eliks tää osa on kiinni ilmanputsarin/ilmamäärämittarin yläkotelossa. kyseisestä alipainepumpusta tuloo letku oikealla olevaan "säätimeen" josta lähtee sähköpiuha puolalle.. millä nimellä osaasin kyseistä anturia hakea ku toi o paskana.. ja mihi toi vaikuttaa??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
mikä osa tää o ja mihin se vaikuttaa??
Collapse
X
-
Laitas hiukka lisäinfoa, mistä vekottimesta?Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
-
-
Originally posted by Harri UKM View PostMistäs tiedät että se on paskana, jos et tiedä mihin se vaikuttaa? En ainakaan äkkiä ETM:n kuvastosta löytänyt tuollaista.
no satumpa nyt vaan tietää, tai sit osien murtuminen ei vaikuta tos osan toimintaan.. toi kupari kiekko on tyhjiö sisältä ja toi putki tod näk antaa sinne painetta tai lämpöä, jolloin kiekko laajenee ja työntää tota messinkistä levyä ylöspäin joka katkaisee virran siit helvetin pienestä katkaisiasta.. toiminnassa en o kyseistä osaa nähnyt mut noin vois äkkiseltään kuvitella..
ja kyseinen kiekko on ratkennut eli ei pidä painetta tai lämpöä..
Comment
-
-
Mulla oli joskus E30 323:nen jossa oli tuo vekotin, se on joku rikastin joka on tarkoitettu korkean paikan ajoon kuten esim. alpeilla ajettaessa. Se kuulemma toimii myös ns. täystehorikastimena kun laitetaan hanat kaakkoon.
Tämän kertoi aikoinaan BMW tekninen neuvonta. Tuosta sun osasta puuttuu kansi, sinne pohjaan tulee alipaineletku eikös niin?Die beste fahrt mit hosen an, BMW
Comment
-
-
Originally posted by Heguli View PostMulla oli joskus E30 323:nen jossa oli tuo vekotin, se on joku rikastin joka on tarkoitettu korkean paikan ajoon kuten esim. alpeilla ajettaessa. Se kuulemma toimii myös ns. täystehorikastimena kun laitetaan hanat kaakkoon.
Tämän kertoi aikoinaan BMW tekninen neuvonta. Tuosta sun osasta puuttuu kansi, sinne pohjaan tulee alipaineletku eikös niin?
Comment
-
-
Katohan pirua, mulla on 323i -84 ja oon ihmetelly samaa kalvo/katkaisija yhdistelmää että mikä se on. Siis toi vasemman puoleinen on alip. pumppu joka vetää kalvon alas joka aktivoi katkaisijan joka vaikuttaa...boksiin vai mihin? Alip. pumpulle tulee ilmeisesti letku "suoraan" imusarjasta tai jostakin letkun liittimestä? Auto tallissa joten tutkimaan, -85 mallista tuo on jätetty pois http://www.realoem.com/bmw/showparts...31&hg=11&fg=45 mutta tuosta ei mene tänne http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=13&fg=15 letkua 18?
Comment
-
-
Ootko itse huomannut auton käytöksessä mitään outoa? Tyhjäkäyntiä käy normaalisti? Toimii kaasu auki?Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Ei siellä mitään alipainepumppua ole. Se vasemmanpuoleinen möykky jossa on kaksi lähtöä, on yksinkertainen "hidastin/vaimennin" joka hidastaa alipaineen vaikutusta toisessa sisään menevästä letkussa. Näitä on ollut näissä kyseisissä koneissa paria erilaista, tuota sekä toinen bensansuodattimen mallinen pötkylä. Englanninkielinen nimi on "dampfer" tms. Kirja sanoo näin: "This valve dampens the vacuum shut-off point". Se testataan alipainepumpun avulla. Ulkoreunassa oleva lähtö avautuu 670mbar:n paineessa ja sulkeutuu 615mbar:n paineessa. Säätöruuvista säädetään oikeat avautumis/sulkeutumispaineet jos on tarvetta.
Nämä kuuluvat l-jetronicin ruiskuun. Niitä ei löydy boschin tekemistä ruiskujen toimintaa selostavista kirjoista (olen etsinyt) vaan ne ovat bmw:n omia lisäyksiä.
Katso letkujen paikat tuon kuvan vasemmasta osiosta
Tuossa kuva:
Sit se toinen, mihin menee pistokeliitin, sen nimi on "ignition vacuum control solenoid valve (käytetty ainakin 520i-malleissa). "The solenoid valve is energized when the inlet manifold temperature is in excess of 17C. When the valve is open the vacuum to the distributor is vented to atmosphere"
Mutikan testausohjeiden perusteella sen alipaineletku olisi jotenkin kytköksissä virranjakajan letkuihin. Itse en osaa sanoa miten tämä tulisi koska en ole löytänyt siitä kaaviota. Omassa autossani se on nimittäin vedetty suoraan imusarjasta joka vaikuttaa virheelliseltä. Sehän nimittäin imee sieltä ilmaa kaasuläpän ohi!
Tuota ei pidä sekoittaa korkean paikan ajoon-vaativaan ns. barometric correction module tms-boksiin koska se on vielä eri!
EDITTIÄ:
Kappas, löytyihän tähän vastausta: eli kirjan mukaan siitä sähkömutikasta menee letku imusarjan päähän, suoraan venttiilikopan päälle. Siellähän se oli omassakin, eli se on kunnossa. Tämän laitteen toiminnan voi testata myös näin, että ottaa sille menevän letkun irti auton käydessä jolloin CO-arvon pitää nousta noin 2,5%.
EDIT2:
Tämän parempaa kuvaa letkujen menosta ei olekaan
Hauskasti sama kirja kertoo noista kahdella eri nimellä, eli toi pyöreä on "2/3 valve" tai "coasting shut-off valve" ja sähköpistokkeella oleva "ignition vacuum control solenoid valve" tai "partial throttle switch". Suurinpiirteinhän nuo ovat samoja.Last edited by TheLoial; 05-02-2007, 18:34.
Comment
-
Comment