.:think
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • Cesium
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 561
                        • UAE

                        #41
                        Originally posted by K.S. View Post
                        Mikäs siinä on ettei voi luottaa niihin bmw:n insinöörien työhön vaan pitää tunkea jotain pilipali lastua ja avaruussuppiloa sinne konehuoneeseen, kun kyseessä on käyttöauto joka on arkikäytössä eikä missään rata-ajossa. BMW:llä on varmasti otettu optimiarvot moottoriohjaukseen tehojen, kulutuksen kestävyyden ja päästöjen suhteessa. Tätä suhdetta ei millään aftermarket pilipalipaskalla paremmaksi saa.

                        1.kartiofiltterin öljy on tukkinut/rikkonut ilmamassamittarin
                        2.kone on mennyt varaohjelmalle
                        3.varaohjelma tai virivirilastu on noennut lamban
                        4.kone karstaantunut

                        Lopputulos: Päästöt persiillään, kulutus normaalia suurempi, tehoja vähemmän kuin vakiossa.
                        Aamen

                        Comment

                        • Janssoni
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 371
                          • Helsinki

                          #42
                          Tinaamalla se paras tulee, ensin vaan muistaa polttaa pinnoitteen vaikka stendarilla siitä piuhasta ennen tinausta.. Kannattaa silti sijoittaa muutama euro lisää siihen liittimelliseen malliin.. :P


                          Originally posted by goldenm View Post
                          Ja noita lambda-anturin johtimia ei sitten saa tinata! Vain ja ainoastaan puristusliitoksella.
                          .



                          sigpic

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #43
                            mä oon kans esson baaris kuullu et lastut, en sano et kaikki mut et tekis päästöihin arvo virheitä mene ja tiedä... itel ei ne vaikuttanu mitsuun, supraan saatikasit bimmuun
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • bimber520
                              Newbiemmer
                              • Mar 2007
                              • 20
                              • Oulunsalo

                              #44
                              lastu on kiinni, aikaisemmissa katsastuksissa ollut pois.
                              olisko lastusta kiinni ettei mennyt leimasta läpi?[/quote]

                              itellä just kävi kans nii et lastulla päästöt oli päin persietä,, tyhjäkäynnillä HC yli 300 ja CO yli 1.50 ja sit kierroksilla lamda 1.06 eli laihalla,, vaihoin vakiolastun takas ja heti päästöistä läpi ja kevyesti,, eli kannattaa ekaksi vaihtaa se vakiolastu paikalleen

                              Comment

                              • _Dexi
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 769
                                • Vihti

                                #45
                                Originally posted by Janssoni View Post
                                Tinaamalla se paras tulee, ensin vaan muistaa polttaa pinnoitteen vaikka stendarilla siitä piuhasta ennen tinausta.. Kannattaa silti sijoittaa muutama euro lisää siihen liittimelliseen malliin.. :P
                                Ja huomioon pitää ottaa että on myös anturimalleja, jotka ottavat vertailuhapen johtojen kuorien sisäpuolelta, ja tinaamalla jos tukitaan tämä ilmarako ja teippiä päälle, niin ei homma toimi.

                                Toisekseen tinaaminenhan (kai) muuttaa johdon vastusta jollain tapaa? En tiedä tuosta sen enempää kuin mitä elektroniikkaa tuntevammat on sanoneet, että antureissa yms. tinaaminen ei tuon takia olisi aina hyvä vaihtoehto.
                                **********
                                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                                (ex. E60 530Da '04)
                                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                                (ex. E39 540i '98)
                                *

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎