Eli siis.. Autoni on E36 320 Coupe vm.-92. Aj. 180000 km. Automaatti.
Laitoin tänään ensin FORTEn Motor Flush ainee koneeseen vanhan moottoriöljyn sekaan ja sitten käytin autoa 35 min kierroksilla 2000r/min. Tarkkailkaa lämpömittaria, ettei kuumene kone liikaa kun on paikalla. Lämmöt puhaltamaan sisälle täysille.. Forte suosittelee 4 desin pulloa nelisylinterisille ja jos isompi moottori niin antaa käydä yli puol tuntia niin riittää yks neljän desin pullo. Sit heti vanhat öljyt pois. Annoin valua kunnolla, jotta kaikki paska tuli pois. Sit uus ruppu kiinni ja uus öljysuodatin tiivisteineen. Laitoin Shellin helix ultra 5w-40 öljyt sisään niukasti vajaa 6,5 litraa ja sit vielä FORTEn Oil Fortifier pullon 4 desiä, jota suositellaan motor flushin jälkeen uusiin öljyihin laitettavaksi noin 200000 km ajetuille autoille.
Noi hommat on nyt tehty. Auto jäi vielä kylmänä pihaan odottamaan, toki käynnistin muutaman kerran ja hyvältä vaikutti ensituntumalta. Huomenna vaihdetaan tulpat ja asennetaan musavehkeitä. Bensatankkiin kaadoin FORTEN fuel system cleanerin, mikä puhdistaa ja hoitaa bensajärjestelmän. Sen jälkeen laitan vielä seuraavaan tankilliseen FORTEn gas treatmentin, joka suositellaan lisättäväksi fuel cleanerin jälkeen. Se hoitaa suuttimet kuntoon mm.
Sitten on pullot vielä jäähdytysjärjestelmän puhdistamiseen ja hoitoaine siihen uusiin nesteisiin. Selvitin FORTEhomman perin pohjin, onko kusetusta vai ei ja totesin, että ei ole kusetusta. Mm. Laakkonen laittaa aina longlife huollosta fuel system cleanerin tankkiin. Dieselille on omansa.
Jos joku haluaa tarkempia tietoja FORTEn aineista, niin voi käydä linkissä..
Palaan myöhemmin asiaan, kun on kokemuksia FORTEN vaikutuksista. Kaikkiaan hankin siis 6 eri pulloa. 2 pulloa per käsittely ja käsittelyt oli siis bensatankkiin, moottoriin ja jäähdytysjärjestelmälle. Nämä 6 pulloa maksoivat yhteensä 118 euroa. Saas nähä kuinka lopulta käy, onko vaikutusta...???
Laitoin tänään ensin FORTEn Motor Flush ainee koneeseen vanhan moottoriöljyn sekaan ja sitten käytin autoa 35 min kierroksilla 2000r/min. Tarkkailkaa lämpömittaria, ettei kuumene kone liikaa kun on paikalla. Lämmöt puhaltamaan sisälle täysille.. Forte suosittelee 4 desin pulloa nelisylinterisille ja jos isompi moottori niin antaa käydä yli puol tuntia niin riittää yks neljän desin pullo. Sit heti vanhat öljyt pois. Annoin valua kunnolla, jotta kaikki paska tuli pois. Sit uus ruppu kiinni ja uus öljysuodatin tiivisteineen. Laitoin Shellin helix ultra 5w-40 öljyt sisään niukasti vajaa 6,5 litraa ja sit vielä FORTEn Oil Fortifier pullon 4 desiä, jota suositellaan motor flushin jälkeen uusiin öljyihin laitettavaksi noin 200000 km ajetuille autoille.
Noi hommat on nyt tehty. Auto jäi vielä kylmänä pihaan odottamaan, toki käynnistin muutaman kerran ja hyvältä vaikutti ensituntumalta. Huomenna vaihdetaan tulpat ja asennetaan musavehkeitä. Bensatankkiin kaadoin FORTEN fuel system cleanerin, mikä puhdistaa ja hoitaa bensajärjestelmän. Sen jälkeen laitan vielä seuraavaan tankilliseen FORTEn gas treatmentin, joka suositellaan lisättäväksi fuel cleanerin jälkeen. Se hoitaa suuttimet kuntoon mm.
Sitten on pullot vielä jäähdytysjärjestelmän puhdistamiseen ja hoitoaine siihen uusiin nesteisiin. Selvitin FORTEhomman perin pohjin, onko kusetusta vai ei ja totesin, että ei ole kusetusta. Mm. Laakkonen laittaa aina longlife huollosta fuel system cleanerin tankkiin. Dieselille on omansa.
Jos joku haluaa tarkempia tietoja FORTEn aineista, niin voi käydä linkissä..
Palaan myöhemmin asiaan, kun on kokemuksia FORTEN vaikutuksista. Kaikkiaan hankin siis 6 eri pulloa. 2 pulloa per käsittely ja käsittelyt oli siis bensatankkiin, moottoriin ja jäähdytysjärjestelmälle. Nämä 6 pulloa maksoivat yhteensä 118 euroa. Saas nähä kuinka lopulta käy, onko vaikutusta...???
Comment