Nuku vaikka parikin yötä ja laita sitten auto kuntoon. Vanhojen autojen kanssa on aina jotain remppaa, ei sitä kannata ottaa niin vakavasti. Jossain vaiheessa kaikki viat on korjattu ja kulutusosat ajettu loppuun ja homma alkaa alusta uudelleen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540ia - Rakennussarja...
Collapse
X
-
Täytyy nyt luoda vaan uskoa, kyllä se lopulta onnistuua ja siitä tulee hyvä.
Usko pois. Sitäpaitsi kun se kerran on vuotannut sieltä kennolta niin no props kun takuuseen menee.
Ota välillä parit neuvoa antavat ja rentoudu, uskon kyllä että ottaa pattiin ja vituttaakin varmasti. Kuitenkin yritähän jaksaa kyllä se siitä valmistuu.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Eniten tässä harmittaa se, että auto on niin paljon pajalla ja huolloissa yms. Ajoltaanhan tuo on hieno ja kuntokin on A1-luokkaa, mutta noita pieniä hajoamisia yms. on vaan jatkuvasti. Siinä määrin jopa, että kun saa korjattua yhden kohdan toinen hajoaa jo samalla... Lisäksi ottaa päähän se, kun tuntuu että saa korjata samaa vikaa / kohtaa monta kertaa, eikä vaan tule kuntoon.
Noh. Suunnitelma parin yön nukkumisen jälkeen on:
Ilmastointi kuntoon niin pian kuin mahdollista. CCM vaihtoon, ajoa kesän ajan. Samalla pidän silmät auki vaihdokkien varalta ja ainakin nyt toukokuun ajan autoa myynnissä. Kiirettä ei ole, eikä myyntipakkoa. Enkä oikein tarkkaan tiedä edes mihin vaihtaisin. Toisaalta vaihtoehtoja on paljonkin.
Mikäli kesän saa ajella suhteellisen ongelmitta elo- syyskuussa sitten saastelaitteet kiinni ja katsastukseen ja ajo jatkuu.
Mikäli on ongelmia enemmän, niin syksyllä kun ajoaika loppuu auto menee seisontaan / pois rekisteristä ja ostan talveksi jonkun käyttiksen. Tämä jää sitten projektiksi, jota laittelen kesäisin kuntoon pikkuhiljaa. Tavoiteena ehkä saada valmiiksi joskus kesällä 2010-2012.
Kattellaan. Kiitos kannustuksesta.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Taisi olla turhaa turhautumista taas. Sori vaan.
Ilmastointi on taas kunnossa, kulut mulle 0e. Asiallinen kaveri / firma kyllä. Sovittiin vielä, että käyn parin viikon sisällä ja katsotaan UV:llä vuotaako vai ei ja jos muuten ongelmia tulee niin katsotaan niitä sitten. Välillä saa niin huonoa palvelua / takuuasioiden kanssa saa kinastella, että ei oikein jaksa uskoakaan että rehellisiäkin pajoja on Suomenmaassa vielä. Ei puhettakaan mistään vetkuttelusta tai kiertelyistä. Kerta kaikkiaan asiallista palvelua. Kartok / Harjavalta - voin suositella.
Eli etukennon ja putkien liitoksista oli tosiaan vuotanut. Liitokset siistitty ja kiristetty ja järjestelmä täytetty. Kylmää pukkaa taas.Last edited by Tenox; 02-05-2007, 23:57.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
ilmastoinnista
mun 32:sessa ei ilmastointi ole toiminut lainkaan siitä saakka kun sen suomeen toin. oon elänyt siinä uskossa että jokin asetus uusista kylmäaineista astui voimaan 1/93 ja koska autoni on valmistettu 1/92 niin sen ilmastointi toimii vain vanhalla aineella(freoni?) jota ei saa ja kun se on kompurasta häippässyt niin se sit siitä..
sun oli muistaakseni 10/92 valmistunut, joten onko siinä vaihdettu mitä jotta uudet aineet käyvät?
Comment
-
-
Originally posted by bember View Post...valmistettu 1/92 niin sen ilmastointi toimii vain vanhalla aineella(freoni?) jota ei saa ja kun se on kompurasta häippässyt niin se sit siitä..
sun oli muistaakseni 10/92 valmistunut, joten onko siinä vaihdettu mitä jotta uudet aineet käyvät?
Systeemin voi myös muuttaa toimimaan korvaavilla aineilla jos on R12 mitä ilmastointisi käyttää, mutta siihen miten se tapahtuu en osaa vastata.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Elikkä jos on R-12 eli freoni kylmäaineena ilmastoinnissa niin siihen voi laittaa Isceon-49 tai RS-23 kylmäaineen. Isceonia ainakin ite laittaisin. Ei tarvi mitään osia vaihtaa, tyhjiöinti ja aineet sisään. (Jos tahtoo vuotoa etsiä niin se on sit eria asia..)-kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-
Auto: e46 330d manual touring -00
-ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
-ex: e34 525tds touring -94
-ex: e34 540iA
-ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto
Moottoripyörät:
Yamaha R6 -01 kilpapyörä
KTM EXC-F 250 -08
ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
ex: Gas Gas EC300
ex: Husqvarna CR125
Comment
-
-
Tsemppiä vaan projektiin. On hermot ja rahat meneet itelläkin eri autoihin mut mietihän nyt vähän saatko tolla hinnalla oikeasti parempaa ajettavaa.. on niissä muissakin vikoja, sä olet vaan ton auton viat jo löytänyt ja korjannut.
T. Toinen 540..
Never give upE91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Pitäisi (ja koputankin) koputtaa puuta ehkä tässä vaiheessa, mutta nyt on sujunut käyttiksen kanssa elämä siten kuten käyttiksen kanssa kuuluukin. Eli autoon ei ole mennyt korjauksiin tai huoltoihin senttiäkään rahaa 05.04 jälkeen. Ilmastoinnin viimeinen (ilmainen) huolto oli onnistunut ja auto on toiminut hienosti sen jälkeen. Saastelaitteet on vielä hankkimatta, mutta sekin on oikeastaan vain hyvä asia, koska uusia mahdollisuuksia on tullut paljon lisää niidenkin suhteen. Auto on ollut jokapäiväisessä käytössä ja mittariin napsahtaa 200tkm kuun vaihteessa.
Käyttökokemuksia:
Auto on hiljainen ja miellyttävä ajaa, etenkin nyt vakioputsarikotelon ja lastun kanssa. Hallintalaitteet on muuten mukavat käyttää yms. mutta itse en koskaan ole pitänyt tästä kahden lämmönsäätimen systeemistä. OBC on kiva kapistus - hyödyllinenkin ja samoin kaukosäätöinen keskuslukko ja ilmastointi ovat varsin miellyttäviä lisävarusteita. Sähköinen takalasin verho on siinä turhuuden rajamailla ja kattoluukkua en kyllä tarvitsisi itse.
Jarrut toimivat hyvin ja pysäyttävät ison auton tarpeeksi nopeasti, ohjaus ei hae eikä autoa tarvitse ajaa (kuten isoveljen E34 530ia:ta aikoinaan) suoralla tiellä. Suorituskyvystä ja väännön tunteesta automaatti vie vähän pois, mutta sen korvaa kyllä mukavuus ja KD:n tarjoama voimantunne tarvittaessa. Kiihtyvyys on muutenkin hyvää luokkaa tilanteessa kuin tilanteessa ja hevoset lienevät tallella. M-alusta toimii ja autoon tehdyt vanteet ja sopiva rengaskoko auttanevat asiaa.
Penkit on pirun hyvät, takapenkin suksiluukun jouduin tukkimaan (rikottu) ja auto onkin käytännössä 4-paikkainen tällä hetkellä. Subiajatuksesta olen luopunut ja äänentoistopuoli on tyydyttävä tällaisenaankin. Tilaa autossa on neljälle hyvin. Takaluukku on älyttömän pieni.
Muutama pikkuvika on yhä päällä ja niistä osalle en edes aio tehdä mitään, osan korjailen pikkuhiljaa kuntoon. Nesteitä ei ole tarvinnut lisäillä, eli öljyä ei kuluta ja vettäkään ei enää vuoda.
V8 merkkiähän luukussa ei enää ole, mutta mieli tekisi laittaa sinne moinen, entiseen paikkaan tietty.
EDIT: Vajaan 7000km keskikulutus on 11,3l / 100km ja laskusuunnassa pidentyneen työmatkan takia. Tämän tankkauksen keskikulutus on OBC:n mukaan 10,4l / 100km. Ei hassummin 15-vuotta vanhalta 4.0 V8:lta. (OBC:n arvo on myös tankkausmääriin ja kilometreihin nähden aika hyvin linjassa.)
EDIT: Siis 5kk ja n. 6800km ja kulut voi katsoa viestistä: 151
EDIT: Linkki poistettuLast edited by Tenox; 04-07-2007, 15:35.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
No niin eikös me sanottu, että älä myy sitä. Lopulta kaikki onnistuu kun uskoo ja yrittää. Oot tuolle niin paljon jo uhrannut, että nyt on nauttimisen aika.
Tseppiä vaanF26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Tämäkin projekti palapeli on taas hiukan edennyt. Eli tuo kauan piinannut CCM ongelma on nyt toivottavasti ratkaistu. Ainakin alku on lupaava. Eli ostin uuden (käytetyn) CCM boksin 540ia sedanista jossa ei ole tasonsäätöä. Toimi koodaamatta ja ainakaan ensimmäillä kahdella koeajolla ei "suspns leveling" ilmoitusta ole näkynyt.
Samalla ostin sitten pissapojansäiliön ja asentelin sen paikoilleen. Ei falskaa sekään puoli nyt enää.
Ostin myös varaosasyylärin, mutta se osoittautui aavistuksen erilaiseksi kuin oma. Pitää vähän tutkia, että sopiiko se tuohon vai ei.
Auto on toiminut hyvin edelleen.
EDIT:
Aikaslailla pian tulee 6kk täyteen ja kulut siis:
Huollot + korjaukset: 1836,35e / n. 7750km.
Keskikulutus nyt n. 11,1l / 100km.
EDIT: Syyläri sopi ja on jo asennettukin, kun vanhasta alkoi varaosanhakureissun päätteeksi pääty falskaamaan oikein enempi. Näytti olevan jo kertaalleen purkalla korjattu, kun sitä tarkemmin pääsin tutkimaan.
EDIT: 6kk siis tarkalleen täyteen huomenna 28.06. Kulut tuossa yllä. Viimeisimmät korjaukset käytetyillä osilla toimineet hienosti! CCM ongelma lienee nyt virallisesti voitettu! Kiitos hyvistä kaupoista nimimerkille BiimerBoy!Last edited by Tenox; 27-06-2007, 16:27.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Projekti jatkuu nyt muissa käsissä. Auto on siis myyty, ehti olla minulla reippaan 6kk, kulut ja huollot löytyvät ketjusta. Sain autosta (laskutavasta riippuu tietty mitä sai) aika tarkkaan sen mitä pyysin ja halusin. Loppujen lopuksi mielenkiintoinen, mutta hiukan liian haasteellinen kokemus.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment