Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tein autolleni FORTE käsittelyn...!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadster
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 133

    #16
    ??

    Ei luulisi olevan merkitystä kun N on päällä, eikä vetoa ole yhtään kun kaasu on päällä ja käsijarru pois. Sen sijaan on kiellettyä mielestäni olla ainakin D päällä kun silloin on veto päällä, eikä autolla saa ajaa metriäkään käsittelyn aikana. Niin sanottiin huoltokorjaamolla. Ja tuo 5+pakki vaihteinen automaatti on kuulemma erilainen kuin 4 vaihteinen, eikä rasitusta synny tässä 5 vaihteisessa automaatissa. Spekulointia...

    Mitä mieltä muut?
    E36 320iA Coupe, vm.-92

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #17
      Paljon riippuu mikä automaattivaihteisto autossa on? Jos ZF4HP22, ei ole merkitystä onko vaihde N tai P asennossa, koska ajopakka A (ensimmäinen kytkinpakka, joka aina mukana kun auto liikkuu eteenpäin) paineistuu pikkuhiljaa itsekseen ja alkaa luistamaan. Ei välttämättä niin paljon etteä auto liikkuu, mutta tarpeeksi paljon että kitkapinnat alkavat hioutua pois.

      ZF5HP:n kohdalla ongelmaa ei esiinny, ainakaan niin suuressa määrin kuin ZF4HP:llä.

      ZF4HP22:n johdalla suosittelisin että peräpää tukevasti ilmaan, vaihde D:lle ja sitten kierrokset suositeltuihin lukemiin, suositellun ajanjakson. Tällöin vaihteiston kannalta ongelma poistuu, se kun toimii tarkoituksen mukaisesti.

      t: Timo

      Comment

      • -kiki-
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1160
        • Hämeenkyrö

        #18
        Ite tein saman forte kone huuhtelun ei minkäänlaista vaikutusta mut tais olla jo muutenkin hyvässä kunnossa 8) ... ja purkki maksoi 13.5 euroa... Ylöjärveltä
        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

        Comment

        • roadster
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 133

          #19
          Melkein valmista.. (FORTE)

          Aikaisempiin viesteihini viitaten..

          Nyt on jäähdytysnestekäsittely myös tehty. FORTE huuhteluaine laitettiin eka vanhoihin sisään, sitten vähän käyntiä. Vanhat nesteet pihalle. Kolminkertainen huuhtelu päälle (täyttö vedellä, taas pois...) ja sitten bemarin jäähdytysnesteet sisään 50/50 suhteessa vettä. Forten hoitoaine perään.

          Hyvin on toiminut. Mitään poikkeavaa en ole huomannut. Nyt on vaihdettu myös jarrunesteet ja bensansuodatin. Alkaa oleen suurin osa jo tehty. Alunperin tavoitteena oli vaihtaa kaikki nesteet, suodattimet ja tulpat. Ja hommat tehään itte. Jarrunesteitä en tosin ite vaihtanut.

          Huoltotietokonekin nollattu pikku johdonpätkällä. Hienosti onnistui. Tankkiin laitetaan vielä huomena FORTE Gas Treatment, joka suositellaan laitettavaksi heti FORTE Fuel cleanerin jälkeen.

          Kokonaisuutena mielestäni aineet ovat tuoneet parannusta. Yksiselitteisesti vaikea sanoa, kun moni muukin huolto on nyt tehty. Yhdessä kaikki toivat mm. tasaisemman käynnin.

          Vielä olis automaattilaatikkoöljyjen vaihto edessä, ja peräöljyjen. Laatikkoöljyjen vaihto ite vaan vähän mietityttää...
          E36 320iA Coupe, vm.-92

          Comment

          • Hasardi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1860
            • Der Hauptstad

            #20
            Re: Melkein valmista.. (FORTE)

            Originally posted by roadster
            Tankkiin laitetaan vielä huomena FORTE Gas Treatment, joka suositellaan laitettavaksi heti FORTE Fuel cleanerin jälkeen.

            Kokonaisuutena mielestäni aineet ovat tuoneet parannusta.
            Aikamoista litkujen kanssa pelaamista...vähän kuin pontikan keittäminen! :lol:



            (ei herneitä, eihän?) :wink:
            Stadtluft macht frei.

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #21
              Kunnolla huollettu auto, jossa käytetään kunnon öljyjä, ei tarvitse nykybensiineillä mitään lisämömmöjä. On kova pala vain tunnustaa itselleen, että poppakonstit eivät tehoakaan. Vanhemmiten autot kuluvat ja kulumavikoja ei saa poistettua millään liemillä. Asianmukainen eikä liian nuuka huolto viivästyttää kulumista, samoin kohtuullisen siisti ajotyyli.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #22
                Originally posted by Lanttu
                Kunnolla huollettu auto, jossa käytetään kunnon öljyjä, ei tarvitse nykybensiineillä mitään lisämömmöjä. On kova pala vain tunnustaa itselleen, että poppakonstit eivät tehoakaan. Vanhemmiten autot kuluvat ja kulumavikoja ei saa poistettua millään liemillä. Asianmukainen eikä liian nuuka huolto viivästyttää kulumista, samoin kohtuullisen siisti ajotyyli.
                Näin luulisi asian olevan. Suomessa bensa on varsin korkealaatuista ja nuo Forte sitä ja Forte tätä -pullot on markkinamiesten keksimiä loistavia myyntikikkoja.

                Comment

                • weeracing
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 412
                  • Riihimäki

                  #23
                  käytin 2 kertaa fortet 7000km välein omassa m20.ssä, avasin venttiilikopan niin yläkerta loisti kuin olisi juuri ollut avattuna ja pestynä! osat melkein kiilsivät... kansi remppaa ei oo tehty ja ajettu on 245tkm

                  noista bensa-aineista on hyviä kokemuksia... venttilien puhdistusaine pudotti palamattomat hiilivedyt noin kuudes osaan (muistaakseni arvosta 1200 -> 200.aan, raja-arvo taitaa olla 600), auto oli ollut hetken seisomassa ja pienessä ajossa, pakoventtiilit hieman vuosivat eikä menny päästöistä ekalla kerralla läpi, mutta tuo aine tiivisti/puhdisti venttiilit, aine oli liqui moly

                  polttoainejärjestelmän puhdistusaineet ovat kaikissa autoissa joihin niitä olen laittanut, tasanneet tyhjäkäyntiä ja parantaneet koneen "kaasuun vastaavuutta"
                  *** BMW POWER ***
                  ---------------------
                  e91 318d touring
                  e60 530xd

                  ex:
                  e46 318d touring
                  e46 320i sedan
                  e39 525tdsa touring
                  e30 327i
                  e30 318is 2-ov.
                  e32 735i
                  e34 520i sedan
                  e30 316i 2-ov.

                  Comment

                  • roadster
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 133

                    #24
                    Merkkihuollot..

                    Mm. tampereen laakkosella laitetaan aina määräaikaishuollossa/longlife huollossa kaikkiin autoihin FORTEn fuel cleaner ja dieseleihin dieseliin tarkoitettu aine.. Volvolla myös.. Motor flush ehkä toiseksi eniten käytetty... 8)
                    E36 320iA Coupe, vm.-92

                    Comment

                    • Hasardi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1860
                      • Der Hauptstad

                      #25
                      Re: Merkkihuollot..

                      Originally posted by roadster
                      Mm. tampereen laakkosella laitetaan aina määräaikaishuollossa/longlife huollossa kaikkiin autoihin FORTEn fuel cleaner ja dieseleihin dieseliin tarkoitettu aine.. Volvolla myös.. Motor flush ehkä toiseksi eniten käytetty... 8)
                      Pääasiassa varmaan toimiikin. Mutta sellaista olen kuullut (Essolla tietysti), että Forte käsittelyn jälkeen voisi tulla voiteluhäiriöitä koneessa. Eli ajettaessa käsittelyn jälkeen, etenkin vähän enemmän ajetulla autolla, voi tällaista ilmetä. Siinä onkin sitten jännäkakka luukulla kun 200 km/h vauhdissa tulee häikkää voiteluosastolla...
                      Stadtluft macht frei.

                      Comment

                      • roadster
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 133

                        #26
                        ??

                        Toi on vähän samaa juttua kun kysyis taksikuskilta pörssivinkkejä...

                        FORTE rules!
                        E36 320iA Coupe, vm.-92

                        Comment

                        • 535i
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 113
                          • espoo

                          #27
                          Originally posted by roadster
                          Mm. tampereen laakkosella laitetaan aina määräaikaishuollossa/longlife huollossa kaikkiin autoihin FORTEn fuel cleaner ja dieseleihin dieseliin tarkoitettu aine.. Volvolla myös.. Motor flush ehkä toiseksi eniten käytetty... 8)

                          Eipä käytetä tollasia aineita...
                          t:Bilialainen

                          Comment

                          • escort
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 339

                            #28
                            joku on joskus puhunut että moottorin saa pestyä sisältä laittamalla öljyn tilalle polttoöljyä??? ja käyttämällä sitä sitten 15-30min?? missään nimessä ei saa ajaa. sitten löpöt pois ja öljyt tilalle niin pitäisi pelittää.?? tuntuu vaan aika rajulta? riittääkö voiteluominaisuudet??

                            tuolla omalla saksan tuonnilla on varmaan ajettu huonoilla öljyillä kun siinä kylmänä hydraulit räpättää ja se vähän häiritsee. voisiko ihan auttaa sellainen että muutaman kerran vähän tiheämmin vaihtaisi öljyt? nyt 10000km
                            vai onko hydraulit vaan valmiit? kun en oikein usko mihinkään ihmeaineisiin?

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #29
                              Kysyin merkkiliikkeestä Forte-asiaa, kun minullakin on tuota naputusongelmaa muuten terveessä moottorissa (M50b20), tein siitä aiemmin topicin. Sanoivat, että BMW kieltää Forten laittamisen, muun merkkisiin autoihin ovat tehneet käsittelyjä ja välillä on auttanut, välillä ei.

                              Painimet 28 euroa kappale, työ 5 tuntia = 380 euroa, eli reilun tonnin remppa olisi. Sanoivat kyllä ettei kannata vielä vaihtaa painimia kun kerran lämpöisenä ei juuri naputtele.

                              Comment

                              • alspe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 3402
                                • Tre

                                #30
                                Originally posted by Lanttu
                                Kysyin merkkiliikkeestä Forte-asiaa, kun minullakin on tuota naputusongelmaa muuten terveessä moottorissa (M50b20), tein siitä aiemmin topicin. Sanoivat, että BMW kieltää Forten laittamisen, muun merkkisiin autoihin ovat tehneet käsittelyjä ja välillä on auttanut, välillä ei.

                                Painimet 28 euroa kappale, työ 5 tuntia = 380 euroa, eli reilun tonnin remppa olisi. Sanoivat kyllä ettei kannata vielä vaihtaa painimia kun kerran lämpöisenä ei juuri naputtele.
                                Sanoivat siellä niin??, no mun oma järki sanoo saman ilman ammattimiestäkin, että johonki 90-luvun alkupään autoon ei kannata tonnin remppaa tehdä jos vähän kylmänä naputtaa. Halvemmaksi tulee ajaa taksilla kylminä aikoina ;-)
                                G30 520d xDrive
                                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎