Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku tyhjenee täysin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veehoo
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 8

    #16
    Originally posted by ekonyymi View Post
    Itellä on kans ollu akkuongelmia e34:ssa, edellinen paljastui zipiksi, kun katsoin tuolla ominaispainomittarilla kennot. Yksi kenno näytti että on selvästi huonommassa kunnossa kuin muut. Se kertoo että se oli saanut itteensä jäätymisen yhteydessä. Jäätyminen yleensä vie akun zipiksi ja toi voi olla yks keino paljastaa se. Tietty se akku kaupan rasitustesti ja/tai lataus kokeilut kunnon laitteilla kertoo saman asian.

    Lisäksi jos akku ei ole ominaispainon mukaan ok, kun se on "täyteen ladattu" eli ei enää ota kotilaturilla vastaan virtaa, niin sekin kertoo zippiydestä.

    Ostin tossa pihtivirtamittarinkin ja näyttäis menevän 0,2 - 0,3A, kun autossa on "kaikki pois päältä". Jos jonkun pienenkin lampun laittaa päälle, vaikka avaa takapaksin, niin kulutus hyppää heti pariin amppeeriin. Kun nypin sulakkeita yks kerrallaan, niin suurimmaks syylliseks paljastui nro 20. Sen takana näyttäis mm olevan tota keskustietomasiinaa, joten pitää kai yrittää katsoa olisko mulla kans sen releen kanssa jotain mätää.

    Mitä bemun kuuluu kuluttaa silloin kun se on parkissa ? (onhan siellä trippimittarin ylläpitovirta, kello, häly ym)
    Kun on parkissa varttitunnin,sen jälkeen virrankulutus putoaa 30-50 milliampeeriin,elikkä melko vähän,ei pitäs akkua rasittaa.
    ELÄMÄ ON....BMW!

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #17
      Ostin tossa vuosi sitten Optiman Yellow Topin, siihen loppui virtaongelmat..
      Ei oo koskaan ollut akku loppu kovallakaan pakkasella ja hyvin on jaksanut pyörittää. Osittain ostin ton akun myös poppien takia, mut on se hintansa väärti. (ovh 360e)
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6709
        • PK-seutu

        #18
        Originally posted by ekonyymi View Post
        Itellä on kans ollu akkuongelmia e34:ssa, edellinen paljastui zipiksi, kun katsoin tuolla ominaispainomittarilla kennot. Yksi kenno näytti että on selvästi huonommassa kunnossa kuin muut. Se kertoo että se oli saanut itteensä jäätymisen yhteydessä. Jäätyminen yleensä vie akun zipiksi ja toi voi olla yks keino paljastaa se. Tietty se akku kaupan rasitustesti ja/tai lataus kokeilut kunnon laitteilla kertoo saman asian.

        Lisäksi jos akku ei ole ominaispainon mukaan ok, kun se on "täyteen ladattu" eli ei enää ota kotilaturilla vastaan virtaa, niin sekin kertoo zippiydestä.

        Ostin tossa pihtivirtamittarinkin ja näyttäis menevän 0,2 - 0,3A, kun autossa on "kaikki pois päältä". Jos jonkun pienenkin lampun laittaa päälle, vaikka avaa takapaksin, niin kulutus hyppää heti pariin amppeeriin. Kun nypin sulakkeita yks kerrallaan, niin suurimmaks syylliseks paljastui nro 20. Sen takana näyttäis mm olevan tota keskustietomasiinaa, joten pitää kai yrittää katsoa olisko mulla kans sen releen kanssa jotain mätää.

        Mitä bemun kuuluu kuluttaa silloin kun se on parkissa ? (onhan siellä trippimittarin ylläpitovirta, kello, häly ym)
        Mistä ostit pihtivirtamittarin ja paljonko maksoi?
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • ekonyymi
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 16

          #19
          Pihtivirtamittari

          Pihtivirtamittari: Biltemasta, 49e.

          keskustietokoneen releen paikallistaminen tuottaa edelleen ongelmia.
          E39, M62B44, 1998
          ex E34, M50B25, 1992

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6709
            • PK-seutu

            #20
            Originally posted by ekonyymi View Post
            Pihtivirtamittari: Biltemasta, 49e.

            keskustietokoneen releen paikallistaminen tuottaa edelleen ongelmia.
            Hippasen lisää off-topiccia: Millasia määriä virtaa se mittaa? Millasia luotettavasti?
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Speedboys
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 545
              • Kurikka

              #21
              Originally posted by Arthur View Post
              Miten selvisi tuo ajotietokonereleen vika?
              Auto seisoi tunnin tai pari virta pois päältä niin yksi rele oli lämmin.
              Ja muistaakseni kellon valaistus oli päällä kokok ajan.:think
              "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

              BMW 530da
              BMW 530i v8
              BMW 330da
              BMW 320d
              BMW 316

              Comment

              • ekonyymi
                Newbiemmer
                • Mar 2006
                • 16

                #22
                Originally posted by pyroz View Post
                Hippasen lisää off-topiccia: Millasia määriä virtaa se mittaa? Millasia luotettavasti?
                Pihtivirtsari mittaa kyllä kaikennäköistä. Siis todella kaikennäköistä. Kun sen laittaa päälle, niin lukemat heiluu laidasta laitaan, sitten täytynee painaa 'zero' näppäintä ja se vähän asettuu nollan tienoille. Sitten vaan äkkiä johonkin piuhaan pihdit ja kyllä se siitä sitten näyttää suht realistisia lukemia. En mä sen tarkkuuteen aikonutkaan luottaa, kunhan näyttää enemmän silloin kun kulutusta piuhasta menee enemmän ja vähemmän silloin kun kulutusta on piuhassa vähempi. Kyllä sillä selvisi että sulake nro 20 takana on joitain mahdollisesti ylimääräistä kulutusta. Alueet DC:lle on muistaakseni 20 ja 400 A ja AC:lle samat. Tosin tavallisille lamppujen ym sähköjohdoille se ei näytä mitään, kun ilmeisesti vaihe ja nolla kummatkin pihtien sisällä neutraloivat toisensa mittariin nähden. Autossa, kun akulle tulee selkeesti mustaa ja punaista johtoa, niin siellä on kivempi mittailla.

                Nyt kun sain lopulta akun n. puoli-täyteen, niin arkiajossa auto saa taas ladattua akkua sen verran että tuo jotain 0,3A kulutus paikataan päivän ajoissa. Nyt jos seisottaa useamman päivän, niin pitäis kai käydä nyppäämässä maajohto irti akusta.

                Please, mikä niistä lutikoista on ajotietokoneen rele ? (vai vaihtoiko sen joku muu ja et tiedä mitä vaihdettiin :think )
                E39, M62B44, 1998
                ex E34, M50B25, 1992

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by ekonyymi View Post
                  Please, mikä niistä lutikoista on ajotietokoneen rele ? (vai vaihtoiko sen joku muu ja et tiedä mitä vaihdettiin :think )
                  Oletko koittanut etsiä sitä osaa ETM:stä ? Löytyy FAQ:n puolelta.

                  Comment

                  • ekonyymi
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 16

                    #24
                    Originally posted by pheno View Post
                    Oletko koittanut etsiä sitä osaa ETM:stä ? Löytyy FAQ:n puolelta.
                    Minusta siinä virta menis suoraan 20:ltä "on board computer":lle. Eli pitäskö ottaa ratio irti ja alkaa purkaa OBC:tä ?
                    E39, M62B44, 1998
                    ex E34, M50B25, 1992

                    Comment

                    • Kiintee
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 53
                      • Helsinki

                      #25
                      Itellä oli ihan identtinen ongelma, mittauksissa selvisi, että akkussa oli pari kennoa oikosulussa. Eli uutta akkua vaan.
                      G30 530e ’17
                      ex:E91 330xd '06, E60 530d M-Sport LCI '07, E90 320d '05, E36 328i Cabrio '95, E34 M5 3.8 '93, E34 525i '91

                      Comment

                      • ekonyymi
                        Newbiemmer
                        • Mar 2006
                        • 16

                        #26
                        Originally posted by Kiintee View Post
                        Itellä oli ihan identtinen ongelma, mittauksissa selvisi, että akkussa oli pari kennoa oikosulussa. Eli uutta akkua vaan.
                        Edellisessä akussa oli kenno sökönä. Tässä nykyisessä on kennot ominaispainomittarin mukaan samassa kunnossa, joten en usko että akussa (joka on n. vuoden vanha) on mitään sellaista häiriötä.
                        E39, M62B44, 1998
                        ex E34, M50B25, 1992

                        Comment

                        • ekonyymi
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 16

                          #27
                          Löyty lopulta jotain

                          Löytypä lopulta yks hilavitkutin joka kulutti n. 0,15A kun kaikki muu on pois päältä. Kyseessä oli Calixin moottorin/sisätilan lämmitykseen tarkoitettu tsysteemi. Otin kaikki järjestelmän yksiköt pois, kun ei ne aina oikein toiminneetkaan eikä vehkeestä ollut mitään käyttöohjetta tms.
                          E39, M62B44, 1998
                          ex E34, M50B25, 1992

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10001
                            • KVLA

                            #28
                            Originally posted by ekonyymi View Post
                            Löytypä lopulta yks hilavitkutin joka kulutti n. 0,15A kun kaikki muu on pois päältä. Kyseessä oli Calixin moottorin/sisätilan lämmitykseen tarkoitettu tsysteemi. Otin kaikki järjestelmän yksiköt pois, kun ei ne aina oikein toiminneetkaan eikä vehkeestä ollut mitään käyttöohjetta tms.
                            Kerro hieman tarkemmin tuosta Calixistasi.Eikös nuo käytä ulkopuolista sähköä (tolpasta) lämmitykseen.Miten se oli yhdistetty auton omaan akkuun/sähköjärjestelmään?Jonkin lisälaturin kautta,vai millä vempaimella?Ihan mielenkiinnosta kyselen,kun en ole tuohon Calixiin perehtynyt.

                            Comment

                            • jjheimo
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 652
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Kerro hieman tarkemmin tuosta Calixistasi.Eikös nuo käytä ulkopuolista sähköä (tolpasta) lämmitykseen.Miten se oli yhdistetty auton omaan akkuun/sähköjärjestelmään?Jonkin lisälaturin kautta,vai millä vempaimella?Ihan mielenkiinnosta kyselen,kun en ole tuohon Calixiin perehtynyt.
                              Tuli mieleen tälläinen http://www.calix.se/consumer/index.asp?id=17
                              F33 435i Xdrive

                              Comment

                              • tbone
                                Newbiemmer
                                • Mar 2006
                                • 7

                                #30
                                Itse istun juuri työpaikan pajalla tyhjän akun kanssa ja odotan kaverilta laturia. Autossa uusi akku ja ensin epäilin laturia, mutta kuulemma auto ilmoittaa _aina_ mikäli laturi ei lataa. Aloin etsimään vikaa muualta ja yleismittarilla selvisi että penkinlämmittimet purkaa runkoon. Varsinaista vikapaikkaa en vielä olen paikantanut, mutta toivottavasti löytyy. Olisiko mitään vinkkejä, että mihin kannattaa katsoa?

                                Autona e36 328 touring.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎