Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D vm.2002 nykivä kiihtyvyys 4 ja 5 vaihteella...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rahami00
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 306
    • Kirkkonummi

    #16
    Ajattelin käydä ainakin lootan öljyt vaihattamassa, vaikka onkin ikiöljyt sisässä. Saa nähä auttaako se asiaa...Vois kokeilla myös sitä piuhan irroittamista. Onko se piuha ihan selvästi siinä esillä, ettei vaan irrota väärää piuhaa vahingossa?
    Pitää pistää kommenttia, kunhan olen saanut nämä hoidettua/kokeiltua.
    Onko kellään kokemusta motonetin ilmamäärämittareista?
    Last edited by rahami00; 08-01-2007, 17:58.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #17
      Originally posted by rahami00 View Post
      Ajattelin käydä ainakin lootan öljyt vaihattamassa, vaikka onkin ikiöljyt sisässä. Saa nähä auttaako se asiaa...Vois kokeilla myös sitä piuhan irroittamista. Onko se piuha ihan selvästi siinä esillä, ettei vaan irrota väärää piuhaa vahingossa?
      Pitää pistää kommenttia, kunhan olen saanut nämä hoidettua/kokeiltua.
      Onko kellään kokemusta motonetin ilmamäärämittareista?
      Eihän se minulta ole pois, mutta minusta laatikon öljyjen vaihto ei kuulosta järkevältä ensitoimenpiteeltä tämän vyyhdin purkamisessa. Käy nyt ainakin ensi luetuttamassa vikakoodit. MAF:in johdon irrotuskaan ei paljon ota, jos ei annakaan. Toki laatikon öljynmäärän voi tarkistuttaa, jos muuten ei meinaa ratketa. Kovasti vain oireet muistuttavat omassa kiesissä esiintyneitä, kun siirtopumppu alkoi olla tiensä päässä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • rahami00
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 306
        • Kirkkonummi

        #18
        Missä tässä kiisselissä on koko ilmamääräpömpeli kun ei sattunut silmään. Pitääkö irroittaa jotain suojia päältä??? Bensa vehkeessä se oli ihan esillä...

        Comment

        • rahami00
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 306
          • Kirkkonummi

          #19
          Jees...Kokeiltiin irroittaa "ilmeisesti" ilmamassamittarin piuha, mutta suorituskyky heikkeni huomattavasti. Onko kyseinen liitin/piuha etummaisen suojamuovin alla vasemmalla puolen moottoria??? Varmaan vika on sitten siinä siirtopumpussa jos ei vaihteistosta ole kiinni.
          (Tutkitaan...)

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #20
            Originally posted by rahami00 View Post
            Jees...Kokeiltiin irroittaa "ilmeisesti" ilmamassamittarin piuha, mutta suorituskyky heikkeni huomattavasti. Onko kyseinen liitin/piuha etummaisen suojamuovin alla vasemmalla puolen moottoria??? Varmaan vika on sitten siinä siirtopumpussa jos ei vaihteistosta ole kiinni.
            (Tutkitaan...)
            Kyllä se MAF on tuolla päin. Ei liene siis vika siinä.
            Kukaanhan ei ole sanonut, etteikö vika voisi lopulta olla tomaatissa. Helpommin hoidettavat viat kannattaa kuitenkin ensin sulkea pois. Mitenkä olisi vikakoodien luku, viallisen siirtopumpun tapauksessakin yleensä näkyy herjaa alhaisesta PA-paineesta. PA-paineen suhteen taustalla voi olla myös tankin pumppu tai jakotukin päässä oleva paineanturi (hapettunut liitin).
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • rahami00
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 306
              • Kirkkonummi

              #21
              Joo, pitää varmaan käyttää potilasta siellä vikakoodinluvussa...
              Voiko olla kuitenkin, ettei siirtopumpun ongelmat näy vikakoodeissa missään?

              Comment

              • Nelikko
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 60

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Kyllä se MAF on tuolla päin. Ei liene siis vika siinä.
                Kukaanhan ei ole sanonut, etteikö vika voisi lopulta olla tomaatissa. Helpommin hoidettavat viat kannattaa kuitenkin ensin sulkea pois.
                Noh! Ainakin rohkenin epäillä .

                Comment

                • rahami00
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 306
                  • Kirkkonummi

                  #23
                  Keskiviikkona vikakoodien tsekkaus...

                  Comment

                  • rahami00
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 306
                    • Kirkkonummi

                    #24
                    Käytin autoa testerissä. Testeri ilmoitti hieman matalasta paineesta polttoaine järjestelmässä. Siirtopumpulle tuli kuitenkin ihan hyvät arvot tyhjäkäynnillä. Vaihdettiin uusi siirtopumppu, kun ei muutakaan keksitty ja nyt ainakin tuntuisi toistaiseksi toimivan...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #25
                      Eiköhän se siirtopumppu ollut syyllinen, jos menohalut korjaantuivat.
                      Tuossa edellä ANA@J:llä ongelma kuulostaa aivan identtiseltä, kuin omassa siirtopumppu-keississä.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • rahami00
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 306
                        • Kirkkonummi

                        #26
                        Däm! Vika ilmestyi taas, muttei niin selvästi. Ilmeisesti on kuitenkin tuosta syöttöpuolelta kiinni tämä vika. (Ei saa tarpeeksi kakkua, kun sitä tarvittaisiin). Voisko joku kertoa koko polttoaineen siirtojärjestelmän tankista-moottoriin asti. Mitä mahdollisia polttoaineen "jumimis kohtia" siirtojärjestelmässä on?
                        Oliko tankissa jokin pumppu? Ilmeisesti jokin korkeapainepummppu pitäs myös löytyä jostakin. Missä päin moottoria se sijaitsee? Polttoaineen suodattimen ajattelin vaihtaa seuraavaksi...

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #27
                          Johan on sitkas tapaus! PA-suotimen vaihto kuulostaa järkevältä toimenpiteeltä. Tarkista tässä vaiheessa myös jakotukin päästä paineanturin liitin ja putsaa hapettumista. Jos vieläkään ei ala asettua, tankin pumppu lienee seuraavaksi vaihtolistalla. Korkeapainepumppuja ei ole tiettävästi kulahtanut ainakaan samaa tahtia kuin siirto- ja tankin pumppuja. Korkeapainepumppu sijaitsee moottorin etupäässä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Kähmy
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 422
                            • Kempele

                            #28
                            Ajelin pakkasilla erään toisen merkin diisselillä ja ihan samat oireet, kierrokset nykivät jossain parin tonnin kiepeillä...sanoin sen omistajalle joka tokaisi heti "jaahas, polttoaineensuodatin vaihtoon, eipäs ole eka kerta"...

                            -Kähmy
                            e46 325xi
                            Yamaha FZR 1000 EXUP
                            ex-e39 530i Touring

                            Comment

                            • rahami00
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 306
                              • Kirkkonummi

                              #29
                              Missä kohti se paineanturin liitin on? Pitääkö irroittaa suojamuoveja? Ilmeisesti oikealla puolen moottoria? Lähellä p-suodatinta?
                              ...En ole oikein vielä perehtynyt tuohon kiisselin tekniikkaan...

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9138
                                • Oulu

                                #30
                                Paineanturilla tarkoitin tuota kuvassa (Nro 8) näkyvää korkeapaineanturia. Palstalla on ollut tapauksia, joissa hapettunut liitin on aiheuttanut heittelyä korkeapainepuolen PA-paineisiin. Anturi sijaitsee jakotukin takapäässä moottorin kuljettajan puolella. En ole tarkemmin katsonut, miten siihen pääsee käsiksi. Kurkkaa kuskin puolelta moottorin takapäästä imusarjan alta.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎