Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia touring,puskee paksua valkoista savua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #16
    annas seisoa yön yli kun laitat käyntiin käykö kaikilla sylintereillä!!! jos rötää alkuun on tod.näk vettä sylinterissä...
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • -PT-
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 580
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by seidltuning View Post
      annas seisoa yön yli kun laitat käyntiin käykö kaikilla sylintereillä!!! jos rötää alkuun on tod.näk vettä sylinterissä...
      Tuo on pohjimmiltaan huono keino. Jos vettä kertyy tarpeeksi sylinteriin niin se voi saada tuhoa aikaan. Kuten tiedetään, että vesi ei juurikaan anna periksi sylinterissä jos on puristustahti menossa.

      Parempi keino on katsoa, että pukkaako painetta moottorin käydessä paisuntasäiliöstä.
      Peugeot 407 HDi 136 -04
      Ex: E46 320i -00
      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

      Comment

      • jakkeri530d
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 231
        • Oulu

        #18
        Parempi keino on katsoa, että pukkaako painetta moottorin käydessä paisuntasäiliöstä.[/QUOTE]

        Ei mielestäni pukannut painetta paisarista. Mutta eilen kun laitoin auton käyntiin yli viikon seisonnan jälkeen se kävi kyllä hetken huonosti.
        Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
        Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
        Ex. MB C 200cdi farkku -03
        Ex. Bmw 540iA T -98/99
        Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
        Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #19
          Yksi vaihtoehto on tietysti mahdollinen öljy joka valuu mäntien päälle...siitä tulee valkoista savua ja usein syynä voi olla kuluneet venttiilinohjurin kumit. Riippuen sitten mitkä öljyt koneessa on niin toiset tulee läpi solkenaan kun toiset taas ei. Onko esiintynyt suurta öljynkulutusta?
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • jakkeri530d
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 231
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Robi View Post
            Yksi vaihtoehto on tietysti mahdollinen öljy joka valuu mäntien päälle...siitä tulee valkoista savua ja usein syynä voi olla kuluneet venttiilinohjurin kumit. Riippuen sitten mitkä öljyt koneessa on niin toiset tulee läpi solkenaan kun toiset taas ei. Onko esiintynyt suurta öljynkulutusta?
            En oikein usko tähänkään koska vika tuli eilen ja täysin yllättäen. Ei ole syönyt öljyä aiemmin. Eikä ollut muuten kun äsken katoin vaahtoakaan öljykorkissa.
            Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
            Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
            Ex. MB C 200cdi farkku -03
            Ex. Bmw 540iA T -98/99
            Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
            Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by -PT- View Post
              Tuo on pohjimmiltaan huono keino. Jos vettä kertyy tarpeeksi sylinteriin niin se voi saada tuhoa aikaan. Kuten tiedetään, että vesi ei juurikaan anna periksi sylinterissä jos on puristustahti menossa.

              Parempi keino on katsoa, että pukkaako painetta moottorin käydessä paisuntasäiliöstä.
              öö on se varmaan silloin startattava...miksei odottaa vaikka yön yli
              vai miten meinasit konetta käyttää jos et käynnistä autoa...
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #22
                Originally posted by seidltuning View Post
                öö on se varmaan silloin startattava...miksei odottaa vaikka yön yli
                vai miten meinasit konetta käyttää jos et käynnistä autoa...
                Jos kansipahvi on palanut tai kansi on halki niin tulee nimenomaan välttää moottorin käyttöä. Tuo teoria, että annetaan nesteen valua sylinteriin ja sen perusteella tehdään diagnoosi niin ei ole ehkä se kannattevin vaihtoehto. Toki sen verran pitää moottoria käyttää, että saadaan mahdollinen vika selville. Kuten edellä porukka on kirjoittanut. Tämähän on vain minun mielipide
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #23
                  Originally posted by Robi View Post
                  Yksi vaihtoehto on tietysti mahdollinen öljy joka valuu mäntien päälle...siitä tulee valkoista savua ja usein syynä voi olla kuluneet venttiilinohjurin kumit.
                  Öljyperäinen savu on aina sinertävää.

                  Comment

                  • salmimi
                    Newbiemmer
                    • Nov 2006
                    • 10

                    #24
                    Originally posted by Lanttu View Post
                    Öljyperäinen savu on aina sinertävää.
                    Tarkista pakkasneste ja vertaa sitä pakkasiin. Onko edes teoriassa mahdollista, että kone on jäätynyt. Jos pakkasneste on ollut liian luirua ja on ollut hyhmässä, lämmöt nousee ja varotusvalot vilkkuu 5 min ajon jälkeen vaikka olis 30 astetta pakkasta.

                    Valkoinnen savu voi olla vesihöyryä, kondessiossa muodostuu vettä kuumemmalle pinnalle , eli pakosarjassa ja pakoputkessa sisäpuolelle, ennen kuin ne on lämmenneet.

                    Comment

                    • Robi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 7606
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by Lanttu View Post
                      Öljyperäinen savu on aina sinertävää.
                      paitsi kovalla pakkasella sitä ei erota onko sinertävää vaiko valkoista.
                      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                      Tiedustelut priva tai 0452210069

                      Current
                      E61 530d
                      E39 530d
                      E39 520iA
                      E46 330xd
                      E28 528i

                      Comment

                      • Lettu Enska
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 30

                        #26
                        Katsoppas jarrutehostimen ja imusarjan välinen letku, ettei ole kondensoinut vettä tehostimeen ja sitä kautta täytä jotakin sylinteriä vedellä. Tulee vahinkoa jos joku aaumu enemmälti vettä koneessa.
                        326i E 30 cabriolet
                        320i E36 sedan
                        540iA E39 Touring

                        Comment

                        • Make540M60
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 94
                          • Kouvola

                          #27
                          Laitetaan nyt vielä jonon jatkoksi jonkinmoinen vinkki siitä huohottimen jäätämisen tarkastamisesta. Eli vaikka ihan käyntilämpöisestä ja käynnissä olevasta koneesta nostat öljytikkua hieman. Kuuluuko/tuntuuko sihinää/ vapautuvaa ylipainetta? Itselläni kun oli jumissa huohotin niin sihisi aika selkeästi.
                          *E34 540 -94 ia.*
                          *E34 525 -91*
                          *E60 530d -03*
                          *F10 525d -10*

                          Comment

                          • jakkeri530d
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 231
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Make540M60 View Post
                            Laitetaan nyt vielä jonon jatkoksi jonkinmoinen vinkki siitä huohottimen jäätämisen tarkastamisesta. Eli vaikka ihan käyntilämpöisestä ja käynnissä olevasta koneesta nostat öljytikkua hieman. Kuuluuko/tuntuuko sihinää/ vapautuvaa ylipainetta? Itselläni kun oli jumissa huohotin niin sihisi aika selkeästi.
                            Pitääpä vielä tarkistaa tuo uudelleen, käytin kyllä öljytikkuakin ylhäällä mutta en kyllä huomannut mitään sihinää (painetta).
                            Ja tosiaan savu ei yhtään sinerrä, pakkasta n 10 astetta.

                            Jos kansi olisi halki tai tiiviste korkannut niin eikö sen pitäisi sitten savuttaa kokoajan kun on käynnissä, tuo lopettaa parin minuutin kuluttua kun lähtee ajamaan.
                            Pitäisi saada tuo johonkin lämpimään yöksi... vai miten tuon huohottimen jos se on jäätynyt saisi auki?
                            Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                            Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                            Ex. MB C 200cdi farkku -03
                            Ex. Bmw 540iA T -98/99
                            Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                            Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1483
                              • Porvoo

                              #29
                              Tulpat?

                              Milloin tulpat vaihdettu?
                              kusee kylmällä koneella polttamatonta bentsiiniä läpi liikaa?
                              ja siitä kitkerä paskan haju

                              Comment

                              • jakkeri530d
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2004
                                • 231
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Rale View Post
                                Milloin tulpat vaihdettu?
                                kusee kylmällä koneella polttamatonta bentsiiniä läpi liikaa?
                                ja siitä kitkerä paskan haju
                                Tulpista ei ole tietoa, auto on ollut mulla n. 8kk./11000km. eikä ainakaan mun aikana oo vaihdettu.
                                Huomasin vielä että tuo hytkyy lämpimänä tyhjäkäynnillä (esim liikennevaloissa) sekä tyhjäkäynti seilaa.
                                Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                                Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                                Ex. MB C 200cdi farkku -03
                                Ex. Bmw 540iA T -98/99
                                Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                                Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎