Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d nyhtää/hyytyy!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jimmny
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 46

    320d nyhtää/hyytyy!

    En haulla äkkiseltään löytänyt kellään olleen samanlaista ongelmaa: kierrosten ollessa n.1800-2000 esiintyy näin pakkasilla (yli -10c) todella raivostuttavaa nykimistä. Todella ärsyttävää varsinkin maantienopeuksissa 80-90 km/h. Nykiminen tuntuu siltä kuin joku painelisi jarrupoljinta. Kulutusmittari näyttää myös yli 10 litraa/100km. Kun pikkuisen nostaa kaasua, nykiminen vähenee ja kulutus laskee. Vikakoodit on luettu, ei näyttänyt muuta kuin nelossylinterin suuttimen tunnistin oli rikki. Vaihto ei vähentänyt nykimistä. Kellään ideoita / kokemusta mistä moinen nyhtäminen voisi johtua? Ja kaikki suodattimet on vaihdettu useampaan kertaan "ominaisuuden" aikana, eli vika ei ainakaan löydy niistä.
    Last edited by Jimmny; 01-02-2007, 16:45.
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Jimmny View Post
    En haulla äkkiseltään löytänyt kellään olleen samanlaista ongelmaa: kierrosten ollessa n.1800-2000 esiintyy näin pakkasilla (yli -10c) todella raivostuttavaa nykimistä. Todella ärsyttävää varsinkin maantienopeuksissa 80-90 km/h. Nykiminen tuntuu siltä kuin joku painelisi jarrupoljinta. Kulutusmittari näyttää myös yli 10 litraa/100km. Kun pikkuisen nostaa kaasua, nykiminen vähenee ja kulutus laskee. Vikakoodit on luettu, ei näyttänyt muuta kuin nelossylinterin suuttimen tunnistin oli rikki. Vaihto ei vähentänyt nykimistä. Kellään ideoita / kokemusta mistä moinen nyhtäminen voisi johtua? Ja kaikki suodattimet on vaihdettu useampaan kertaan "ominaisuuden" aikana, eli vika ei ainakaan löydy niistä.

    EGR venttiilin toiminta, ilmamassa mittari, turbo...onhan noita vaihtoehtoja..EGR ehkä pahin nykimisen aiheuttaja...Minkä ikäinen auto sulla on joko on commonrail koneella?

    Comment

    • Jimmny
      Bimmer Rookie
      • Aug 2006
      • 46

      #3
      Auto on vuosimallia -99. Tänään seisoi päivän lämpimässä tallissa, lähdin ajelemaan niin alussa tuntui pelaavan normaalisti mutta noin viiden kilometrin jälkeen alkoi taas nyhtämään. Ei millään viittis alkaa osa kerrallaan kokeilemaan mikä on vikana..

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        En tiedä, mutta onko noissa kaksoismassavauhtipyörä? Toinen ehtovaihto on sitten edelleen ilmavuoto jossain.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • jraiha
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 566
          • Kempele

          #5
          Voisiko se vika olla niinkin helppo, kuin polttoainesuodattimen jäätyminen..?
          e46

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1243
            • Tampere

            #6
            Originally posted by jraiha View Post
            Voisiko se vika olla niinkin helppo, kuin polttoainesuodattimen jäätyminen..?
            Paljon mahdollista.
            Isukin bemussa oli samantyyppistä vikaa hiljattain: lievää nykimistä tasakaasulla, sekä pikkukaasulla vedottomuutta. Oireili nimenomaan pakkasella.
            Enemmän poljettaessa kyllä toimi.
            Vikakoodin luvulla selvis, et jossain imusarjassa oleva alipainetta mittaava anturi oli sökö.
            Anturi vaihtoon ja nyt kyl pelittää!

            Edit: ja myös kulutusmittari nousi aina samalla kun vedottomuutta ilmeni.
            Ja auto E46 320d -01
            Last edited by asse21; 01-02-2007, 20:40.
            E39 523i
            i3

            Comment

            • Jimmny
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 46

              #7
              Suodattimet on vaihdettu. Vikaa esiintyi jo viime talvena, tosin lievempänä kuin nyt. Tuntuu pahenevan talven edetessä...

              Comment

              • Sami
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1332
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Jimmny View Post
                En haulla äkkiseltään löytänyt kellään olleen samanlaista ongelmaa: kierrosten ollessa n.1800-2000 esiintyy näin pakkasilla (yli -10c) todella raivostuttavaa nykimistä. Todella ärsyttävää varsinkin maantienopeuksissa 80-90 km/h. Nykiminen tuntuu siltä kuin joku painelisi jarrupoljinta. Kulutusmittari näyttää myös yli 10 litraa/100km. Kun pikkuisen nostaa kaasua, nykiminen vähenee ja kulutus laskee. Vikakoodit on luettu, ei näyttänyt muuta kuin nelossylinterin suuttimen tunnistin oli rikki. Vaihto ei vähentänyt nykimistä. Kellään ideoita / kokemusta mistä moinen nyhtäminen voisi johtua? Ja kaikki suodattimet on vaihdettu useampaan kertaan "ominaisuuden" aikana, eli vika ei ainakaan löydy niistä.
                Oletko käyttänyt boschin huollossa missä näkisivät myös pumpun sisäiset viat..bmw testerillä ei pääse lukemaan mahdollisia pumpun vikoja...

                Comment

                • hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  320d 98 e46

                  Noin 60 jälkeen alkaa nykiminen, tai pieni nyppiminen, tulee mieleen että löpön saanti katkeaa sekunniks puoleks, mutta vain alakierroksilla, esim kiihdyttäessä ei, eikä yli 130 vauhdissa. Ärsyttävää maantie tasaisella nopeudella moista tekee, ideoita?
                  Entä saako faarenheitit miten vaihdettua celciukseksi tässä?
                  Ja jos asiantuntijoita löytyy kyseisestä autosta voisi vastata mitä ongelmia/haíttaa tulee vaihdettaessa oikeeseen mittariin(käytetty vastaavasta autosta) koska joku ***** ******* on vaihtanut m3 mittariston mallia jenkki, saatanan mailit yms.
                  F16 M-Sport

                  Comment

                  • JayJay-
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 625
                    • jkl

                    #10
                    fahrenheitit -> celsiuksi muuttuu kun ajotietokoneen viiksesta valitset lämpötilan ja painat mittarin nappia (ei voe muistaa kumpaa)
                    Autoton..
                    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by JayJay- View Post
                      fahrenheitit -> celsiuksi muuttuu kun ajotietokoneen viiksesta valitset lämpötilan ja painat mittarin nappia (ei voe muistaa kumpaa)
                      Eipä oo tota pirun ajotietokonetta..
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • Xhawk
                        OBTCF Member
                        • Jul 2004
                        • 2326
                        • Kierrosalueella (hki)

                        #12
                        Originally posted by hj325hml View Post
                        Eipä oo tota pirun ajotietokonetta..
                        No mites sinä sitten ne lämmöt näät?
                        "Position One, Position One"
                        Punainen miesten voimisteluauto

                        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Xhawk View Post
                          No mites sinä sitten ne lämmöt näät?
                          Eikös ajotietokoneen viiksi ole ratissa vasemmalla painettaessa?
                          Miten se liittyy automaatti ilmastoinnin näyttöön?
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • _Hämis_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 238
                            • Raahe

                            #14
                            Vanha aihe, mutta oireet samat kuin omassa 320d:ssä. Liekkö muilla ollut tuota ongelmaa, ja onko löytynyt ratkaisua?

                            Eli nykii 1800-2000kierroksella, isommillakin, mutta tuolla välillä pahiten.
                            Kiihdytyksessä ja moottorijarrutuksessa ei nyi.
                            Löpösuodatin vasta vaihdettu ja jäänestoa kaadeltu tankkiin, ei vaikutusta. :think
                            320d -02
                            Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                            Astra 1.6 -00

                            Comment

                            • eddiew
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 77
                              • Lievestuore

                              #15
                              Sama vika itelläkii.. Autona -99 320d. Vika ilmenee kovemmilla pakkasilla ja vain tasakaasulla ajettaessa, juurikin tuossa 1800-2000 kieroksen kohilla.
                              BMW 320Ci Cabriolet M-Sport II

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎