Announcement

Collapse
No announcement yet.

750 bemarista tietoja kaivataan ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jOBler
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 44

    750 bemarista tietoja kaivataan ???

    Olen suunnitellut moista peliä hankkia ihan tosissaan.
    Jostain -90 luvun alusta. Onko näitä tehty / tuotu koskaan
    manuaalivaihteistolla ? Minkälaisia kokemuksia näistä laitteista
    jengillä yleensä on ? Äkkiä tulis mieleen tuon pannun kestävyys.
    Onko 300 tuhatta kilometriä ajettu motti loppu? Mitä heikkoja
    kohtia on havaittu ?? Nokka-akselit yms,, ??
    Maksaa todella maltaita ruveta rakentamaan tuollaista kattilaa
    alusta pitäen. Jos näitä on käsitelty jossain niin kiitollisna otetaan
    vastaan tarkempia sivuja ihan laidasta laitaan.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14354
    • Oulu

    #2
    Manuaali laatikolla ei E32 750i(L):ää ole saanut...
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      Kone kestää kyllä hyvin huollettuna ajaa satoja tuhansia kilometrejä. Joku 250tkm voi olla vasta sisuskaluiltaan sisäänajettu kone. Mutta jos huollot on laiminlyöty ja vanhoilla öljyillä ajettu kymmeniä tuhansia, niin kyllä moottori voi myös olla hyvin kulunut. Älä siis osta sitä halvinta pommia!
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2014
        • Riihimäki

        #4
        Moottori ei todellakaan ole heikoin paikka näissä vehkeissä. Eniten kiinnittäisin huomiota vaihteiston sekä sähkölaitteiden toimintaan. Toimiessaan erinomainen auto, epäkunnossa jokaisen ihmisen painajainen. Varsinkaan jos itse ei osaa remontteja tehdä, niin kannattaa varautua siihen että liikkeessä teetetyt remontit ovat aika kalliita. Jos tietää mitä on ostamassa ja muistaa varautua siihen että jos auto ei ole uutena persaukisille tarkoitettu, on se sitä vielä vähemmän käytettynä. Mahtava auto anyway


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • jOBler
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 44

          #5
          Näin olen tuuminutkin.. Perushuollot tietty menee helposti itse tehden ja
          tuttavapiirissä on monen alan ammattilaista. Mutta mietinkin, että
          juuri tuo sähköpuolen toiminta on kysymysmerkki ainakin niistä jutuista
          mitä on löytynyt. 8 ja 6 pyttysiä autoja jo useampia omistaneena on
          tuo 12 mukinen malli ollut hämärän peitossa ja ennakkoluulona on juuri
          tuo että kaikki vermeet konepuolella on tuplana tekee asiasta samalla
          kiinnostavan ja ehkä sitten painajaisen jos asiat rupee hankaloitumaan.
          Useampaa autoa tulee varmasti tyypättyä ja tarkkaan kuunneltua ja
          tutkiskeltua koko projektia. Eli ei ensimmäistä eikä pommia varsinkaan
          suunnitteilla.

          Lisää komentteja ja kiitokset jo vastanneille.!

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Originally posted by jOBler View Post
            Näin olen tuuminutkin.. Perushuollot tietty menee helposti itse tehden ja
            tuttavapiirissä on monen alan ammattilaista. Mutta mietinkin, että
            juuri tuo sähköpuolen toiminta on kysymysmerkki ainakin niistä jutuista
            mitä on löytynyt. 8 ja 6 pyttysiä autoja jo useampia omistaneena on
            tuo 12 mukinen malli ollut hämärän peitossa ja ennakkoluulona on juuri
            tuo että kaikki vermeet konepuolella on tuplana tekee asiasta samalla
            kiinnostavan ja ehkä sitten painajaisen jos asiat rupee hankaloitumaan.
            Useampaa autoa tulee varmasti tyypättyä ja tarkkaan kuunneltua ja
            tutkiskeltua koko projektia. Eli ei ensimmäistä eikä pommia varsinkaan
            suunnitteilla.

            Lisää komentteja ja kiitokset jo vastanneille.!
            No mutta tässähän ei ole kuin 2 x 6-kone! Kaverilla oli hassu vika kun bensaa meni ja kulku oli hukassa, noh vikaa etsittiin, kun kas se löydettiin! Toisen puolen lohko oli kylmänä ja ilman kipunaa, noh kun kipuna sinnekkin saatiin niin johan heräs kone käyntiin! Sitä ennen se ei edes käynyt epätaisesti saati köhiny ym. Mutta kaksi 6-moottoriahan siinä onkin omilla aivoilla naitettu kaksiin
            ...

            Comment

            • Vilikki
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 6309
              • Raahe

              #7
              Originally posted by reddewil View Post
              Toisen puolen lohko oli kylmänä ja ilman kipunaa, noh kun kipuna sinnekkin saatiin niin johan heräs kone käyntiin! Sitä ennen se ei edes käynyt epätaisesti saati köhiny ym.
              Tätä en nyt ihan purematta niele...jotenki tuntuu että pakkohan se on huomata jos se ei käy kuin 6 pytyllä eikä kaikilla 12...Käynti äänikin pitäisi olla jo erillainen
              BMW e36 316i Turbo Compact

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Vilikki View Post
                Tätä en nyt ihan purematta niele...jotenki tuntuu että pakkohan se on huomata jos se ei käy kuin 6 pytyllä eikä kaikilla 12...Käynti äänikin pitäisi olla jo erillainen
                Kyllä ne aika samalta kuulostavat. Muistelen kun kerran kuuntelin mökillä, että kukas helvetti tulee rivi-kutosella pihaan ja sieltä ilmestyikin 850i, ei kyllä äänistä erottanut. Starttauksessa ainoastaan erilainen ääni. Samanlaillahan ne rivi-6 ja v12 ovat tasapainossa. Ja eikös noihin v12-koneisiin saanut ihan tehtaalta lisävarusteena lepuutustoiminnon, jossa matka-ajossa sammutettiin puolet pytyistä pois polttoaineen säästämiseksi?

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Ei ole ollut lepuutustoimintoa saatavana 750-malliin.

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by Juhis View Post
                    Älä siis osta sitä halvinta pommia!
                    Äläkä anna hinnan määritellä auton kuntoa, tarkista kunto ihan autosta itsestään.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      #11
                      Tuollaisen vanhan isolohko seiskan ylläpito tulee nielemään varmastikkin enemmän rahaa kuin olet suunnitellut. Ei ole ihan halvimmasta päästä tehdä remonttia. Ja sama se kuka sanoo mitä sanoo kunnosta ja ajomäärästä, mutta ei noista laitto koskaan lopu. Että paalua tarvitaan. Mutta onhan se kyllä muuten loisto peli
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        ...ja vaikka itse peruskone kestäisikin, niin sen koneen ympärillä on aika paljon "kasaritekniikkaa" jossa takuulla alkaa olemaan jo ainakin silloin tällöin sanomista. Jos Laakkonen/Metro on ainoa huolto/korjaamokanava...unohda koko juttu. Jos itse pystyt tekemään huollot/rempat ja osat osaat etsiä muualta kuin Laakkosen varaosatiskiltä, niin ehkä sitten.

                        Comment

                        • KimmoK
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 554
                          • Kontiolahti/Joensuu

                          #13
                          Alusta voi olla nuissa tuon ikäisissä autoissa jo hieman heikossa hapessa mikäli ei ole huollettu ja kulutusosia vaihdeltu. Painava auto kuitenkin vaatii veronsa alustaltakin.
                          ///M Power

                          @colehmaizel

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by jOBler View Post
                            Olen suunnitellut moista peliä hankkia ihan tosissaan.
                            Jostain -90 luvun alusta. Onko näitä tehty / tuotu koskaan
                            manuaalivaihteistolla ? Minkälaisia kokemuksia näistä laitteista
                            jengillä yleensä on ? Äkkiä tulis mieleen tuon pannun kestävyys.
                            Onko 300 tuhatta kilometriä ajettu motti loppu? Mitä heikkoja
                            kohtia on havaittu ?? Nokka-akselit yms,, ??
                            Maksaa todella maltaita ruveta rakentamaan tuollaista kattilaa
                            alusta pitäen. Jos näitä on käsitelty jossain niin kiitollisna otetaan
                            vastaan tarkempia sivuja ihan laidasta laitaan.
                            Mulla on ollut vuoden päivät seiska, tosin vain kolmevitonen, ja täytyy sanoa että tyytyväinen hankintaan olen kyllä, ja viiskymppinen on seuraavana listalla kun pääsee noista muista romuista eroon. Tuossahan riittää tekniikasta kiinnostuneelle perehtymistä jos haluaa. Tämä kolmevitonen on ollut tämmöinen tutustumisjakso ja hyvästä peruskunnosta huolimatta siinäkin on noita pikkusähkövikoja, jos itse meinaa korjailla (älä edes kuvittele että monella korjaamollakkan mitään noista oikeasti ymmärtäisivät) niin netistä on aika hyvin löytynyt vinkkejä ja bentleyn bmw 7 service manual kirja on ehdoton (löytynee netistä sekin). Tossa kun joutuu monesti purkamaan sen verran jotta on oikeasti hyvä tietää miten mikäkin on kiinnitetty jne ennekuin alkaa tekemään mitään. Ovat nimittäia aika fiksusti suunniteltu korjaustakin ajatellen, kaikki irtoaa kohtuu nätisti kunhan löytää oikeat menetelmät. Viiskymmppinen on konehuoneesta tietenkin ahtaampi ja jopa tulapanvaihtoonkin saa varata aikaa, meinaan joutuu purkuhommiin...
                            Elikkä nuo huollothan ne kustantaa jonkin verran enempi kuin perusrassissa mutta ei itse tehtynä kuitenkaan pahemmin. Elektroniikan tuntemus on hyväksi jos itse meinaa pitemmän päälle rempata tai sitten pitää jättää se projekti ostamatta ja hommata yksilö jossa ei ole sitä ainotakan pikkuvikaa. Näitä järjniin ei ole olleestelmiä ja varusteita kun autossa on monenkin perusauton edestä niin ei ole ollenkaan harvinaista jotta olisi useampi pikkuvika yhtä aikaa, jollei edellinen omistaja ole jaksanut niistä huolehtia. Ja sama se on omassa käytössäkin , ne viat kannattaa laittaa kuntoon heti kun niitä tulee vaikka ei ajamista haittaisikaan jottei niitä ala kasaantumaan.
                            Muutenhan tuo kolmevitonen on tosi luotettava auto kaikin puolin ja viiskymppinen varmasti vielä enemmän siinä kun on kaksi moottoriakin yhdessä moottorissa...
                            En ymmärrä miksi luksusautoon pitää manuaalilootaa kaivata se automaatti toimii kyllä ihan mukavasti. Tehoa sutimiseenkin on viiskymmpisessä aivan tarpeeksi.
                            Onhan noita viissataatuhattakin ajettuja myynnissä ja tuskin niille on koneelle mitään tehty joten se puoli ei ole ongelma, sensijaan laatikkoremontin aika voi koittaa kolmessasatkussa riippuen mitenkä on huollettu ja käytetty.
                            Tietenkin kannattaa yrittää löytää se hyvin pidetty ja vähän ajettu yksilö. Kolmesataatuhatta nähneeseen saa varautua uusimaan alustan osia isommalla rahalla jollei niille ole siihen mennessä mitään tehty.

                            Ja juttuahan seiskasta riittäisi varmaan tuomiopäivään asti mutta muutama pikku vinkki:
                            - vaihda chek controllin kieli ymmärrettäväksi koeajettavassa autossa, niin näet mitä vikoja se ilmoittelee. "niveauregelung" eli suspension leveling voi tulla hintoihinsa (kalliit iskarit) mutta voi toki olla myös euron anturivika (harvoin, mutta minulla oli)...
                            - jos autossa on edc ja vialla voi joku ikänsä koneiden kanssa värkännyt ehkä senkin korjata mutta muuten edessä on vaihto tavalliseen tai lompakon suuremmanpuoleinen avaus, en tiedä ilmoitteleeko controlli tästä kun minulla ei moista ole.
                            -tietenkin kaikki controllin herjat kannattaa huomioida kauppahinnassa. palaneen lampun herja voi tarkoittaa lkm boksin vikaa eikä korjaannu lampun vaihdolla, boksin releet voi elektroniikkaosaaja kyllä vaihtaa ja toimii taas.
                            - ajovaloilla ei tuonikäisessä enää useinkaan näe mitään, ts. h1 de valot ovat hyvät uutena mutta umpiot eivät pysy kirkkaana toistakymmentä vuotta, jollei ole uusittu niin seuraavalla pimeällä voi olla asiaa umpioiden ostoon. Umpioiden uusimisen jälkeen muutos on todella dramaattinen. (jouduin ostamaan...)
                            -jollei ole sähköpenkit niin ne kaasujouset on todennäköisesti sököt ja selkänoja ei nouse. homman kanssa on joko elettävä tai käveltävä pörssi auki bmw liikkeen tiskille (muualta en ole löytänyt)
                            -hälyn/lukon kauko- ohjain, jos on hukassa tai ei toimi, uusia saa mutta 190 ekua on paljon moisesta pulikasta...
                            -ylimääräisiä sähkövikoja ei saisi olla ainuttakaan, tai riippuu miten itse haluat... korjaaminen ottaa aikaa (no edellämainittu lkm on aika nopea laittaa) mutta jos reistaa esim. penkkien sähköt, peilien säädöt, ikkunat ja varsinkin automaatti-ilmastointi niin on tuossa jo muutamaksi viikoksi tekemistä.
                            -v12 kun käy niin euro pysyy syrjällään koneen päällä. Jollei niin jotain laittoa on. lämpökäyttäytyminen kannattaa myös katsoa, pitäisi jäädä pulenvälin kohdalle ja pysyä siellä.
                            -jos meinaat ajaa talvella niin katsokin että tuolla v12 on se lokilämmitin olemassa ja kunnossa, on meinaan vaikea hankkia tuota originaalia... tietenkin sinne voi laittaa kaksi normi lohkaria taikka muuten sulla on aina toinen puoli konetta kylmäkäynnistettävänä.
                            -automaatilla ei saa ajon jälkeen esiintyä minkäänlaista ryömimistä N asennolla, muutoin alkaa olla remotti edessä... tyyppivika näissä laatikoissa on että akselitiiviste vuotaa paineen a-pakalle ja paineen poistuminen kestää, jolloin kuluttaa a pakkaa ajon jälkeen n:llä tai pllä käytetäessä.
                            -laita yv jos tulee jotain kysyttäviä vielä mieleen.

                            Comment

                            • jOBler
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 44

                              #15
                              Ensiksikin suur kiitos vaivan näöstänne . Kiva tietää että joku
                              muukin on suunnitellut siirtymistä vanhempaan 750 bemuun.
                              Se on tiedossa että fyrkkaa palaa kun tähän lähtee enempi tai vähempi.
                              Varmaa on että ajotietokoneen kilahdukset ja viestit tutkitaan tarkasti.
                              Samoin alusta ja vaihdelaatikko sekä moottori. Aatoksissa on jonkun
                              asteinen käyttöauto tästä kuitenkin tehdä. Pääasiassa kesäiseen cruisailuun.
                              Enkä kyllä usko että näitä autoja ostellaan järkiperäisillä syillä muutenkaan.

                              Muuan vuosi takaperin ostin starcraft vanin -00 vuosimallin. Maksoi muistaakseni 34 000 eur. Oli alv:n sisältävä auto ja tiesin jo ostaessa
                              että 6 000 eur tulee saman tien takkiin koska yksityishenkilönä en saisi
                              alv:tä pois mistään. Ei se sinänsä haitannut. Sattu vaan niin että
                              Stanadynen syöttöpumppu laukes eikä menny takuisiin. n4000 eur lisää
                              turpaan. Ja muitakin vikoja oli ihan kiitettävästi 100 000 km ajetussa autossa.
                              Eli päätin silloin etten uudehkoja autoja köyhänä enään osta. Ei perse
                              kestä kun vuodessa tulee 10 000 euroa autoilu maksamaan.
                              Ei siinä mitään olihan sekin kokemus enkä jenkki paskoihin enään sekaannu
                              pitkällä tikullakaan.

                              Eli ei muutakun baijerilaista metsästämään ja alustavasti juuri tuo 750
                              on nyt ajatuksissa. Pitäähän näitä hullujen autoiluun hurahtaneiden
                              ihmisten varjella . . Ei näitä kirjanpitäjät ostele ja toisaalta ihan hyvä
                              niin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎