Mikähän funktio muuten tuolla eri bensojen kanssa läträämisellä on, ja siis tankkitolkulla ajelu viallisella autolla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Köyhänmiehen työlista käyntihäiriöihin
Collapse
X
-
Laitoin ne listalle, koska tällä palstalla on kommentoitu useampia tällaisia kokemuksia. Itse en osaa sanoa millä tavalla vaikuttaa muuten kuin vanhalla sanonnalla "olet sitä mitä syöt". Näin kai se on autoissakin.
Varmastikin näin käyttäytyvässä autossa on muitakin tekijöitä ulkona toleranssialueelta ja sitten tällainen bensan vaihtaminen auttaa.
Tosin täytyy muistaa, että kukaan meistä ei vielä ole tankannut toista tankillista, joka olisi sisällöltään identtistä edellisen kanssa. Eli vaihtelua löytyy varmasti myös samojen bensiinivalmistajien tuotteissa. Mutta suurin osa autoistamme hyväksyy tämän.
Comment
-
-
Olisiko kyse kuitenkin tästä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Huuhaa
...josta varmasti saa mielenkiintoisen keskustelun aikaan tuolla: http://www.skepsis.fi
...ja tuolla:http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/Last edited by Hemi; 07-01-2007, 22:07.
Comment
-
-
Vaikea sanoa kun ei ole kokemusta.
Voihan se olla niinkin, että kun uutta 98 bensaa on kokeiltu, on auto "tuntunut" röpöttävän tai kuluttavan vähemmän. Ja siitä on ilmeisesti seurannut tyytyväisempi kuski
Pitäisiköhän nuo bensiini jutut sijoittaa köyhänmiehen listan loppupäähän?:think Vai ovatko nämä helposti toteutettavat juuri niitä, jotka kannattaa tehdä ensin...
Pitää odottaa helmikuun loppuun. Uskon, että siihen mennessä joku on saanut autonsa käymään paremmin tuon listan avulla. Katsotaan millaista palautetta tulee.
Itse sain sammuilevan ja nykivän auton enää vain nykiväksi tämän palstan juttuja lukemalla Nyt on testerin vuoro.
Comment
-
-
Originally posted by Koivisto View PostVaikea sanoa kun ei ole kokemusta.
Voihan se olla niinkin, että kun uutta 98 bensaa on kokeiltu, on auto "tuntunut" röpöttävän tai kuluttavan vähemmän. Ja siitä on ilmeisesti seurannut tyytyväisempi kuski
Pitäisiköhän nuo bensiini jutut sijoittaa köyhänmiehen listan loppupäähän?:think Vai ovatko nämä helposti toteutettavat juuri niitä, jotka kannattaa tehdä ensin...
Tuo testerillä käynti on myös poissulkeva asia vikadiagnoosia tehdessä. Eli myös se on arvokasta tietoa jos vikakoodeja ei löydy, koska se poissulkee vähintään parisenkymmentä yleisempää perusvikaa. Se siis kertoo selkeästi sen, mihin ei kannata etsinnässä uhrata aikaa/vaivaa, sen turhan tulpanvaihdon lisäksi.
Tältäkin saitilta on kuitenkin ihan selvästi luettavissa ja ymmärrettävissä se että köyhän ei missään tapauksessa kannata lähteä näihin "pilkkimisiin", vaan teettää tuo 20€-40€:n vikadiagnoosi aivan ensimmäiseksi, jolloin myös täältä annetut lisäneuvot/ohjeet voidaan helpommin fokusoida=rajata ja löytää se oikea vaihtoehto.
Eli tässä se minun köyhänmiehen vaihtoehtoinen toimintaohje jos/kun bemusi "piiputtaa":
1. Tilaa pikimmin aika merkkiorganisaation ulkopuoliseen huoltoliikkeeseen(esim.Bosch) aika vianlukuun ja luetuta pelkät koodit.
2.Kysy sen jälkeen ongelmasta tältä saitilta.
3. Korjaa vika(=90% tapauksissa ilmavuoto tai lambda)
4. Vaihda ne tulpat vasta kun huoltokirja osoittaa niiden vaihtovälin tulleen täyteen.
5. Voit edelleen tankata ihan minkä tahansa värisen katoksen alla, ilman pelkoa taikakalujesi/kristallisiesi mustumisesta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post5. Voit edelleen tankata ihan minkä tahansa värisen katoksen alla, ilman pelkoa taikakalujesi/kristallisiesi mustumisesta.
Nii ja Nestekö taisi edelleen olla se "paras" laadultaan... A24:n pumpusta tulee muuten identtistä kamaa edullisemmin ja plussa-hetiedulla.
Comment
-
-
Originally posted by
[FONT=Times New Roman[SIZE=3]10) Ota ilmamassamittarin liitin irti. Käy koeajolla. Mikä vika katosi, puhdista ilmamassamittari seuraavasti: Ota mittaelementti irti putkestaan (torx-ruuvit?). Puhdista tops-puikoilla asetoonia (kynsilakanpoistoainetta löytyy joltakin) hyväksikäyttäen kontaktipinnat. Mikäli pintoihin on kulunut ura, niin siirrä levyä siten, että ”neula kulkee puhtaalla pinnalla. Laita mittaelementti paikalleen
Comment
-
-
noissa 24 tappisis koneis on ilmamassamittari missä ei oo mitää liukupintaa vaan pelkkä kuumalanka ja niihin on kait jotkuu omat puhistusaineet..vanhemmis koneis on sit taas imamäärämittari mis on toi liukupinta ja siin toi sun selostama konsti toimii..eli m10 ja m20 koneis..lisätköö joku jos on jotain lisättävää tai korjattavaa..
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostTodetaan nyt vaikka nojautuen tm:n iänikuisten vanhoihin testeihin koskien bensiinilaatua, että erojahan löyty todellakin. Mutta se, että tankkaamalla "parasta" bensaa puhdistavin lisäainein sen jälkeen, kun ollaan pelkällä jetin bensalla ajeltu 50 tkm tuskin tullaan mitään asioita hetkessä parantamaan. Nesteen kaverin esityksiä joskus kuunnellut ja kuullut hänen todentavan, että nykybensoilla (lue: Nesteen) kaikenmaailman jäätymisenestot sekä marketeiden puhdistavat lisäaineet ovat turhia, mikäli autolla ajetaan juuri laadukkaalla polttoaineella. Asia erikseen Fortet ja muut vahvat aineet, jotka vaikuttavat heti...
Nii ja Nestekö taisi edelleen olla se "paras" laadultaan... A24:n pumpusta tulee muuten identtistä kamaa edullisemmin ja plussa-hetiedulla.Last edited by Hemi; 08-01-2007, 23:38.
Comment
-
-
Kohta 17) oli kysymyksessä
Tuo oma auto kävi huonosti pienillä kierroksilla, sammuili eikä vääntöä tyhjäkäynnillä ollut ollenkaan. Syyksi paljastui Bemu Oy:n testerillä kampiakselin asentotunnistin eli listan kohta 17).
Anturi vaihdettiin ja auto pelittää taas tosi hyvin.
Viallinen termostaatti vaihdettiin myös ja nyt lämmöt nousevat normaalitasolle. Viallinen termostaatti oli koko ajan auki.
Yhteensä vaikuttivat bensankulutukseen n. 0,5-1l.
Kannattaa siis pitää kone kunnossa.
Köyhänmiehenlistan järjestystä vaihdettiin siten, että testerillä käynti on aika alkupäässä
Comment
-
Comment