Kyseessä e36 M52.
Jäähdytysnesteistä ja niiden häviämisestä on ollut runsaasti puhetta, mutta itseäni askarruttaa nestekorkeuden vaihtelu paisuntasäiliössä.
Ok, puolilämpimässä moottorissa ollaan merkkiviivan yläpuolella ainakin, jos löysää korkkia ja päästää painetta ulos.
Nyt kovilla pakkasilla huomasin, että nestepinta oli noin 3...4 senttiä alle merkkiviivan auton seistyä kolme vuorokautta jopa yli 20 asteen pakkasessa.
Mielestäni nestepinta normaalisti auton seistyä inhimillisissä lämpötiloissa on jossain viivan tienoilla. Suunnilleen.
Eihän neste puristu kokoon?
Mihin se oikein pakenee ?
Tyhmiä kysymyksiä, mutta silti...
Voihan olla, että jotain vuotamistakin on tapahtunut.
Jäähdytysnesteistä ja niiden häviämisestä on ollut runsaasti puhetta, mutta itseäni askarruttaa nestekorkeuden vaihtelu paisuntasäiliössä.
Ok, puolilämpimässä moottorissa ollaan merkkiviivan yläpuolella ainakin, jos löysää korkkia ja päästää painetta ulos.
Nyt kovilla pakkasilla huomasin, että nestepinta oli noin 3...4 senttiä alle merkkiviivan auton seistyä kolme vuorokautta jopa yli 20 asteen pakkasessa.
Mielestäni nestepinta normaalisti auton seistyä inhimillisissä lämpötiloissa on jossain viivan tienoilla. Suunnilleen.
Eihän neste puristu kokoon?
Mihin se oikein pakenee ?
Tyhmiä kysymyksiä, mutta silti...
Voihan olla, että jotain vuotamistakin on tapahtunut.
Comment