Joo eli oli aikasempi threadi jo pystyssä mut nyt on periaatteessa uus vika ni tehdään uusi. Eli alunperin e36 coupe vm 93 ei mennyt päästöistä läpitte ja suositeltiin lambdan vaihtoa. Noh, lambda tuli vaihdettua ja nyt lambdan ollessa kiinni kone röpöttää pahasti varsinkin kun yrittää ajaa ja taitaa se hiukan ampuakkin.... Tuntuu et saa paljon liikaa ainetta. Lambdan ottaa vallan pois--> bemu vikatilaan--> toimii hyvin, mut teitenkä ei päästöistä mee läpi ku kone rikkaalla. Lambda paikallaan--> bemu pois vikatilasta, jolloin kauhee röpötys ja tosiaan ei pysty periaatteessa edes ajamaan ja auto ampuu. Mitä teen?
Pulassa bemun takia!!!
Collapse
X
-
tarkistappas puolat, itellä oli tota samaa oiretta ja loppu ku seinään puolien vaihdolla! mulla ois 4 ehjää puolaa myynnissä jos tarttet!
E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
Vuotaako lambdan liitos tai jokin muu kohta ennen sitä pakoputkessa? En tiedä millainen lambda tässä on, mutta saako vertailuhapen siitä johtosarjan juuresta? Voihan vikaa vielä jossain muuallakin, joka ei vielä aiheuta ns. vikatilaa, jolloin kone kävisi huonosti (lambdan irroitus ylittää kynnyksen). Tarkasta imuvuodot ja kaikki muut mahdolliset vuodot myös.
Comment
-
Arvailuksi vähän menee, mutta mahtaisiko olla peräti niin että vikatilassa kone ohittaa käytännössä kaikki anturit ja käy kaasun asennon + kierrosten perusteella? Ettei kyseessä olisi ilmamäärämittarivika - kokeiles nappaa ilmamäärämittarista piuha pois ja katso paraniko käynti.
Jos vikatilassa kone ohittaa vain lambdan niin sitten kuulostaa kyllä erikoiselta - boksissa vikaa, putkessa vuoto ennen lambdaa..?Ducati 998 -02 //
Comment
-
Puolavika ei kyllä varmaan poistuis vaikka menis varaohjelma päälle??? Näin yhtäkkiseltään tuntus. Itse veikkailisin nokananturia, tai rajua imuilmavuotoa.Originally posted by TuoppoViimeistään sitten selviää kun viet auton sähköpajaan mistä löytyy pelit ja vehkeet. Pystyvät testaamaan ilmamäärämittarin, lambda viat, puolat ja muut vikakoodit. Puolia kyllä itsekkin veikkaisin tässä tapauksessa. Niitähän pystyy myös testaamaan köyhän miehen konstilla kun jostain etsii yhden varmasti toimivan puolan ja koettaa sitä vuoron perään, joka sylinterille.
ps. katsoppas imusarjan alla olevan tyhjäkäyntiventtiilin imusarjaan menevä putki. Meinaan jos sattunu just oikeeseen aikaan paukauttaan niin saattanu lähtä irti.
Comment
-
mulla oli teholastu tossa autossa kiinni hetken aikaa, mutta kun ei mennyt päästöistä läpi ni vaihdoin vakio lastun takasin. Voisko olla mahdollista et vakiolastu jotenki huonosti kiinni/rikkoontunu, ja sen takia röpöttelis?! Tietääkö kukaan minkä takia kone käy oikein (mutta päästöjen mukaan rikkaalla) vikatilassa? Ja sit taas normaalina röpöttää tosi paljon?! Näkeeks noitten puolien kunnon vikakoodi mittarista?! Voisin kattoo kaikki mahdolliset vuodot nyt ainakin aluks....
Comment
-
tarkisteleppas puolia! searchilla löytyy juttua miten...E91
Exät:
E36 325i -93 Cabriolet
E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
E36 325i -91 Sedan
E30 325i -85
Comment
-
Kerro miten puolat ei vaikuta käyntiin vikaohjelmalla? Samallalailla se viallinen puola sillonki pätkis?!?Originally posted by ässä lavaan View Posttarkisteleppas puolia! searchilla löytyy juttua miten...
Comment
-
Käyt eka katsomassa onko vikakoodeja. jos on niin mitä ja mahdollisesti vaihda/putsaa. Ja itse laitan tankkiin aina vähän masinoolia aina ennen päästöjen ottoa ja ottanut myös joskus moottorin huohotin letkun irti vähäksi aikaa ja tukkinut sen imusarjan reiän ja tietenkin päästöjen mittaus kannattaa tehdä aina amiksissa missä se ei maksa
Comment
Comment