Öö, minkätakia se lastu pitää pois ottaa? jos se on vähänkään asiallinen piiri, niin tuskin se alkuperäistä huonompikaan on. Vaparit ja pöröpörö putket nyt joutavatkin helkutaan jos orggis kuntoa tavoitellaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540ia - Rakennussarja...
Collapse
X
-
Originally posted by Rudenorth View PostÖö, minkätakia se lastu pitää pois ottaa? jos se on vähänkään asiallinen piiri, niin tuskin se alkuperäistä huonompikaan on. Vaparit ja pöröpörö putket nyt joutavatkin helkutaan jos orggis kuntoa tavoitellaan.
EDIT: Vaihdettu muista syistä orkkislastuun, enkä koe mitään syytä vaihtaa takaisin virilastuun (kun ei täällä Suomessa uskalla kokeilla huippujakaan). Ero persdynolla olemassaoleva, ainakin auton käytöksessä ja luonteessa, mutta pieni.Last edited by Tenox; 11-03-2007, 01:31.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostLöytyskö kuvaa jommasta kummasta, että voisin verrata?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postonkos kukaan mitannut E34 540iA:n todellisia kulutuksia? ajotietokone varmasti hiukan valehtelee, mutta kuinka paljon... aika pieneltä kuulostaa reilut 8 litraa sadalle. :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postonkos kukaan mitannut E34 540iA:n todellisia kulutuksia? ajotietokone varmasti hiukan valehtelee, mutta kuinka paljon... aika pieneltä kuulostaa reilut 8 litraa sadalle. :thinkF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by kamu View PostOma kokemus on, että maantieajossa n. 9.5L/100km ja kaupungissa pienimmillään n. 13.5L/100km.MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostLöytyipä omista kätköistä oiken virallistakin dokumenttia Melkein voisin veikata ettei sun autosta löydy LAD:ia.
Jep. Ainakin Bentleyn korjausoppaan perusteella minulla on ainakin ollut LAD tuossa autossa. Eli toisin sanoen... Ongelmat sen kun lisääntyvät.Last edited by Tenox; 05-01-2007, 12:12.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View Posttermostaattikotelon tiivistys (vuosi vähän nestettä, mutta kaikki ehjää ja ilmeisesti kotelo hiljan vaihdettu uuteen), pissapojan säiliön korjaus,
hassu yhteensattuma, huomasin juuri itsekin aivan pienen vuodon termarikotelossa, sama kone kun sulla.
Milläs tiivistivät kotelon ? jos siinä on jotain hiushalkeamia niin saattaa vuoto lisääntyä ajan mittaan. Pissapoika oli mullakin rikki, kerran paikattu mutta vuosi silti. Vaihdoin uuteen joku aika sittenLast edited by pheno; 05-01-2007, 13:16.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMilläs tiivistivät kotelon ? jos siinä on jotain hiushalkeamia niin saattaa vuoto lisääntyä ajan mittaan.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostKuten sanottu, ohjekirjan mukaan pitäisi mennä 7,8l / 100km.
Tein tänään pikku huollon autoon ja aika työ olikin kaikessa kyllä. No auto tuli aika hyvään iskuun, mutta huollon jälkeen paukahti CC:n näyttöön todella outo viesti: "Suspension levelling - Owners handbook" Eikä tuossa ole kyllä mielestäni mitään tasonsäätöä tai säädettävää alustaa... Mitäs ihmettä?
Kattien lisäksi mielestäni myös lambdat puuttuvat kokonaan. Eli niitä odotellessa. Sitten pitää myös laittaa orkkislastu paikalleen jos ei toimi kattien ja lambdojen kanssa tuo virilastu. Ja putsarikotelo... Täytyy nyt vain toivoa, että löytyy ne piuhat jostain, mihin lambdat tulee kiinni...
Helvetisti enemmän hommaa tässä on kuin mitä odotin.. No jos se sitten palkitsisi tekijänsä. Tänään meni kahdelta ihmiseltä noin 8h.
Tänään siis uudet ajovaloumpiot (109,00e) ja öljyt + suodatin (51,70e), muutama polttimo, termostaattikotelon tiivistys (vuosi vähän nestettä, mutta kaikki ehjää ja ilmeisesti kotelo hiljan vaihdettu uuteen), pissapojan säiliön korjaus, OBC:n ohjelmointia (viiksi), huoltovalon nollaus (inspection lähti, öljyvalot ei), lämppärin piuhojen tutkimista (Defa ja Calix molemmat, joista Defa ilmeni akkulaturiksi).
Maanantaina alustan 4-pyörä suuntaus ja tutkiminen, sekä jos mahdollista katson sitä putkiasiaa tarkemmin ja kardaanin tutkiminen kun alle päässee.
Sitten nuo mainitut orkkisosien asentelut. Puuhaa...
Täytyy erikseen mainita ja kiittää Espoon Hakus katsastuskonttoria. Asiallista, nopeaa ja ystävällistä palvelua erään rekisterimuutoksen suhteen! Kiitos!
EDIT: Tuo edellä mainittu ilmoitus on siitä ikävä, että se jää CC:n näyttöön kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Mitä pitäisi tarkistaa ja tehdä ja mistä saan selville onko tuossa takana tasonsäätö vai ei? Ei pitäisi olla. Mistä muuten voi moinen ilmoitus johtua? Konehuoneessa siis tehtiin hommia tänään, jokin liitin auki??? Saako tuota CC:tä edes mitenkään siten, ettei vaahtoaisi tuosta asiasta koko aikaa? Jos on tasonsäätö, niin E34:ssä käyttää siis ohjaustehostimen pumppua ja nesteitä? Mikäköhän sitten on vialla? Ehdotuksia otetaan vastaan kernaasti!
EDIT2: OBC:n viiksen ohjelmointi FAQissa annetuin ohjein ei muuten minulla onnistunut. Olisin replynnyt sinne, mutta taitaa olla modejen aluetta. Nimittäin ohjeen mukaan ohjelmoinnissa en saanut VAIN haluamiani toimintoja viikseen vaan sinne jäi aina myös muita / oli pakko laittaa samoja uudelleen tms. No keksin ihan ajonaikana koittaa vielä ohjelmointia ja sehän onnistuu siis myös auton käydessä. (Junaa odotin tasoristeyksessä) Eli painoin viiksen nappulaa kunnes Prog1 ruutuun, sitten naputtelin haluamani 6 toimintoa ajotietokoneesta ja painoin S/R. Voila! Nyt viiksestä tulee esiin ruudulle vain nuo 6 toimintoa.
Omassani on lastu eikä se lambdojen /kattien toimintaan vaikuta ,lähinnä ero alkuperäiseen on nopeudenrajoituksen poisto.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostPääsitkö auton alle varmistamaan tuon lambdojen puutteen....jos ne tosiaan sieltä puuttuvat niin hoh hoi,siinä jollakin hieman välähtänyt.
Omassani on lastu eikä se lambdojen /kattien toimintaan vaikuta ,lähinnä ero alkuperäiseen on nopeudenrajoituksen poisto.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostAlkaa kaduttamaan koko auton osto pikkuhiljaa.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostNo montulle asti en ole päässyt, joten 100% varma en asiasta vieläkään ole, mutta 99% varmasti myös lambdat puuttuvat. Alkaa kaduttamaan koko auton osto pikkuhiljaa.
Comment
-
-
Tuli taas möyrittyä ja könyttyä auton alla. Valojen korkeussäätöön en koskenut, kun näin tarkemmin ajatellen se tuskin liittyy tähän CC:n levelling ilmoitukseen. Itse asiassa en toistaiseksi oikeastaan tehnyt mitään muutoksia mihinkään.
Lambdat on edelleen hukassa, sopii toivoa, että sinne saa uudet jotenkin kiinni siinä vaiheessa kun se homma tulee eteen. Iskarit on 100% varmasti tavalliset takanakin, eli autossa ei ainakaan enää ole tasonsäätöä. Mitään tasonsäätöön liittyviä osia muita kuin tuo nesteen säiliö, en autosta löytänyt mistään. Joka tapauksessa tuo "Suspns Levelling" ilmoitus on "väärä" koska sehän ilmoittaa liian raskaasta kuormasta takana = Camper kulma muuttuu liikaa. Tuo auto on ryhdikäs ja renkaat on kuten kuuluu, sekä takaluukku likimain tyhjä. Eli oli mikä oli, niin hyvä asia on se, että LADissa ei voi olla vikaa, kun sitä ei ole.
Lisäksi ajelin tuossa vajaat 100km ilman minkäänlaista CC:n ilmoitusta. Nupistakin tulee CC OK ilmoitus. Jopa vanhat License Plate light ja Rear light varoitukset loistaa poissaolollaan (kaikki on koko ajan toiminut, eikä nuo ole haitanneet, kun eivät "jää päälle"). En usko, että tätä onnea kestää tosin... No seurataan tilannetta.
Sitä vielä kysyisin, että saako tuosta jotenkin kokonaan disabloitua CC:n helposti, jos se alkaa ottamaan kupoliin? Siis siten, että OBC jäisi viiksestä käytettäväksi?
Pheno: Termostaattikotelo tiivistettiin seuraavalla aineella: Wurth DP300 Yleistiivisteliima. Tarkastettiin tänään, eikä vuoda enää. Tuo on sellaista sinistä tiivistemassaa, joka korvaa esim. paperitiivisteen tarvittaessa.
EDIT: HUOM! TUO TIIVISTEMASSA EI AUTTANUT VUOTOON, eikä auttanut uusi originaali O-rengaskaan. Jatkamme tutkimuksia ja osien ostamista sekä vaihtamista. Eli unohtakaa tuo, etteikö vuotaisi enää... Sinänsä tuoteselosteen mukaan tuo on ihan sopivaa massaa ko. kohtaan. Pitäisi kyllä silti pitää O-renkaankin kanssa pelkästään. Vuotanee siis jostain muusta syystä...
Hommahan on niin, että itse olen aika lailla avuton autojen suhteen, mutta isäni on eo. automekaanikko. Eli jotain pystytään tekemään itse, mutta ei ihan kaikkea, kuten nyt kattien uudelleen asennusta tms.Last edited by Tenox; 08-01-2007, 22:48.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment