Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pulassa bemun takia!!!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akke
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 48

    Pulassa bemun takia!!!

    Joo eli oli aikasempi threadi jo pystyssä mut nyt on periaatteessa uus vika ni tehdään uusi. Eli alunperin e36 coupe vm 93 ei mennyt päästöistä läpitte ja suositeltiin lambdan vaihtoa. Noh, lambda tuli vaihdettua ja nyt lambdan ollessa kiinni kone röpöttää pahasti varsinkin kun yrittää ajaa ja taitaa se hiukan ampuakkin.... Tuntuu et saa paljon liikaa ainetta. Lambdan ottaa vallan pois--> bemu vikatilaan--> toimii hyvin, mut teitenkä ei päästöistä mee läpi ku kone rikkaalla. Lambda paikallaan--> bemu pois vikatilasta, jolloin kauhee röpötys ja tosiaan ei pysty periaatteessa edes ajamaan ja auto ampuu. Mitä teen?
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    #2
    En noista lambdan poisottamisista ja vikatiloista tiedä, mutta röpöttely ja putkessa polttelu vois viitata yhteen tai useampaan vialliseen puolaan. Samalla tyhjäkäynti on epätasaista.
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

    Comment

    • ässä lavaan
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1717
      • Savo

      #3
      tarkistappas puolat, itellä oli tota samaa oiretta ja loppu ku seinään puolien vaihdolla! mulla ois 4 ehjää puolaa myynnissä jos tarttet!
      E91

      Exät:
      E36 325i -93 Cabriolet
      E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
      E36 325i -91 Sedan
      E30 325i -85

      Comment

      • akke
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 48

        #4
        mä voisin ne puolat kyl tarkistaa. Mut minkä takia vikatilassa eli ilman lambdaa kone toimii niinku pitää, paitsi että tietenki rikkaalla?! Et miks se ei sillon röpötä eikä pauku...?

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          Vuotaako lambdan liitos tai jokin muu kohta ennen sitä pakoputkessa? En tiedä millainen lambda tässä on, mutta saako vertailuhapen siitä johtosarjan juuresta? Voihan vikaa vielä jossain muuallakin, joka ei vielä aiheuta ns. vikatilaa, jolloin kone kävisi huonosti (lambdan irroitus ylittää kynnyksen). Tarkasta imuvuodot ja kaikki muut mahdolliset vuodot myös.

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #6
            Arvailuksi vähän menee, mutta mahtaisiko olla peräti niin että vikatilassa kone ohittaa käytännössä kaikki anturit ja käy kaasun asennon + kierrosten perusteella? Ettei kyseessä olisi ilmamäärämittarivika - kokeiles nappaa ilmamäärämittarista piuha pois ja katso paraniko käynti.

            Jos vikatilassa kone ohittaa vain lambdan niin sitten kuulostaa kyllä erikoiselta - boksissa vikaa, putkessa vuoto ennen lambdaa..?
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Bemu500
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 2992
              • INvaLA

              #7
              Originally posted by Tuoppo
              Viimeistään sitten selviää kun viet auton sähköpajaan mistä löytyy pelit ja vehkeet. Pystyvät testaamaan ilmamäärämittarin, lambda viat, puolat ja muut vikakoodit. Puolia kyllä itsekkin veikkaisin tässä tapauksessa. Niitähän pystyy myös testaamaan köyhän miehen konstilla kun jostain etsii yhden varmasti toimivan puolan ja koettaa sitä vuoron perään, joka sylinterille.
              Puolavika ei kyllä varmaan poistuis vaikka menis varaohjelma päälle??? Näin yhtäkkiseltään tuntus. Itse veikkailisin nokananturia, tai rajua imuilmavuotoa.

              ps. katsoppas imusarjan alla olevan tyhjäkäyntiventtiilin imusarjaan menevä putki. Meinaan jos sattunu just oikeeseen aikaan paukauttaan niin saattanu lähtä irti.
              -Official member of BTCF-Sauna team-


              e91 325i -06

              Comment

              • akke
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 48

                #8
                mulla oli teholastu tossa autossa kiinni hetken aikaa, mutta kun ei mennyt päästöistä läpi ni vaihdoin vakio lastun takasin. Voisko olla mahdollista et vakiolastu jotenki huonosti kiinni/rikkoontunu, ja sen takia röpöttelis?! Tietääkö kukaan minkä takia kone käy oikein (mutta päästöjen mukaan rikkaalla) vikatilassa? Ja sit taas normaalina röpöttää tosi paljon?! Näkeeks noitten puolien kunnon vikakoodi mittarista?! Voisin kattoo kaikki mahdolliset vuodot nyt ainakin aluks....

                Comment

                • akke
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 48

                  #9
                  ja ilmamäärämittarin piuhan poisvetäminen ei vaikuttanu mitennkään...

                  Comment

                  • ässä lavaan
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1717
                    • Savo

                    #10
                    tarkisteleppas puolia! searchilla löytyy juttua miten...
                    E91

                    Exät:
                    E36 325i -93 Cabriolet
                    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                    E36 325i -91 Sedan
                    E30 325i -85

                    Comment

                    • Bemu500
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 2992
                      • INvaLA

                      #11
                      Originally posted by ässä lavaan View Post
                      tarkisteleppas puolia! searchilla löytyy juttua miten...
                      Kerro miten puolat ei vaikuta käyntiin vikaohjelmalla? Samallalailla se viallinen puola sillonki pätkis?!?
                      -Official member of BTCF-Sauna team-


                      e91 325i -06

                      Comment

                      • Henry
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 744
                        • Kannus

                        #12
                        Kannattaa tarkistaa onko lastu tullut kunnolla kiinni, ja onko oikein päin.
                        Mercedes-Benz cls 350
                        530DA E60
                        Ex:
                        Audi A6 2.7 biturbo quattro
                        523IA E39
                        520 E34 2Kpl
                        535 E34

                        Comment

                        • akke
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 48

                          #13
                          en mä kyl tohon lastun väärinpäin olemiseeen usko, ku luotan niin paljon itteeni mut voinhan mä senkin kattoo =)

                          Comment

                          • karhunen
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 490
                            • Helsinki

                            #14
                            Mites moottorin lämpötila-anturit ? Ei luulisi olevan kallis rasti uusia, vaikka vika ei niissä olisikaan.
                            Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                            Ex: E30 316i 04/'90
                            Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                            Comment

                            • CaSMo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 94
                              • Veikkola

                              #15
                              Käyt eka katsomassa onko vikakoodeja. jos on niin mitä ja mahdollisesti vaihda/putsaa. Ja itse laitan tankkiin aina vähän masinoolia aina ennen päästöjen ottoa ja ottanut myös joskus moottorin huohotin letkun irti vähäksi aikaa ja tukkinut sen imusarjan reiän ja tietenkin päästöjen mittaus kannattaa tehdä aina amiksissa missä se ei maksa
                              Bmw se ainoa oikea vaihtoehto Bimmeri

                              E36 325i -92 setani

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎