Announcement

Collapse
No announcement yet.

325:sen 12v virittäminen antakaa vinkkejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #16
    Kysytäänpäs että kuinka moni on lukenut ton total bmw:n penkitys jutun?!
    Siinähän melkein kaikki autot kävi yläkierroksilla liian rikkaalla ja vastaavasti täällä foorumilla kaikki väittää, että vakio suuttimissa ei riitä tuotto mihinkään.. :roll:
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by L.H
      Kysytäänpäs että kuinka moni on lukenut ton total bmw:n penkitys jutun?!
      Siinähän melkein kaikki autot kävi yläkierroksilla liian rikkaalla ja vastaavasti täällä foorumilla kaikki väittää, että vakio suuttimissa ei riitä tuotto mihinkään.. :roll:
      Niin loppujen lopuks tossa mun rojektissa olis riittäny noi 2.3l suuttimet. siis tällä hetkellä. Ja noi nykyset laskennallisesti riittäis 350hp asti
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Jacek
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 552
        • Helsinki

        #18
        Iskutilavuutta ei voita mikään. Mieti paljonko rahaa haluat uhrata siihen ja miten paljon tehoa haluat. Pienellä vaivalla & rahalla saa n 190-200hv eli 2.8L alakerran rakentamalla. Jos löydät oikealla puristussuhteella olevan (11.0:1) 2,7L alakerran voit käyttää myös sitä 325i kannen kanssa.

        335i on miellyttävä vaihtoehto kun koneet on halpoja ja vääntöä tulee rutkasti. Muutostyökään ei ole kovin paha. Itse olen aina sitä mieltä että ensin mahdollisimman tehokas vakiokone pellin alle ja jos se ei riitä niin sitten sitä viilaamaan.
        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

        Osia myytävänä

        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

        Comment

        • matolaatikko
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 451
          • .

          #19
          Upitetaas vähän tätäkin... Löyty tämmöinen peli josta on otettu suhteellisen mukavasti tehoa vaparina



          ja ilmesesti iskutilavuuskin on pysynyt 2,5L. Ettei olo mitään ETA alakertaa käytetty.

          Comment

          • Pluto
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1860
            • Raisio

            #20
            Originally posted by bmwE30
            no itellä ei ainakaan viritykset vaikuttanu mitään sanoisin että rahan haaskausta ainaki vapareissa olis kyllä kiva käyä kiihyttään jonku vakio 325 sen kanssa.
            No jos olet kiihdytellyt, niin tossa on kahden vakion e30 325i:n tulokset:
            BMW F32 435d

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #21
              Originally posted by Wittu_joo
              Tossa kävi justii yks tyyppi ostelemassa osia.
              Kerto ajavansa historik luokaa.
              Koneena oli juuri m20b25 motronicilla.
              Sitä oli viritetty laittamalla isooo kartio suodatin ja bensanpaneen säädin. Muuten kone vakio. Sitten penkkiin säätämään. Tehoa oli irronnu 165hp takapyöriltä.

              Ei paskemmin.

              Aika halpoja heppoja: Kartiosuodatin ~80€ bensanpaineensäädin ~100€
              ja penkitys/säätö 70€. Yhteensä 250€ ja 28hp lisää
              Paljonkos niitä bensapaineita tulisi nostaa että se toisi lisää tehoa?
              Mitenkäs tuon seoksen saa pysymään oikeana paineiden noston jälkeen?
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by Wittu_joo
                Joku vois koittaa millanen vaikutus olis jos pistää läppärungot.
                Noikin on käynyt mielessä. Luulisin että tossa koneessa suurin kuristaja on itse ruisku.

                M20B25 vakio imusarja virtaa penkissä 250hp..

                paljon maksat 40mm kaasareiden imusarjasta? yksi olis.. mut en myy!

                taidan säästää mahdolliseen kisakoneeseen... jos jaksaa innostua,.
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #23
                  Mistä löytäs sen sivun missä oli m20b25 koneen virityksestä juttua kun joku siellä kerto että joku sen tuttu ajo historic luokkaa (oliko se nyt 325 e30) bemarilla. Mutta tekniikka oli joka tapauksessa m20b25 Motronic ruiskulla ja se oli sanonu että bensanpaineen nostolla ja vapaavirtaussuodattimella+penkissäsäätämällä (muuten vakiokone) oli saanu 155hv takapyöriltä tai jotain sitä luokkaa, en muista tarkalleen.

                  Pitäneekö paikkansa? Vähän kyllä epäilen.
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #24
                    Originally posted by bemari320mies
                    Paljonkos niitä bensapaineita tulisi nostaa että se toisi lisää tehoa?
                    Mitenkäs tuon seoksen saa pysymään oikeana paineiden noston jälkeen?
                    Mä en tiedä mitään ton jutun paikkansa pitävyydestä.
                    Mutta niin se sälli kerto. Mutta aika monikin on kertonut noita tarinoita.

                    Bensanpainetta nostetaan niin kauan kunnes täyskaasulla on seos sopiva.
                    Joko säätämään penkissä tai hommaa seosmittari
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • Hessu
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 37
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by ropo
                      Mistä löytäs sen sivun missä oli m20b25 koneen virityksestä juttua kun joku siellä kerto että joku sen tuttu ajo historic luokkaa (oliko se nyt 325 e30) bemarilla. Mutta tekniikka oli joka tapauksessa m20b25 Motronic ruiskulla ja se oli sanonu että bensanpaineen nostolla ja vapaavirtaussuodattimella+penkissäsäätämällä (muuten vakiokone) oli saanu 155hv takapyöriltä tai jotain sitä luokkaa, en muista tarkalleen.

                      Pitäneekö paikkansa? Vähän kyllä epäilen.
                      Se taidan olla mä josta tässä puhutaan . Jos tarkotat sitä juttua jossa Wittu_joo kerto siitä historic tyypistä niin sit se oon todellakin mä .

                      Eli ajan kilpailpaa historic ratasarjassa ja siellä luokassa Roadsport A.
                      Auto on muuten E21 ja kone on m20b25.

                      Koneen "viritykset":



                      • vauhtipyörän kevennys
                      • vapaavirtaussuodatin K&N
                      • pakoputki 2,5" yhdellä simonsin vaimentimella
                      • bensanpaineen säädin
                      • säätö penkissä
                      Tulos takapyörästä:
                      • 168 hv
                      • 250 Nm
                      Kaikkein eniten noista oli hyötyä tosta penkissä säätämisestä. Penkissä tuli reilut 20 hv lisää tehoa. Bensan kulutuskin sitten nousi aika reippaasti, ainakin silloin kun ajaa koko ajan täysillä radalla. Noista muista "virityksistä" ei sitten niin paljon hyötyä ollutkaan, alle 8 hv. Vakionahan tossa koneessa on, niin kuin Wittu_joo kertoikin, noin 140 hv takapyörässä.

                      Lisää tietoa autosta löytyy osoitteesta www.sunpoint.net/~htracing

                      Comment

                      • #BMW#
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 488
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by Hessu
                        Se taidan olla mä josta tässä puhutaan . Jos tarkotat sitä juttua jossa Wittu_joo kerto siitä historic tyypistä niin sit se oon todellakin mä .

                        Eli ajan kilpailpaa historic ratasarjassa ja siellä luokassa Roadsport A.
                        Auto on muuten E21 ja kone on m20b25.

                        Koneen "viritykset":



                        • vauhtipyörän kevennys
                        • vapaavirtaussuodatin K&N
                        • pakoputki 2,5" yhdellä simonsin vaimentimella
                        • bensanpaineen säädin
                        • säätö penkissä
                        Tulos takapyörästä:
                        • 168 hv
                        • 250 Nm
                        Kaikkein eniten noista oli hyötyä tosta penkissä säätämisestä. Penkissä tuli reilut 20 hv lisää tehoa. Bensan kulutuskin sitten nousi aika reippaasti, ainakin silloin kun ajaa koko ajan täysillä radalla. Noista muista "virityksistä" ei sitten niin paljon hyötyä ollutkaan, alle 8 hv. Vakionahan tossa koneessa on, niin kuin Wittu_joo kertoikin, noin 140 hv takapyörässä.

                        Lisää tietoa autosta löytyy osoitteesta www.sunpoint.net/~htracing
                        Tohon virilistaan + 6kpl Bosch 185cc suuttimet 2,8:sta...
                        E38 pre 740i 4.4l Manual

                        Comment

                        • Hessu
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 37
                          • Lahti

                          #27
                          Originally posted by #BMW#
                          Tohon virilistaan + 6kpl Bosch 185cc suuttimet 2,8:sta...
                          Suuttimet ei ollu kiinni vielä siinnä vaiheessa kun tehot mitattiin. Ne tuli vasta keväällä 2004 ja mittaus/säätö tehtiin syksyllä 2003.

                          Ennen ensimmäistä kisaa kesällä 2004 oli tarkoitus säätää vehje uudelleen, mutta auto valmistui lopullisesti vasta kisapaikalla joten säätö jäi tekemättä noilla uusilla suuttimilla. Tästä syystä niiden vaikutuksesta tehoon ei ole tietoa.

                          Ensimmäisessä kisassa auto tuntui toimivan, joten säätöä ei tehty koko kesänä. Jos sitten ennen seuraavan kauden alkua, kun on noita muutoksia taas tulossa.

                          Comment

                          • vleivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 708
                            • Zürich Switzerland

                            #28
                            Siis penkissä säätö on kyllä a ja oo. Ja niistä lastuista mitkä vaan laitetaan sinne vakion tilalle,tyyliin jim c ja muut, niin niistä ei pahemmin tehoa tule, rajottimen ne kyllä yleensä siirtävät korkemalle. Mikä ei muuta hyödytä kun että nokka kuluu loppuun vähä nopeemmin.
                            1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
                            1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
                            1991 Ford Mustang GT 5.0
                            1994 BMW M5 3.8
                            2011 H-D Fatboy Special
                            2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

                            Comment

                            • ropo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 648

                              #29
                              Paljonkohan tuollainen penkissä säädättäminen maksaa? Kuka tekee Kuopion lähettyvillä? Minkä hintainen on se bensanpaineen säädin? Mistä saa?
                              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                              Comment

                              • Hessu
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2004
                                • 37
                                • Lahti

                                #30
                                Originally posted by ropo
                                Paljonkohan tuollainen penkissä säädättäminen maksaa? Kuka tekee Kuopion lähettyvillä? Minkä hintainen on se bensanpaineen säädin? Mistä saa?
                                • Penkissä käyttö maksaa hieman paikasta riippuen noin 70 €.
                                • Kuopion suunnalta en tiedä kuka säätöjä tekee.
                                • Esim. Autoracing ( http://www.autoracing.fi ) myy. Säädin ruiskumoottorille maksaa 69 € + lähetys kulut. Säätimiä saa muistakin vastaavista liikkeistä ja Googlettamalla löytyykin lisää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎