Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teholastun takia päästöt pilvissä?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #16
    Putki vuotaa aika reippaasti (O2-arvo koholla). Jos vuoto on lambda-anturin kohdalla, sekoittaa moottorinohjauksen. Ensin putki tiiviiksi, sitten tarvittaessa uusi lambda-anturi. Ei missään nimessä uuttta katalysaattoria, jollei se helähtele kun naputtelee sitä jollain.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Veikkaisin kuitenkin tuon CO:n ja HC:n suhteista tyhjäkäynnllä ja kierroksilla Lambdavikaa. Happi on toki korkealla, eli se putken tiiviys kannattaa kuitenkin tarkistaa ensimmäisenä.

      Comment

      • akke
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 48

        #18
        Kiitos!!! Hommaan jostain uuden lambdan ja katon et putki on tiivis... Toivottavasti sit jo sais leiman

        Comment

        • Autobahnboy
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 400
          • Espoo

          #19
          Minkä vuosmallinen autosi on? Ei päässy boschin mies moottorinohjaukseen:think ?

          Seuraavan kerran kun menet katsastukseen niin ota edes akun kengät irti joksikin aikaa!

          Comment

          • akke
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 48

            #20
            vuosimalli on 93. Ei päässy ei. Eikä päässy reilu vuosika sitten... Mitäs sellanen akunnavan irrotus auttaa?

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              #21
              Minkä merkkinen teholastu on kyseessä? Aika moni kuitenkin saanut katsastettua vaikka on teholastu ollutkin paikallaan.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by akke View Post
                Mitäs sellanen akunnavan irrotus auttaa?
                Ilmeisesti kysymys vikamuistin nollaamisesta??

                ---> Kaapelit irti akusta ja minuutiks yhteen vaikkapa starttikaapelilla tai yöksi irti akusta ja aamulla kiinni, molemmilla tavoilla tee-se-itse-mies nollaa itse vikamuistin (ja sivutuotteena mankan asetukset ja ajotietokoneen). Tehtävä esim. lambdan vaihdon jälkeen tai muuten boksi ei tiedä että olet vaihtanut uuden anturin rikkoutuneen tilalle ja toimii "vikaohjelmalla"...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • Autobahnboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 400
                  • Espoo

                  #23
                  Joo siis tätä hain. Eli kaapeleiden irroitusta! Itselläni kun oli samaa ongelmaa niin korjaamolla tutkittiin lambdan toimintaa. Mm. HC oli taivaissa kun moottorinohjauksessa oli linkutusohjelma päällä, mutta kun vikakoodin nollasi arvot oli hyvät tyhjäkäynnillä ja korotetuilla kierroksilla, tosin vain hetken kunnes lykkäs jälleen vikakoodin. Periaatteessa jos rakentaisit jonkin johtovirityksen akkuun tai olis carsoft niin sitten sopivasti poistelisit vikakoodeja kun katsastusinssi testailis pakokaasuarvoja. Tosin lambda arvo ei olis siltikään sallituissa rajoissa.:think

                  Höpinät sikseen ja käyt uuden lambda-anturin, piuhat irti-> katsastuksesta läpi ja onnellista ajoa.

                  Comment

                  • akke
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 48

                    #24
                    niinpä... On kyl hieno homma ku täältä saa neuvoa ym kuhan vaan kysyy! mut sit viä tällanen ku en löytäny searchilla enkä alfamerin korjausoppaasta et kuin moni piuhanen lambda on? 1, 2, 3, 4?! Ja onko sillä jotain väliä et onko se joku zirconi vai titaani?! Ja autohan oli e36 2.0 24v vm. 1993 coupe...

                    Comment

                    • akke
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 48

                      #25
                      ja teholastun merkkiä en muista... Mut boschin boksiin tarkotettu...

                      Comment

                      • humala
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 739
                        • Kemi

                        #26
                        Ainakin omassa 325i:ssä on 4 piuhainen...ostat boschin lambdan maksaa 100 euron pintaan...Se ainakin kestää paremmin kuin nuo 30-40 euron tarvikelambdat..

                        Motonetistä saat tilaamalla edullisesti lambdan..Ihmettelen kyl että miksei boch servicellä eivät saaneet autoa koneen nokkaan kii sillä sen avullahan labda on helppo katsoa että mitä se näyttää auton käydessä...Sen siis pitää antaa 0-0,75(1) V välistä sykettä niin se on toimiva..
                        E70 X5 3.0d -07
                        E39 530da touring -99
                        ex: E36 325i sedan -93

                        Comment

                        • TheLate
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 418

                          #27
                          Yks fiat saatiin läpi vaikkakin lambda oli paskana, tietty tovi siinä meni ja vähän tuli mielikuvitusta käytettyä, mutta läpi se lopulta meni

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #28
                            4 piuhaa on, olikohan musta, harmaa ja kaks valkosta.

                            Boschilainen paikalleen, nämä tarvikelambdat ei ainakaan itellä kestäny kun korkeintaan pari kuukautta...
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • Wiking
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 1647
                              • Laihia

                              #29
                              Originally posted by Gonzalez View Post
                              Ilmeisesti kysymys vikamuistin nollaamisesta??

                              ---> Kaapelit irti akusta ja minuutiks yhteen vaikkapa starttikaapelilla tai yöksi irti akusta ja aamulla kiinni, molemmilla tavoilla tee-se-itse-mies nollaa itse vikamuistin (ja sivutuotteena mankan asetukset ja ajotietokoneen). Tehtävä esim. lambdan vaihdon jälkeen tai muuten boksi ei tiedä että olet vaihtanut uuden anturin rikkoutuneen tilalle ja toimii "vikaohjelmalla"...
                              Toi kaapeleiden yhteen laittaminen ei oo kovin fiksua jos autossa on esim. kondensaattori hifeillä....
                              Nyt
                              BMW 330e g21 M-Sport
                              Ennen
                              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Wiking View Post
                                Toi kaapeleiden yhteen laittaminen ei oo kovin fiksua jos autossa on esim. kondensaattori hifeillä....
                                Juu eipä se sitten ole järin suositeltavaa... Mutta kyllä sen huomaa sitten jos konkka OLI kiinni...
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎