Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia - Rakennussarja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Originally posted by Tenox View Post
    Mistäs tuosta muuten löytyy akku ja miten sen saa näkyville?
    Akku on repsikan puoleisen takapenkin alla. Aluks istuinosa ylös ja sen jälkeen se "huopa" siitä sivuun niin pitäs akun näkyä.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      Originally posted by Tenox View Post
      Niin joo ja tuo uusi vika, eli käynnistymisen heikentyminen ja ajoittainen nytkähtely pitää selvittää ASAP. Epäilen sitä nokan asentotunnistinanturia...
      Oli sitten kammen asentotunnistinanturi.

      EDIT: Ilmastoinnin vianetsintä liikkeessä 6.3.
      Tuo on pakko siirtää, jos liikkeelle sopii 16.3 perjantaille, kun autosta on anturit levällään.

      2.3 Vikakoodien luku (ja toivottavasti selviää käynnistymisongelmien syy)
      Eipä luettu, kun ei saatu yhteyttä autoon.

      Subiprojektissa on edelleen kaksi vaihtoehtoa: Aktiivisubi tai sitten suksiboksin kohdalle passiivielementti ja luukkuun vahvistin. Uusien osien kanssa ensin mainittu 210e ja jälkimmäinen 169e, eli perusratkaisusta kyse. Piuhat vedetty akulta (Carbonille kiitosta) ja mankalta valmiiksi jo. Kysyisin, että millaisia arvoja pitäisi mitata herätejohdosta - siis mankalta vahvistimeen tulevalta? On vähän epäselvää onko RCA piuhoissa kiinniolevissa johdoissa heräte vai mitä. Subi kylläkin tulee vasta kun muut asiat on saatu kuntoon. Varmaan huhtikuun aikana. Kesävanteiksi tulee jäämään näillä näkymillä nuo heittotähdet. Ensi talveksi sitten joko uudet halpis 17" vanteet tai 16" vanteet ja renkaat. Orkkislastu vaihdettu, putsarikotelo vaihtuu heti kun saan jostain orkkiksen.

      Muuten suunnitelmat ennallaan. Eli peruskäyttökuntoon + viritysten purkaminen 2007 aikana ja sitten 2008 alusta ja jousitus / iskunvaimennus uusiksi.
      Last edited by Tenox; 04-03-2007, 23:44.
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        Mitä tohon ilmastointiin tulee, niin voi olla yksinkertaisesti mehut niin vähissä, ettei kompura sen takia käynnisty. Jostainhan nekin on karannu, jos kompurakin on vasta vaihdettu, niin suosittelisin vuotoaineiden kera täytettävän sen ilmastoinnin! Melko varmasti kenno paskana, jos kompurakin uusi

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Juu, ensimmäinen ilmastoinnin huolto on vain väriaineiden yms. laitto. Sitten päätetään jatkosta.

          Osaisiko joku kertoa onko muissa BMW-malleissa samanlainen ilmanpuhdistinkotelo kuin E34 540i:ssä? Tarvitsisin vakiokotelon ja mietin että onko se täysin omanlaisensa vaiko eikö.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3311
            • Kajjjaani

            Näkys olevan ainakin E32 eli seiskassa sama kotelo.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Näkys olevan ainakin E32 eli seiskassa sama kotelo.

              Siis kaikissa seiskoissa? E34 530 malleissa on kai myös sama. Velipojalla olisi joutava 525i:n kotelo, mahtaakohan siitä kannattaa askarrella vai alkaako ahistamaan? Lienee kuitenkin erilainen.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by Tenox View Post
                Siis kaikissa seiskoissa? E34 530 malleissa on kai myös sama. Velipojalla olisi joutava 525i:n kotelo, mahtaakohan siitä kannattaa askarrella vai alkaako ahistamaan? Lienee kuitenkin erilainen.

                http://realoem.com/bmw/partxref.do?p...136&showeur=on
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732


                  Eikös tuokin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...76&hg=13&fg=20 ole ainakin ihan samannäköinen. Mites tuo toimii tuo osien vertailu?

                  EDIT taisin tajuta tuon vertailujutun. Katsoin äsken ja ainakin kuva on molemmissa sama, vaikka osanumero eri (siis 530i ja 540i).

                  EDIT2 Perhana kun tuolta on vaikea saada kaikkien e34 mallien kotelot samaan aikaan ruudulle.
                  Last edited by Tenox; 05-03-2007, 00:20.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3311
                    • Kajjjaani

                    Kuvan mukaan näytäis olevan juuri sama tuossa 530:ssä ja saattaa muuten tietysti löytyä muistakin mutta pitäs selata läpi kaikki mallit erikseen.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      Ei onneksi ole pahanhintainen uutenakaan, jos en käytettyä löydä. Jos maaliskuun ajan etsisi käytettyä ja sitten huhtikuussa ostaisi sen orkkiksen liikkeestä jos ei muu auta. (n. 160e täydellisenä, mukana uusi elementti.)

                      EDIT: Tilaan moisen tänään. Samalla kun tilaan sen anturin, yhden jo tilasin muualta ja sehän oli nokan anturi... No vaihdoin senkin sitten. Jos perjantaina saisi auton jo kuntoon...

                      Mitäköhän tuosta viriputsarikotelosta ja elementistä kehtaisi pyytää? Lastun myyn kanssa pois halvalla. On siis ihan toimiva lastu ja mielestäni ainakin muuttaa auton luonnetta aggressiivisemmaksi, tehon lisäyksestä en sano mitään. Molemmat tulee kevään aikana myyntiin.
                      Last edited by Tenox; 07-03-2007, 09:44.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Molemmat anturit siis vaihdettu ja auto toimii taas hienosti. Suorastaan kehrää. Suodatinboksi tulee Saksasta joskus aikaisintaan ensi viikon lopulla.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • jani1632
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2243
                          • Etelä-pohjanmaa

                          paas kuva tuosta nykyisestä ilmanpuhdistin mysteeristä,mulla saattaisi olla sille käyttöä
                          Tallin täytteet:
                          E70 3.0d -09
                          E34 540ia -94
                          E39 520d -00
                          E39 528i M-sport -00
                          E60 520i -04
                          E30 -86
                          E61 520da -09

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            YV:tä mysteerinostajalle!

                            Subiprojektissa sellainen pieni epävarmuustekijä, että en tiedä saanko helposti ja yksinkertaisesi herätevirtaa subille. Ellen saa, unohdan koko mökäpöntön. Jos saan, niin olen päätynyt siihen 210e aktiivisubiin. Pitää vielä miettiä, että miten sen kiinnittää.
                            Last edited by Tenox; 09-03-2007, 23:21.
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Make540M60
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 94
                              • Kouvola

                              Minä suosittelisin herätevirran ottopaikaksi:

                              1: Soittimen omaa herätevirtasignaalia, jos on.

                              2: Antennin signaalivahvistimen johtoa, siitähän saa virtaa juurikin sopivasti vain silloin, kun soitin on päällä. Laittaa Y-liittimen vain siihen. Siis se valkoinen johto soittimen takana.
                              *E34 540 -94 ia.*
                              *E34 525 -91*
                              *E60 530d -03*
                              *F10 525d -10*

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by Make540M60 View Post
                                Minä suosittelisin herätevirran ottopaikaksi:
                                Kyse on siis siitä, että takaluukkuun tulee tällä hetkellä maa, virta akulta, 2x RCA, joissa molemmissa yksi ylimääräinen johto kiinni. Luulin noita johtoja herätejohdoiksi, mutta enpä saanut mitatuksi niistä 12 volttia. En jaksa alkaa repimään mankkaa irti ellei tuolta löydy valmista herätejohtoa. Löysin vielä yhden muun johdon ja pitää mittailla uudestaan noita muitakin vielä. Oikeastaan subin hankinta tuli mieleen lähinnä siksi, että ajattelin johdotuksen olevan liki valmiina ja asennuksen siis niiden puolesta helpon. Lisäksi käsinojan takana on sopivasti suksiaukko, josta saa äänen kuulumaan. En kuitenkaan aio satsata asiaan yhtään energiaa jos näyttää menevän hankalaksi.
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎