Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuningasmoottorin tulppien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #16
    Ja suositeltava vaihtometodi on irrottaa ensin imusarjat, jotta niiden tiivisteet saa samaan vaivaan tiivistettyä. Tämän jälkeen tulppien vaihto on lastenleikkiä, kun tilaa tulee vallan mahdottomasti.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • allu72
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 78

      #17
      Originally posted by Morkai View Post
      Ja suositeltava vaihtometodi on irrottaa ensin imusarjat, jotta niiden tiivisteet saa samaan vaivaan tiivistettyä. Tämän jälkeen tulppien vaihto on lastenleikkiä, kun tilaa tulee vallan mahdottomasti.
      oon totakin miettiny mutta ei siinä oikein käyntiongelmia ole muuten kuin tuo seisomisen jälkeinen räiskyminen. turhaan ei viittis riskeerata että tiivisteet lahoo.

      sellainen isompi homma kyllä olisi kuin venttiilikoppien siistiminen. vanhat maalit aivan hilseilleet.
      E12 520 Automatic -76 (RIP)
      E23 735iA -84 (myyty)
      E32 750iA -88 (ajopeli)

      Comment

      • allu72
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 78

        #18
        Noniin, lähtihän ne hatut irti kun koitti uudestaan. Ja oikeastaan yllättävän helposti kunhan sai sen ensimmäisen irti ja hiukan tuntumaa hommaan. Jekku oli nimenomaan kiertää hattua samalla kun kiskoo.

        Mutta jopas oli jakajan kansi ja pyörijä karmeassa kunnossa. Pyörijä oli kuin puoliksi sulanut ja siihen oli jotain omaa patenttia väännetty.




        Kannessa komeilee -87 leima

        Johdotkin mittasin ja ne oli 6,2-6,7K. Realoem:sta katselin että siellä pitäisi olla vissiin 6K edestä juttusia joten eiköhän noi johdot ole vielä ihan hyvät. Puolanjohto oli 2K.

        Täytyy mennä takasin pihalle kun itseasiassa tulpat on vielä kiinni Ja tosiaan vasta apukuskin puolella häärätään. Mutta mikäs kiire tässä olis
        E12 520 Automatic -76 (RIP)
        E23 735iA -84 (myyty)
        E32 750iA -88 (ajopeli)

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎