Uuden lambdan piuhat väriltään musta, harmaa ja kaks valkosta. Vanhan lambdan piuhat musta, punanen, valkonen ja sit tais olla keltanen... Mikä kuuluu mihinki? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Teholastun takia päästöt pilvissä?!?!
Collapse
X
-
Tällä yksi jolla teholastun kanssa EI ongelmia päästöissä. Lastu ostettu Benzinolta.
Päästöt M50b20-koneessa ilman koneen huudatusta :
2100 rpm:
HC 0 (100)
CO 0,20 (0,50)
O2 0,40 (5,00)
co2 15,30
CO oli myös matkalla kohti nollaa, mutta ei sitten odotettu kun oli jo rajoissa.
Tyhjäkäynnillä päästöt hieman enemmän, mutta lähellä nollaa "haitalliset" päästöt.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
BMW värit:
valkoinen-lämmitys
punainen-lämmitys
musta-lukutieto(tai millä nimellä sanotaan)
keltainen-lambdan maa eli miinus
Tarvike värit:
valkoinen-lämmitys
valkoinen-lämmitys
musta-lukutieto
harmaa-lambdan maa
Eli katkaise vanhasta rikkinäisestä lambdasta piuha poikki. Mutta sillain, että jää pistokkeen jälkeen noita orkkis värejä. Siihen vain sitten tinailee uuden lambdan.
Joku kyllä voi vielä varmistaa, että minun antamat tiedot on oikein.
Comment
-
-
mitäs teille sanoo tämmöiset arvot?
J=joutokäynti S=sallittu Y=yli 2000rpm
J S Y S
CO= 0,42 0,5 0,61 0,30
HO= 275 100 86 100
lambda arvo 1,01 eli hyvä
lastu on kiinni, aikaisemmissa katsastuksissa ollut pois.
olisko lastusta kiinni ettei mennyt leimasta läpi?F31 330d -13
ex:
F31 320d -13
E91 320d -08
E39 528i -96
E34 535i -90
E34 535i -89
E36 325i -91
E30 316i -89
Comment
-
-
Mikäs siinä on ettei voi luottaa niihin bmw:n insinöörien työhön vaan pitää tunkea jotain pilipali lastua ja avaruussuppiloa sinne konehuoneeseen, kun kyseessä on käyttöauto joka on arkikäytössä eikä missään rata-ajossa. BMW:llä on varmasti otettu optimiarvot moottoriohjaukseen tehojen, kulutuksen kestävyyden ja päästöjen suhteessa. Tätä suhdetta ei millään aftermarket pilipalipaskalla paremmaksi saa.
1.kartiofiltterin öljy on tukkinut/rikkonut ilmamassamittarin
2.kone on mennyt varaohjelmalle
3.varaohjelma tai virivirilastu on noennut lamban
4.kone karstaantunut
Lopputulos: Päästöt persiillään, kulutus normaalia suurempi, tehoja vähemmän kuin vakiossa.
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostMikäs siinä on ettei voi luottaa niihin bmw:n insinöörien työhön vaan pitää tunkea jotain pilipali lastua ja avaruussuppiloa sinne konehuoneeseen, kun kyseessä on käyttöauto joka on arkikäytössä eikä missään rata-ajossa. BMW:llä on varmasti otettu optimiarvot moottoriohjaukseen tehojen, kulutuksen kestävyyden ja päästöjen suhteessa. Tätä suhdetta ei millään aftermarket pilipalipaskalla paremmaksi saa.
1.kartiofiltterin öljy on tukkinut/rikkonut ilmamassamittarin
2.kone on mennyt varaohjelmalle
3.varaohjelma tai virivirilastu on noennut lamban
4.kone karstaantunut
Lopputulos: Päästöt persiillään, kulutus normaalia suurempi, tehoja vähemmän kuin vakiossa.
yhdyn tähän vastaukseen ei paremmin voisi sanoae91 320d -05
ex:
e46 328ci -99
e36 316i -92
e30 325i -86
Comment
-
-
Originally posted by goldenm View PostJa noita lambda-anturin johtimia ei sitten saa tinata! Vain ja ainoastaan puristusliitoksella.
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostMikäs siinä on ettei voi luottaa niihin bmw:n insinöörien työhön vaan pitää tunkea jotain pilipali lastua ja avaruussuppiloa sinne konehuoneeseen, kun kyseessä on käyttöauto joka on arkikäytössä eikä missään rata-ajossa. BMW:llä on varmasti otettu optimiarvot moottoriohjaukseen tehojen, kulutuksen kestävyyden ja päästöjen suhteessa. Tätä suhdetta ei millään aftermarket pilipalipaskalla paremmaksi saa.
1.kartiofiltterin öljy on tukkinut/rikkonut ilmamassamittarin
2.kone on mennyt varaohjelmalle
3.varaohjelma tai virivirilastu on noennut lamban
4.kone karstaantunut
Lopputulos: Päästöt persiillään, kulutus normaalia suurempi, tehoja vähemmän kuin vakiossa.
Comment
-
-
Tinaamalla se paras tulee, ensin vaan muistaa polttaa pinnoitteen vaikka stendarilla siitä piuhasta ennen tinausta.. Kannattaa silti sijoittaa muutama euro lisää siihen liittimelliseen malliin.. :P
Originally posted by goldenm View PostJa noita lambda-anturin johtimia ei sitten saa tinata! Vain ja ainoastaan puristusliitoksella..
sigpic
Comment
-
-
lastu on kiinni, aikaisemmissa katsastuksissa ollut pois.
olisko lastusta kiinni ettei mennyt leimasta läpi?[/quote]
itellä just kävi kans nii et lastulla päästöt oli päin persietä,, tyhjäkäynnillä HC yli 300 ja CO yli 1.50 ja sit kierroksilla lamda 1.06 eli laihalla,, vaihoin vakiolastun takas ja heti päästöistä läpi ja kevyesti,, eli kannattaa ekaksi vaihtaa se vakiolastu paikalleen
Comment
-
-
Originally posted by Janssoni View PostTinaamalla se paras tulee, ensin vaan muistaa polttaa pinnoitteen vaikka stendarilla siitä piuhasta ennen tinausta.. Kannattaa silti sijoittaa muutama euro lisää siihen liittimelliseen malliin.. :P
Toisekseen tinaaminenhan (kai) muuttaa johdon vastusta jollain tapaa? En tiedä tuosta sen enempää kuin mitä elektroniikkaa tuntevammat on sanoneet, että antureissa yms. tinaaminen ei tuon takia olisi aina hyvä vaihtoehto.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
Comment